המשרד לשירותי דת

הכירו: בתום מסע בחירות הגרי"מ ביטון נבחר לשמש כרבה הראשי של חדרה

לאחר בחירות שהתקיימו לרבנות העיר חדרה נבחר ברוב מוחץ הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט''א לשמש כרבה הראשי של העיר. הוא זכה לתמיכת גדולי ישראל בראשות מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי ומרן הגר''ש כהן שליט''א. ונחשב לאחד מתלמידיו המובהקים של חבר ה'מועצת' הגר''ד כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאחר הבחירות שהתקיימו בעיר חדרה לרבנות העיר נבחר הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א ברוב מוחץ לשמש כרבה של העיר, הרב בן הארבעים ושבע הוא בנו של הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א אשר שימש כרב העיר חדרה במשך יובל שנים, חמיו הוא הגאון רבי פנחס אדרי שליט"א רבה של העיר גבעתיים.

בילדותו התחנך הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א בת"ת חינוך העצמאי בית יעקב בראשות הגאון רבי שמואל הירשפרונג זצ"ל. ולאחר מכן המשיך בישיבה קטנה, ישיבת 'אור אלחנן' בירושלים בראשות הגאון רבי שמחה בונים קרויס שליט"א והגאון רבי יחיאל מיכל מנדלסון שליט"א. לאחר מכן בישיבה גדולה עלה להתעלות בישיבת חברון המעטירה 'כנסת ישראל' שם ינק תורה מרבותיו מצוקי ארץ הגאון רבי שמחה זיסל ברוידא זצ"ל, הגאון רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל והגאון רבי הלל זקס זצ"ל.

בשנים אלו נתרקמו קשרי רב ותלמיד בינו לבין הגאון רבי דוד כהן שליט"א חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ונחשב הוא לאחד מתלמידיו המובהקים לאורך שנות הישיבה, שם קנה את שיטת לימודו של רבו. לאחר נישואיו השתקע בעיר בני ברק והיה מהראשונים להקמת רשת כוללי 'רבי עקיבא איגר' בראשות הגאון רבי דוד לייבל שליט"א.

בשנים אלו זכה לחבר ספר עמוק ברוחב והיקף על סוגיות העמוקות של מסכת שבת, ואף זכה על כך בפרס ספרות תורנית של עירית ירושלים, הפרס היוקרתי בציבור החרדי.

בשנת תשס"ב נקרא לדגל לשמש כראש כולל בעיר חדרה ולבא להיות עזר בעבודת הרבנות של אביו. משם החל מסע של הרבצת תורה והפצתה, המתקיים עד היום הזה. בשנים אלו הקים את בית מדרש גבוה להוראה ודיינות "אדרת אליהו' עם למעלה מ-50 אברכים המשמשים כמגדל אור להפצת תורה בכל העיר.

שיטת הכולל היתה לאחר שנים רבות של לימוד עיוני ישיבתי, לעשות תואר 'יורה יורה' ברבנות הראשית לישראל, ובד בבד עם חוק לימודיהם הם משמשים כרבני בית הכנסת ורבני קהילות שמפיצים את אור תורתם על כל העיר כולה.

שיטה זו להפוך את בתי הכנסת לבתי מדרש נלמדה לערים אחרות אשר העמיקו חקר בסוד ההצלחה בעיר חדרה. בכולל זה עברו למעלה ממאתיים אברכים, ורובם ככולם משמשים כרבני קהילות בעיר ומחוצה לה. בשנים אלו זכה לעשות כושר לרב עיר ועבר מבחני דיינות בהצלחה רבה.

בשנים אלו היה בין היוזמים להקמת והפרחת מוסדות התורה בעיר וסייע בידי אחיו הגאון רבי שמואל ביטון שליט"א ראש הישיבה, להקים חיידר, גנים, ומעונות, וסמינר תיכון לבנות באר מרים כשמאות תלמידים לומדים בו.

בשנים אלו זכה אף לערוך את ספרי אביו הגאון שליט"א שש חלקים 'מעשה חושב' בהגות ומחשבה עמוקה, כמו כן שו"ת 'חשב האפוד' ב' חלקים אשר השיב אביו במשך עשרות השנים לבני עירו ביורה דעה ויבין שמועה.

במשך כל שנותיו היה מחובר למשנתו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל והפיץ את אור תורתו, ובשנים האחרונות זכה להיות מהמקורבים למרן חכם שלום כהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה, ומרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א.

בתקופה זו בו נערכו הבחירות זכה להיות מקובל על כל החוגים, וכל גדולי ישראל תומכים בו תמיכה עזה בראשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קיינבסקי שליט"א ומרן נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה שמחה לכלל ישראל🤣🤣
מגיע לחדרה רב מדהים כמו ר ישראל מאיר!

אין עוד אחד כזה!

הגיע לחברון מחדרה, כמעט לבד, והראה לכל המבוססים את הכיוון. כל גדולי הלמדנים בישיבה, ספרדים ואשכנזים, חיזרו אחריו לשאלות בשיא הלמדנות. סובב את כולם בקלות על ה🤙

אין על ישראל מאיר!

שילוב מדהים של גדלות אביו עם הישיבתיות של הרב כהן, ולצידם חוש מנהיגות מפותח כשל איתמר אחיו התותח!

עלה והצלח ישראל מאיר, עלי העיר חדרה👍👍👍

ד"ש לגיסים קדוש ואריה טויג, כרישים קטנים ג"כ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture