מסירות נפש מרגשת: נסעו 230 מייל במדבר כדי להציל גופת יהודי משריפה

"העמסנו את המכונית עם 20 ליטרים של מים, בד, תכריכים ואדמה מארה"ק – כל הדרוש לקבורה כשרה, ויצאנו לנסיעה של 230 מייל", וכל זאת על מנת שגופת יהודי חסר בית לא תישרף חלילה, אלא תגיע לקבורה יהודית כפי ההלכה

שליח חב"ד בלאס קרוסס, טקסס, הרב ברי שמוקלר ופנחס סודאק, בחור הלומד סמיכה לרבנות מלונדון, אנגליה, נסעו מאות קילומטרים כדי לספק קבורה יהודית ראויה לחסר בית שעמד להישרף. הסיפור התפרסם באתר חב"ד.אורג ותורגם על ידי אתר COL – חב"ד און ליין.

כשהרב חיים שמוקלר מחב"ד מניו מקסיקו באלבקרקי קיבל טלפון מאדם יהודי שאמר לו שאחיו חסר הבית נמצא בחדר המתים בעיר באמרילו, טקסס, ממתין לשריפת הגופה, הרב ידע שעליו לפעול מהר.

הוא התקשר מיד לאחיו, הרב ברי שמוקלר, בלאס קרוסס, 225 מייל דרומית משם, ורק 45 דקות מגבול טקסס. השעון מתקתק כשהתקרב מועד שריפת הגופה והרב ברי נכנס לפעולה.

"האיש חשב שאולי נוכל לומר קדיש לאחיו", אמר הרב ברי לאתר Chabad.org. "הוא לא ציפה שבאמת נקבור אותו".

אבל הרבנים ידעו שקבורה יהודית ראויה היא חיונית. הרב ברי התקשר לבית הלוויות באמרילו כדי להעביר את הגופה לחלק היהודי של בית קברות יהודי בבלן, ניו מקסיקו – נסיעה של חמש וחצי שעות. לאחר מכן הוא יצא לנסיעה של 3 שעות מלאס קרוס לפגוש את נהג הרכב שהביא את הגופה.

הרב שמוקלר, מנהל את בית חב"ד לאס קרוסס יחד עם רעייתו, רואה את ההשגחה האלוקית פועלת לאורך כל התהליך. פנחס סודאק, בחור ישיבה מלונדון, אנגליה, שהה אצל משפחת שמוקלר כמה ימים בדרכו לפארקים הלאומיים. הבחור הגדיר את המצווה בה זכה כ'חסד של אמת' שהקרן קיימת לעולם הבא. "העמסנו את המכונית עם 20 ליטרים של מים, בד, תכריכים ואדמה מארה"ק – כל הדרוש לקבורה כשרה, ויצאנו לנסיעה של 230 מייל", אמר שמוקלר.

הרב מציין שפעמים רבות בחרו במקום קבורה זה מאחר ואין צורך בארון, הוא נמצא בסביבה מדברית טבעית, והעלות נמוכה יותר. המנוח הובא למנוחות בחלקה היהודית של בית העלמין.

"עשינו את הטהרה במקום, על הרצפה המדברית", מספר שמוקלר. "הלבשנו אותו, אמרנו את התפילות וקברנו אותו בתכריכים ובטלית. הנהג הגוי התבונן בהשתאות. הוא רק היה צריך לראות מה אנחנו עושים. הוא אפילו לקח את הטלפון שלי כדי לצלם."

בעוד שזו הייתה הפעם הראשונה שהרב פיקח על קבורה במדבר, הוא ארגן הלוויות ליהודי קשישים בלאס קרוס, קהילת גמלאים ידועה לאור מזג האוויר החם שלה ויוקר המחיה. "יש לנו כאן הרבה קשישים והצלנו חלק מהם משריפת גופות."

הרב שמוקלר מעריך שיש 1,000 משפחות יהודיות בלאס קרוסס, עיירה של 110,000 איש. הקהילה היהודית כוללת גמלאים, פרופסורים באוניברסיטת ניו מקסיקו סטייט וסטודנטים לרפואה בקולג' בורל לרפואה אוסטאופתית הסמוכה באוניברסיטת ניו מקסיקו סטייט. תיירים עוברים לעתים קרובות גם בטיולים לכיוון דרום מערב.

בית חב"ד של שמוקלר הוא אחד מארבעה הקיימים בניו מקסיקו. בנוסף לבית חב"ד של אחיו הרב חיים שמוקלר באלבקרקי, אותו הוא מנהל יחד עם אשתו דבורה לאה, ישנם מרכזי חב"ד בסנטה פה ובטאוס גם כן.

"זה הרגיש כאילו אנחנו יכולים לעזור ליהודי כשאף אחד אחר לא יכול", אמר הרב ברי שמוקלר. "זה אומר להיות שם בשביל יהודי אחר. אני מקווה שזה ייתן השראה לאנשים לדעת שיש הזדמנויות למצוות וצריך לתפוס אותן".

2 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים. רק בשביל לקרוא את זה שווה להיות יהודי!!!! אין על חב"ד!!!!

מסכימה איתך uyiuyiy.
אין על חב"ד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו