קריאה לפעול למען יהודי וונצואלה

בשיעור שמסר ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, קרא האדמו"ר, לתת כתף ותמיכה ליהודי וונצואלה הנמצאים במצוקה

כתבות נוספות בנושא:

שודדים התנפלו על בחור ישיבה, גנבו כסף - ונעצרו • צפו
התמונה המפתיעה של הרב עם המופתי של רצועת עזה: "מסר של שלום"
ממונה הקורונה הפתיע את הרבנים: נקדם שיתוף פעולה נרחב בכל רחבי רומניה
ניישטאט, פולין: שופצה חלקת קברי משפחת הרה"ק רבי יוסף ברוך מניישטאט זי"ע

בשיחה מרגשת שמסר ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, שהועברה בשידור חי לאלפי צופים ומאזינים ברחבי העולם, סיפר האבר לשומעיו על מצוקתם של יהודי וונצואלה, ועל החובה לסייע בידם בשעה הקשה.
הרב פינטו ציין את הכרותו העמוקה עם קהילת יהודי המקום, והחובה לערבות הדדית, שהיא חובה של כל יהודי ברחבי העולם, במיוחד בשעות קשות אלו בהם יש פחד ואימה בקהילת יהודי וונצואלה.

בדבריו אמר האדמו"ר "אנחנו מכירים את וונצואלה שנים רבות, היינו בוונצואלה הרבה פעמים, יהודי ונצואלה סייעו לקהילת קודש "שובה ישראל" בעזרה עצומה, מדובר בקהילה של אנשים ישרים וצדיקים שעד היום הם חלק משובה ישראל. מספר פעמים נסענו לשם וראינו יראת ה' ותמימות גדולה ישנם הרבה ישיבות וצדיקים בעולם שהגיעו מוונצואלה.
בעוונותנו הרבים איבדנו את מושג ה'הערבות' בעם ישראל, ערבות שחייב בה כל יהודי, היום היהודים בוונצואלה סובלים סבל איום ונורא וייסורים קשים, הם לא יכולים לצאת משם.
ראינ ומשפחות שהצליחו לצאת כשניכר על ילדיהם את הסבל הקשה והאיום שעברו, היהודים במדינה נמצאים בעצבות ויגון חלקם חלו מצער וחלקם אף חשו בליבם בעקבות הסבל שעברו."
בהמשך הוסיף ראב"ד מרוקו ואמר "כאשר סגרו את היהודים ברוסיה מאחורי מסך הברזל, העולם רעש, היה הפגנות ומחאות בכל העולם, ואילו כיום כשיש עשרות אלפי יהודים בוונצואלה שסובלים, מי מדבר על זה? מדוע אין קול זעקה?

אנחנו מדברים ובוכים, ראינו אנשים שאנחנו זוכרים אותם שמחים וכיום כל חייהם נהפכו לעצב ויגון וצרה, חובה על כל אחד על כולנו להתפלל בכל הכוח, במיוחד בימים המסוגלים הללו שמגיעים של הילולת רבי שמעון בר יוחאי, להעתיר ולבקש שזכות רבי שמעון בר יוחאי תגן ותושיע את כל יהודי וונצואלה, שקשה לנו לומר אבל עם ישראל זנח אותם.
לצערי אני שומע שיש אנשים שאומרים "יש להם מעט ממון הם יסתדרו" אסור לדבר כך, הם אחינו ובשרינו, הם חלק מעם ישראל, והם סובלים ייסורים קשים ועם ישראל לא עושה דבר בכדי להקל על סבלם"
הרב המשיך בקול בוכים ואמר "זה דבר שהוא צער איום ונורא, ובע"ה כל מי שהוא חלק מקהילת קודש "שובה ישראל" בכל מקום בעולם מי שיכול לעשות כל דבר בכדי לעזור ליהודים בוונצואלה צריך לעשות השתדלות עצומה בכל הכוח לעזור ליהודים של וונצואלה, וכפי שאמרנו שזה כואב לנו כאב עצום ממש רואים אנשים שנעלמה להם כל השמחה וכל חייהם נהפכו ליגון."
בדבריו תבע הרב מכל מי שיכול לפעול וציין שהערבות היא הדדית, ובכל זמן יכולים להיות יהודים במקום אחרי שיזדקקו לעזרת אחיהם "עלינו לזכור שהיהודים שם בסבל איום ונורא וחייב כל יהודי להתפלל שהקב"ה יושיע ויהיה נחת, אף אחד לא יודע איפה יהיה מחר בעיות, למדנו מהאסונות שהיה לכלל ישראל, החל מחורבן הבית ועד לשואה, שאין ליהודים ביטחון בשום מקום בעולם אפילו לא בארץ ישראל אין ליהודים ביטחון, בכל פעם יש גזירות פעם זה בגלוי, פעם זה בסתר, פעם זה בערמומיות, פעם זה בחיוך אך אלו עדיין גזירות על היהודים, והיהודים צריכים תמיד להיזהר זהירות גדולה בכל הדברים.
וכיוון שכך התביעה היא תמיד מכל היהודים בעולם להיות באחווה גדולה ביותר, ולהגיע לעידוד חיזוק וסיוע בין כל עם ישראל, ולכל קהילה הזקוקה לסיוע שכזה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture