ברוך דיין האמת: זקן חסידי ויז'ניץ – הרה"ח רבי בנציון וייס ז"ל

המנוח היה מראשוני תושבי קריית החסידות בבני ברק. עוד לפני שנים רבות החל לשמש כמלמד דרדקי בתלמוד תורה של החסידות שם זכה להעמיד תלמידים הרבה. בין תלמידיו נמצא מרן האדמו''ר מויזני'ץ שליט''א אשר העריכו עד יומו האחרון. מסע ההלוויה תצא הערב מביתו והוא ייטמן בסמיכות לאוהל אדמור''י בית ויז'ניץ בבני ברק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

<<<<המנוח הרה''ח רבי בנציון וייס ז''ל היה מראשוני תושבי קריית החסידות בבני ברק. עוד לפני שנים רבות החל לשמש כמלמד דרדקי בתלמוד תורה של החסידות שם זכה להעמיד תלמידים הרבה. בין תלמידיו נמצא מרן האדמו''ר מויזני'ץ שליט''א אשר העריכו עד יומו האחרון. מסע ההלוויה תצא הערב מביתו והוא ייטמן בסמיכות לאוהל אדמור''י בית ויז'ניץ בבני ברק>>>>

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הרב החסיד רבי בנציון וייס ז"ל מזקני חסידי ויז'ניץ ומראשוני תושבי קריית החסידות בבני ברק זאת לאחר שסבל מחולשה גדולה והוא בשנת התשעים וארבע לחייו.

הרה"ח ר' בנציון וייס ז"ל נולד לאביו החסיד המופלג ר' יוסף וייס ז"ל מגדולי חשובי חסידי ויז'ניץ אשר התגורר בעיר נארסניצה הנמצא במחוז מארמרוש שבאוקראינה.

אביו של המנוח, הרה"ח ר' יוסף היה משתרך בשלג כל ליל שבת קודש מרחק של שעתיים ומחצה עד עיירת וילחוביץ להשתתף ב'טישים' שערכו האדמורי"ם בעל ה'אמרי חיים', ובנו בעל ה'ישועות משה' זי"ע בעת כהנותם כרב בעיירה דשם.

בבית גדול זה ינק הרה"ח רבי בנציון וייס ז"ל את ערכי החסידות אשר בערה בו עד יומו האחרון ממש, תוך התבטלות והתקשרות מבוטלת אל רביו מרנן ה'אמרי חיים', ה'ישועות משה', ויבלחט"א מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א.

בעלותו לארץ אחר המלחמה שימש כמחנך הראשון בתלמוד התורה בקרית ויז'ניץ בבני ברק בראשית הקמתה וזכה להוציא תחת ידיו תלמידים המאירים את העולם כולו כאשר בראש תלמידיו לא אחר ממורו ורבו מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א אשר העריכו עד סוף ימיו על עבודתו הקדושה בתמימות וחן שהשריש בילדים הרכים.

הרה"ח רבי בנציון וייס ז"ל ששתה את כוס התרעלה בשואה האיומה עד תומה, עלה לארץ ובנה את ביתו מחדש, וזכה להקים בית נאמן בישראל לתפארת בית אבות, בנים ובני בנים צאצאים יראים ושלמים, כאשר זכה ורוב נכדיו משמשים בעזר לשמחות של ויזניץ מתוך מסירות נפלאה.

יודעי דבר מספרים ל'חדשות JDN' כי סוד אריכות הימים של המנוח הוא בעקבות כך שהוא מעולם לא התעצבן ולא התרעם על שום דבר. אלא תמיד קיבל הכל באהבה גמורה.

בתקופה האחרונה הלך המנוח ונחלש עד שלפני מספר ימים הוא אושפז בבית החולים 'בלינסון', מצבו הידרדר במהירות ובשעה האחרונה הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה לדאבון לבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים.

מסע ההלוויתו תצא הערב מביתו בקרית ויזניץ אל עבר בית העלמין בפאתי הקריה שם יטמן סמוך לאוהל רבותיו הקדושים אליהם היה מקושר בעבותות של אהבה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture