ליכטנשטיין נואם בכינוס. צילום: חיים טויטו

מדאיג: בשנתיים הקרובות "העם היהודי יאבד מיליון ורבע יהודים"

הפילנתרופ דוד ליכטנשטיין הציג את "השואה הרוחנית": "אני לא מכיר ארגון אחד בעולם שיש לו תכנית מסודרת איך להציל את העם שלנו, חמור מכך, אני לא מכיר בעולם מנהיג יהודי אחד שלא מצליח לישון בלילה בכדי להציל את עמנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לפי הנתונים שהציג מר דוד ליכטנשטיין בכינוס השלוחים העולמי השנתי של תנועת חב"ד, "בשנתיים הקרובות עתיד העם היהודי לאבד מיליון ורבע יהודים, אנשים נשים וטף". לדברי מר ליכטנשטיין, "המתמטיקה מאוד פשוטה, לוקחים את מספר היהודים הנמצאים בגולה מול אחוזי ההתבוללות המתפרסמים חדשות לבקרים (בין 70-95 אחוזים) והתוצאה שקופצת מול העיניים היא בלתי נתפשת, השמדה של העם היהודי, 'שואה רוחנית', אכזרית ובלתי מתפשרת".

ליכטנשטיין, שעל פי נתוני בלומברג נחשב לבעל חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה ביותר בארצות הברית ואחד מהפילנתרופים היהודיים הגדולים בעולם, אינו קרוב לחוגי חב"ד, אך הסביר מדוע השנה בחר להגיע לכינוס השלוחים ולשאת את המשא המרכזי.

"ברור לכם שאם היה מדובר בשואה פיזית כל מדינות העולם היו מגיבות ומציגות את תוכניותיהן להצלת העם היהודי, נוכח הנתונים שהוצגו בפניי שאלתי את עצמי שאלה פשוטה, כעת כאשר מדובר בשואה שכזו שמאיימת על העם היהודי, אני לא מכיר ולו ארגון אחד בעולם שיש לו תכנית מסודרת איך להציל את העם שלנו, חמור מכך, אני לא מכיר בעולם מנהיג יהודי אחד שלא מצליח לישון בלילה ועושה כל שביכולתו בכדי להציל את עמנו. היחידים שעושים זאת במסירות נפש הם שלוחי חב"ד והמנהיג היחיד שעשה זאת זה הרבי מליובאוויטש, זה בלתי נתפש ומזעזע וזו הסיבה שבחרתי בפעם הראשונה להגיע לכינוס השלוחים העולמי של חב"ד, מי יודע מה היה המצב של עם ישראל ללא חב"ד, רבע מהעם היהודי כבר לא היה איתנו!".

נוכח המצב, ובהינתן ששנה זו היא שנת ה-120 להולדתו של הרבי מליובאוויטש (תרס"ב) פורסמו היוזמות החדשות של חב"ד לשנה הקרובה: לתת מענקים לקדם את פתיחתן של 120 מקוואות, לפתוח 120 בתי ספר של יום ראשון ותוכניות לימוד לאחר הצהריים, במסגרת Ckids' לפתוח 36 טרקליני Cteens לבני נוער, לתת מענקי התחלה ל-360 ספריות ציבוריות בבתי חב"ד, לגייס 100,000 'שגרירים של אור' להפיץ יהדות ולהגיע ל-120 מיליון מצוות שנעשו כדי לקרב את ביאת המשיח, לשלוח 1,200 זוגות של בחורים במסגרת 'מרכז שליחות', כדי להגיע לכל יהודי, לפתוח משרד שיקשר בין השלוחים שפועלים עם קהילות של ישראלים בחו"ל, ולסייע להם בתמיכה ויוזמות ייחודיות לקהל הזה. "לא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע לכל יהודי ויהודי בעולם ונעזור להם לעשות עוד מצווה אחת, עד שאף יהודי לא יישאר מאחור", אמרו בחב"ד.

ובישראל נערכת חב"ד בתנופה אדירה עם שלל יוזמות, השנה נערכים להקמתם של 120 מוסדות חדשים בכל רחבי הארץ שתפקידם חיבור יהודי ישראל למורשתם, שלוחי חב"ד בישראל מצליחים להיות אוהבים ונאהבים למרות הסערות הפוליטיות והמתח המגזרי. הם עושים עבודה כמעט בלתי אפשרית במדינה בה 'הדתה' היא מילה גסה, ופעילות דתית בבתי הספר הממלכתיים ומחנות צה"ל זוכה להתקפות פרועות.

'צעירי אגודת חב"ד' הינו הארגון היציג של השלוחים בישראל הוא הייחודי והגדול בעולם השליחות, ואפשר לומר שהוא ייחודי בעולם הקירוב והתשובה בכלל, הוא מושא לקנאת סופרים בקרב כל ארגוני התשובה בארץ ובעולם, ובראשו עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב, אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם היהודי שזכה בתעודות ועיטורים ממשלת ישראל על פעילות חב"ד למען העם בישראל.

על ההצלחה ניתן ללמוד ממה שפיסם אתר מידה כי "הארגונים הרפורמיים שמו להם למטרה להצר את פעילות חב"ד בישראל המצליחה לחדור לאנשי הבוהמה, זמרים אומנים שחקנים ויוצרים, שלוחי חב"ד בישראל עומדים בראש האשמים על ידי הארגונים הרפורמיים כמי שהשפיעו על החברה בישראל להפוך למסורתית יותר ולהתחבר ליהדות האורתודוקסית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture