מנכ"לית העירייה נועדה עם מובילי המאבק והגורמים המקצועיים והבטיחה גיבוי מלא מהעירייה במאבק להעברת תוספות שירות באופן מיידי למערך התחבורה הציבורית בעיר עד לתכנון המערך באופן מיטבי חברי וועד הפעולה: "הציבור סובל כל יום. נכין תכנית קווים אלטרנטיבית פרטית שתספק מענה לתושבים

מאבק התחבורה בבית שמש: חברי מטה המאבק הכולל את נציגי ועד הפעולה שהוקם ע"י תושבי השכונות ופעילים נוספים בנושא התחבורה, נועדו עם מנכ"לית העירייה מירה מינס בניסיון לקדם את שיתוף הפעולה בין הצדדים. בפגישה נכחו גם: רפי פרלשטיין יועץ ראש העיר, רחלי בן שטרית מנהלת מחלקת פניות הציבור, אורי צ'סטר מנהל תחום תח"צ.

במהלך הפגישה בישרה המנכ"לית על החלטת ראש העיר עליזה בלוך להקים פורום תכנון מיוחד, בו ייטלו חלק מובילי המאבק והתושבים, על מנת להביא לידי ביטוי במכרז שעתיד לצאת את הצרכים המלאים של התושבים.

הרציונל מאחורי המהלך: לגבש מערך חדש שלוקח בחשבון את כל המאפיינים הייחודיים של העיר, לרבות הגידול העתידי שלה.

בינתיים הבהירה המנכ"לית כי העירייה מגבה לחלוטין את דרישות חברי מטה המאבק, בדגש על הדרישה לתוספות שירות מיידיות למערך התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית בעיר.

חברי וועד הפעולה ונציגי מטה המאבק במצוקת התחבורה בעיר אומרים: משרד התחבורה החליט לזלזל בתושבי העיר בית שמש ולא לאשר תוספות שירות למרות שהם מבינים שלתושבים יש עוד שנים לסבול ממחסור חמור בקווים ואוטובוסים.

יגאל חדד ח"מ העיר: "העיר צומחת, מאשרים עוד בנייה ודיור ואף אחד לא חושב לתת מענה של תחבורה ציבורית לתושבים. אם כבר עכשיו המצב בקריסה מה יהיה כשיאוכלסו שכונות נוספות?"

נתן רובינשטיין ממובילי המאבק מוסיף: "רק בחודש האחרון אישר משרד התחבורה תוספות שירות במספר ערים ברחבי הארץ ובבית שמש באופן אבסורדי בחרו שלא לאשר עוד קווים, למרות ידיעתם שבית שמש היא הסובלת העיקרית מכל שאר הערים. לתושבים נמאס לסבול ואנו נערכים לתכנון תכנית אלטרנטיבית של קווים פרטיים שייתנו מענה לתושבים בתוך העיר ומחוצה לה".

מעיריית בית שמש נמסר: "בהמשך לפרסומים אודות תמיכת העירייה במערך קווים אלטרנטיביים, עיריית בית שמש מבהירה כי הנושא כלל לא עלה בפגישה עם מנכ״לית העירייה והצוות המקצועי ובהתאם לכך, לא קיימת שום דיאלוג או הסכמה בנושא".