צילום: דוד כהן, פלאש 90

שני בניו נהרגו: 'בכיתי וביקשתי מהקב"ה דבר אחד: אל תיקח ממני את האמונה'

משה בן ה-12 ויוסף בן ה-18 נספו באסון מירון • אביהם, הרב מאיר אלחדד משחזר את שהתרחש באותו הלילה: "אני הגעתי למירון עם חמישה בנים. שלושה מהם ניצלו ושניים נפטרו. אנחנו יודעים שהכל מהבורא יתברך - כל מה שקורה בעולם הכל ממנו"

כתבות נוספות בנושא:

ברוך דיין האמת: הרבנית מרת אסתר זכאי נפטרה בשיבה טובה
טרגדיה קשה בבורו פארק: החתן נפטר שבועות לפני יום חתונתו
לאחר יסורים קשים: החסיד שהיה מעמודי התווך של הקהילה בלונדון נפטר
טרגדיה בבני ברק: הבחור החשוב יהודה לייב לנדא נפטר מהמחלה הקשה

בין 45 ההרוגים בטרגדיה במירון בה נספו נערים וילדים בעקבות הדוחק שנוצר ביציאה מרחבת תולדות הארון, היו גם שני זוגות אחים. אביהם של משה ויוסף אלחדד ז"ל מירושלים, הרב מאיר אלחדד, אומר היום: "זכיתי לארח אותם במשך 18 ו-12 שנה. האובדן קשה מאוד".

הרב אלחדד סיפר בראיון ל'חדשות 12' על השתלשלות האירועים ואיך הגיע להילולה עם חמישה ילדים וחזר רק עם שלושה. "אני הייתי מתרס אחד למטה עם ארבעה ילדים קטנים", הוא משחזר כיצד החל להבין שקרה אסון גדול. "יוסף דוד ומשה מרדכי ביקשו רשות לעלות חזרה לאירוע. אני נתתי להם רשות ואחרי עשר דקות אני שומע צעקות ושריקות. האירוע ממשיך ולא ידעו מהאסון, במשך רבע שעה לקח לעכל את האסון ורק אז התחילו לפנות".

"פתאום אני רואה עוד אלונקה ועוד החייאה ועובדים של זק"א עוברים עם הניילון הכסוף. הבנתי שקרה אסון אבל לא חשבתי שממדי האסון כאלו גדולים. הייתי שם עם ארבעה ילדים ובמשך שעתיים הייתי בחוסר ודאות לגבי ארבעתם. החזקתי את שני הילדים הקטנים ובינתיים השוטרים גירשו משם את כולם. אחרי כשעה וחצי אני מקבל טלפון מאשתי ששניים מהילדים שלי הגיעו הביתה לבית של גיסי. אמרתי שניים ברוך השם נמצאו, תבשר אותי טוב לגבי השניים האחרים".

"במשך כל הלילה הייתי בטלפונים מול המוקדים של כל בתי החולים. לקראת שמונה בבוקר הבנו שבבתי החולים הם לא נמצאים. נודע לי שיש משאית עם גופות מול מערת הרשב"י. עליתי למעלה, הבן שלי שלח שתי תמונות של הבנים הנעדרים. אמרתי לאחראי הזיהוי הפלילי: 'אתה צילמת את כל הגופות. אני אשלח לך את התמונות ותעשה הצלבה – אני רוצה לדעת בבירור שהנעדרים נמצאים פה'".    לחצו כאן למען יתומי האסון במירון>>>

בשלב זה מספר הרב אלחדד כי לא הצליח לקבל מענה כראוי מאנשי הזיהוי הפלילי והכוחות שהיו במקום. "במשך חצי שעה לא הסכימו לתת לי מענה. רק האמונה החזיקה אותי. ביקשתי שתסתכלו בתמונות ותגידו לי האם הם בין הנספים. אני נמצא בחוסר ודאות. אמרו לי לנסוע לאבו-כביר. הייתי שם במשך שש וחצי שעות ורק כשעה לפני כניסת השבת הכניסו אותי לזהות את הבן הגדול ולאחר מכן את הבן הצעיר".

"מיד במוצאי השבת שלחו את הנפטרים למירון ועשו להם טהרה. אחר כך הורידו אותם על הגג לרבי שמעון בר יוחאי ואמרתי לו: 'זה נשמות שלך. זה הבית שלהם פה'. הלוויה יוצאת בדרך כלל ממקום שבו אדם גר והיות שהם נהרגו שם – משם החלטתי להוציא את הלוויה. כל הלילה שהייתי בחוסר אונים בכיתי וביקשתי מאלוקים דבר אחד: אל תיקח ממני את האמונה".


הילד משה מרדכי אלחדד ז"ל בן ה-12

הבחור יוסף דוד אלחדד ז"ל בן 19

"הם היו ילדים מיוחדים. זה נשמות של רבי שמעון בר יוחאי ואני זכיתי לארח אותם במשך 18 שנה ו-12 שנה. הגדול היה בחיר ישיבה, מלא בטוב לב, הבנה לזולת והיה מחייך לכל ילד. הוא ידע לנגן בכינור, הוא למד לבד והיה לו כישרון לכך. הבן הקטן היה ילד מיוחד. כולו טוב. תמיד היה עוזר לנו בבית, לוקח מטאטא וכף אשפה בלי שאף אחד אמר לו. האובדן קשה מאוד ורק האמונה מחזיקה אותנו".

"אף פעם לא היה כזה אסון בישראל. אני הייתי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, היו שם כל סוגי המשפחות. הייתה שם משפחה מארצות הברית ששלחה כנציג את הנכד שלהם לחגיגות בל"ג בעומר. פגשתי אותו בזיהוי הגופות ועכשיו נודע לי שעה לאחר שסיימנו את הלוויות של הבנים שלנו -שגם אותו קברו ליד הילדים שלי".

"יש אשמים אבל אני לא עורך דין ולא שופט. אני לא רוצה בשבעה להפיל כעס על מישהו. אם הקדוש ברוך הוא לא היה רוצה שזה יקרה – זה לא היה קורה. אמנם אלה הבנים שלי אבל זה הצער של כלל ישראל. יש 45 נפשות מעם ישראל שנעדרו. גם כשקורים דברים קשים שאנחנו לא מבינים. איך יהודים שבאו לשמוח בהילולה של רשב"י קרה כזה אסון? הקדוש ברוך הוא בחר בהשגחה פרטית כל נפש שהייתה שם".

"אני הגעתי למירון עם חמישה בנים. שלושה מהם ניצלו ושניים נפטרו. הקדוש ברוך הוא בחר בדיוק אילו נשמות שייכות להיכל של רבי שמעון בר יוחאי. אנחנו יודעים שהכל מהבורא יתברך – כל מה שקורה בעולם הכל ממנו. אנחנו מאמינים בזה ואנחנו לא מבינים. אנחנו מקווים שבקרוב מאוד גם נחוש שכל מה שקרה זה לטובה. ואם כבר יש זעזוע שנוצר בעם ישראל צריך להבין שהקדוש ברוך הוא קורא אלינו לשוב אליו. הוא אומר לנו: תתאחדו".

יוסף ז"ל מנגן

תיעוד מסע ההלוויה. צילום: דוד כהן, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה צדיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture