סערת המתחזה מלבנון: החשש מחיזבאללה ובית הדין שיוציא הנחיות

שלושה מנהלי בתי דין מוכרים בארה"ב העוסקים בגיור מתייחסים לפרשיית המתחזה מלבנון ומפרסמים הנחיות כיצד להימנע ממקרה דומה • הרב חושף: קיים חשש כי החתן המתחזה אסף פרטים על הקהילות היהודיות בשליחות חיזבאללה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בבולשת הפדרלית בארצות הברית ה-FBI נבדק חשד לפיו אליהו חליווה, הלבנוני המתחזה שהתחתן עם בחורה חרדית בברוקלין, אסף מודיעין על הקהילות היהודיות, עבור ארגון הטרור הלבנוני. מתברר כי הוא התגורר בלבנון באזור הנמצא בשליטת חיזבאללה.

הרב עוזיאל אדמוני, רב ד'קהל בני יוסף' וחבר בי"ד תורה ומשפט אמר ל'קול מבשר', כי הוא שוחח עם גורמי ביטחון בבולשת הפדרלית, שהודו לו כי הם בודקים האם קיים חשש לשלום הקהילות היהודיות, זאת לאחר שנשמעו עדויות על כך שהלבנוני ביקר בשורה של בתי כנסת.

"הוא הלך מבית כנסת לבית כנסת. זה כבר עניין של פיקוח נפש. אולי אסף מודיעין על הקהילה היהודית וצריכים לבדוק גם את העניין הזה. אבל אי אפשר להרחיב כעת יותר מדי על העניין הזה".

בתוך כך, בעקבות המקרה התכנסו אתמול שלושה חברי בית דין מוכרים בארצות הברית, העוסקים בענייני בירור יוחסין, הרב חיים ישראל הכהן שפערלין מקליפורניה, מנהל בית דין אגודת ישראל בחוף המערבי, הרב שלום דוב בער שוחט מברוקלין, מנהל בית הדין שע"י אגודת הרבנים בארה"ב וקנדה, והרב משה מרדכי ליברוב מבוסטון, מנהל בית הדין שעל ידי ועד הרבנים המקומי, ופרסמו שורת החלטות לכל מי שמתעסק בנושא.

"בהמשך למאורע המצער שהתפרסם, אשר רב מסוים סידר קידושין מבלי לערוך בירור יהדות כדבעי, ואח"כ נתעורר חשש חזק שהחתן גוי גמור ר"ל, ונתפרסמו תמונות החתונה וכו' וד"לו מחמת זה יצא לעז על שליח חב"ד שסמך על הרב המסד"ק הנ"ל – התקיימה היום שיחת ועידה לדון על דבר המצב ולטכס עצה היאך לשפר ולתקן המצב הקיים, ובכך לחזק את קדושת עם ישראל, וזאת לאור דברי כ"ק אדמו"ר בשיחותיו הק' ע"ד החיוב לתקן את הפרצה האיומה של הכנסת גויים אל תוך עם ישראל".

הרבנים פירטו כי "בשיחת הועידה השתתפו הרבנים החתומים מטה, מנהלי בתי דין ותיקים וידועים ביבשת אמריקה (המוכרים גם ע"י הרבנות הראשית לישראל), והמתעסקים מדי יום ביומו בענייני בירור יוחסין ויהדות, גירות וגיטין, והעומדים בקשר מתמיד והדוק עם רבנים ברחבי תבל".

ההחלטות שקיבלו הרבנים הדיון היו כי "בעזה"י בשבועות הבאים, לאחר התייעצות עם עוד מרבני אנ"ש, נפרסם כללים מסודרים הנוגעים לבירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין, סידור גיטין, קבלת גרים, והמסתעף לענין שמירת יחוס עם ישראל".

עוד החליטו כי "מוכרח אשר מי שמסדר קידושין יידע היטב על בוריין את ההלכות של בירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין, וכו', ויקבל היתר הוראה לזה מאת רבנים מובהקים. ובלא זה אל יהין אחד לסדר קידושין או לאשר יהדות, ואל יהיה ממכשילי הרבים ח"ו".

וכן "אין לסמוך בעיניים עצומות על תעודות גיור, אפילו מרבנים אורתודוקסיים, מבלי לברר היטב על מהות הבי"ד, על מהות המתגיירים ועל קבלת המצוות שלהם, וד"ל".

הרבנים הוסיפו, כי בכדי לסייע לאלו העוסקים בגיור, יפתחו "בתקופה הקרובה משרד מיוחד על ידי החתומים מטה לעזרה וסיוע לשלוחים בענינים הנ"ל, לקשר השלוחים עם בתי הדין וכו'. וכן בכדי לסדר רישום של בירור היהדות והיוחסין, הקידושין, והגיטין שנעשים ע"י השלוחים, וכו'.

"ויה"ר אשר בזכות ההקפדה על שמירת קדושת וטהרת עם ישראל, ובפרט בענין הנוגע לעצם קיום עם ישראל, נזכה לגאולה האמיתית והשלימה במהרה בימינו ממש".

סיפור דרמטי: החתן שלמד בישיבה נחשף כמוסלמי שהגיע מלבנון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture