Photo by Hadas Parush/Flash90

שיא הקטסטרופה לפנינו? "בית שמש – העיר הצומחת בישראל"

לצד השמחה על הגידול המבורך קיים חשש ממשי מפני התעצמות הקטסטרופה התחבורתית ממנה סובלת העיר בשנים האחרונות

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
הממשלה עם גזירה כלכלית נוספת; המגזר החרדי ייפגע - מצביעי 'ימינה' לא

מצוקת התחבורה בבית שמש: בצל הקמת ועד הפעולה ע"י תושבי השכונות, התפרסמו בימים האחרונים נתוני הלמ"ס שממחישים כי ללא פתרון מיידי לבעיות התחבורה הציבורית בעיר – הקטסטרופה צפויה להתעצם אף יותר.

ע"פ נתוני הלמ"ס, בית שמש היא העיר הצומחת ביותר בעשור האחרון מבין הערים הגדולות. מהנתונים עולה כי בסוף השנה שעברה מנתה העיר 118,676 תושבים, לעומת 72,700 תושבים בסוף 2008. מדובר בגידול של 62.3% בתוך עשור.

העובדה כי עיקר הגידול הוא תוצאה של האכלוס בשכונות החדשות בהן מצוקת התחבורה היא החריפה ביותר, לצד העובדה ששכונות אלו אמורות להכפיל ולשלש את עצמן – מלמדת על קטסטרופה תחבורתית שהולכת וצומחת בממדי ענק, כשכל יום שחולף ללא פתרון מעמיק את הבעיה עוד יותר.

יצוין כי תושבי העיר קיבלו בסיפוק את הידיעה על הקמת ועד פעולה שיאגד בתוכו נציגים מכל השכונות במטרה שאלו ירכזו את הבקשות והדרישות של צרכני התחבורה הציבורית בעיר, ויפעלו מול מפעילי התחבורה, העירייה ומשרד התחבורה.

"התחושה שלנו היא שלא מדובר על "עוד התארגנות" אלא על גוף שיתחיל להזיז דברים", אומר לנו אחד התושבים. לדבריו, מבנה הועד החדש ופעולות השטח שכבר בוצעו על ידו מלמדים על הכיוון החיובי. "לא ננוח עד שהמצוקה תיפתר", הוא מבטיח.

בינתיים מתחיל הועד להזיז עניינים בשטח, כשהשבוע החל לפעול קו מידע קולי בשם "הזכות לנסוע בקלות", שמנקז אליו את כל התלונות של הנוסעים בזמן אמת. הקו, שפועל ע"י מענה אוטומטי, מכסה את כל האופציות לתלונות תוך תיוגם ורישומם בזמן אמת.

בנוסף, וזו הבשורה המהפכנית של הקו המיועד לציבור החרדי – הנמנע משימוש בטלפון חכם – שהוא ממיר את הנתונים המתקבלים במערכת באמצעות הקשה לפקסים  שמשוגרים אוטומטית ישירות למשרד התחבורה. "הרווח הוא כפול – גם מיפוי התלונות והפניות באופן שמבטא את הצרכים האמיתיים של הנוסעים בבית שמש, וגם ההעברה של כל זה בזמן אמת למשרד התחבורה", מסבירים בועד הפעולה, ומוסיפים: "יש לזה חשיבות רבה מאוד לאור העובדה שמשרד התחבורה יכל לגלגל עיניים ולטעון שאין כמעט תלונות מבית שמש. אולם מי שמכיר את הציבור החרדי יודע שזה לא שלא היו תלונות, יש והרבה, פשוט בהיעדר טלפון חכם תהליך התלונה הופך למסורבל. כעת, עם הפעלת המערכת הקולית המהפכנית, הנוסע החרדי יוכל להתלונן בזמן אמת מבלי לוותר על העקרונות שלו".

כמו כן פרסם הועד את כתובת תיבת המייל אליה ניתן להעביר פניות וזו כבר הוצפה בפניות רבות שעניינן: דרישה לתגבור משמעותי של הקווים, התאמת המסלולים שלהם ופתרון שאר הבעיות מהן סובלים צרכני התחבורה הציבורית בבית שמש.

בועד מבטיחים לשתף את הציבור הרחב בתלונות מדגמיות מעת לעת, במטרה לשקף את מצב העניינים כמו שהוא.

אחת התלונות ששבו ועלו נוגעת לשעות הפעילות של הקווים השונים שמסתיימים בשעה מוקדמת במיוחד ומתחילים בשעה מאוחרת. רוח הפניות: הקווים בבית שמש מסתיימים בשעה מוקדמת בהרבה ביחס לריכוזים החרדים האחרים. זה קורה גם בסמוך לאולמות אירועים, שם הדרישה היא עד השעות הקטנות של הלילה.

בתוך כך, תושבי בית שמש מסרבים להתרגש מהידיעות החגיגיות שפורסמו בימים האחרונים אודות תקצוב נוסף למערך התחבורה בעיר, כמו גם הרחבה של הקווים השונים. "כרגע האוצר אפילו לא אישר תקציב. בנוסף, גם אם התקציב יועבר והקווים המדוברים יתוגברו, אין לזה השפעה משמעותית בשטח. מצוקת התחבורה עדיין בשיאה, ותוספות נקודתיות לא יפתרו אותה", אומרים גורמים המעורים בנושא. הגורמים מדגישים שמוקד המצוקה היה ונותר קווי ירושלים, שלא זכו לאף תוספת גם במסגרת המהלכים האחרונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture