ראש העיר פתח תקוה • צילום: Roy Alima/Flash90

פתח תקווה מציגה: דוח לבחור בן 14 – למרות שאין לו רכב או רישיון

פקח, שהוזעק לגן ציבורי בפתח תקווה בעקבות תלונות על רעש, קנס את הנער במאות שקלים על "הצבת רכב במקום אסור" - למרות שאין לו כלל רכב או רישיון. למרות פניית המשפחה, העירייה מתעקשת, דורשת תשלום ואף פנתה לבית המשפט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עיריית פתח תקוה העניקה דוח לנער דתי מגבעת שמואל שישב בגינה עירונית בשעת לילה מאוחרת. הדוח, הוא על סך 475 שקלים בגין הצבת רכב במקום אסור, אף על פי שלנער אין רשיון נהיגה והוא אפילו לא בגיל המותר להוצאת רשיון.

הסיפור נחשף לראשונה בחדשות 12, להם אמר עו"ד עמרי לשם, המייצג בהתנדבות את הנער, כי "הנערים לא עשו שום מעשה אסור המהווה הפרעה, ואף אחד מהם לא נתבקש להיות בשקט או ללכת מהמקום, גם לא על ידי הפקח שחלף על פניהם".

לטענת הנער הנאשם, פקח המלווה בשוטר שאל אותו ואת חבריו למי מהם יש תעודת זהות. הנער ענה שאין להם תעודה כי הם בני 14-13, אך הוסיף שהוא זוכר את מספר הזהות שלו בעל פה.

לאחר מכן, לטענת הנער, הפקח דרש ממנו למסור לו את מספר תעודת הזהות שלו – אחרת יעצור אותו וייקח אותו לחקירה במשטרה. לנוכח איומיו של הפקח, מסר לו הנער את מספר הזהות, והפקח רשם לו דוח בגין הצבת רכב במקום אסור.

לדברי הנער, השוטר שהתלווה לפקח הסתייג ממעשיו וביקש ממנו לעזוב את הנערים במנוחה, אך זה התעקש ומילא את הדוח. לפי הדיווח של אביבית מיסניקוב בחדשות 12, בדוח לא מצוין שמו של הפקח, לא מצוין שמו המלא של השוטר הרשום כעד לאירוע ושמו של הנער לא נכתב כראוי.

עו"ד לשם, המייצג את הנער, התרה בעיריית פתח תקווה לחזור בה מהדוח "המפוברק", אך העירייה התעקשה להביא את הפרשה לבית המשפט ולהעמיד את הנער לדין בשל סירובו לשלם את הקנס שהוטל עליו.

בשיחה עם N12, טען עורך הדין לשם כי כתב האישום הוא המענה של העירייה לפירוט של כל הטעויות שנעשו במסגרת הדוח. לדבריו, גם בכתב האישום העירייה לא חזרה בה והמשיכה להתעקש על הסעיף של העמדת רכב במקום אסור.

לדברי הוריו של הנער, לפני שפנו לעזרתו של עו"ד לשם, הם ניסו להביא את הפרשה לכדי סיום בכוחות עצמם. הם פנו לעירייה בבקשה לבטל את הדוח. בעירייה סירבו לבקשה זו, אך היו מוכנים "לפנים משורת הדין" להסתפק בתשלום קנס מופחת של 250 שקלים, אותו סירבה משפחת הנער לשלם.

מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר: "מערך האכיפה בעירייה פועל סביב השעון כדי למנוע מטרדים הפוגעים באיכות חיי התושבים ובמיוחד כנגד התופעה בה בני נוער מתגודדים בגינות ציבוריות בשעות הלילה ומפריעים למנוחת התושבים הגרים בסמיכות. בתוך כך, בהמשך לתלונות שהתקבלו במוקד העירוני ביום רישום הקנס על מפגע רעש חריג בשעה 2:29 בלילה בגינה ברח' אסירי ציון, נשלח צוות השיטור העירוני למקום ונרשם דוח בהתאם. הנער לו נרשם הדוח, גר בגבעת שמואל ונמצא מרעיש בגינה ציבורית אשר ממוקמת בשכונת מגורים הסובלת רבות מרעש בלילות. ככל הנראה, נרשם סעיף שגוי אך סכום הקנס הינו הולם את העבירה ואף בדוח עצמו רשם הפקח הסבר המתאר את העבירה אשר בוצעה כך שהוא תואם את סעיף העבירה שבוצעה בגין הרעש החריג".

עוד הוסיפו בעירייה: "בעקבות הדוח שניתן ב-18.7.20, הוגשה בקשה להישפט לבית המשפט ולאור מצב המשק בשל הקורונה הוצע להורים הסדר טיעון מקל, אולם הם סירבו. יצוין, כי שיעור הקנס ב-2 הסעיפים עומד על 475 שקלים וכי ניתן לשנות את סעיף העבירה בכל זמן עד לתחילת המשפט כקבוע בסעיף 91 לחוק סדר הדין הפלילי. במועד הדיון הקבוע ליום 21.10.21 תבקש התביעה לשנות את סעיף האישום במעמד הצדדים ובית המשפט יכריע בעניין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כותרת מצחיקה. העירייה טוענת טענה הגיונית. הדוח ניתן על ההמצאות בגינה. והעו"ד מנצל את העובדה שהפקח טעה בסמון הסעיף לעשות מזה צחוק. שאלה אחרת היא אם הדו"ח אכן מוצדק. אבל הכותרת ממש לא נכונה.

אין אפשרות חוקית להטיל עליו קנס.
הוא קטין

דוברות העירייה הסבירה את עצמה די טוב;
פשוט נפל טעות ברישום ביתה הדוח. למה אתם חושבים שצריכים לבטל להם את הקנס???

הרשל, זה כי העירייה ירתה לעצמה ברגל. הם מסתכנים בתשלום פיצויים לנער, ויצטרכו לממן אותם מכמה וכמה דו"חות.

איזה סתומים העיריה הזאת חולי נפש אינלי הגדרה אחרת חוץ מחולי נפש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture