בשורה לתושבי הר נוף: נפתח כביש 'עוקף גבעת שאול'

הכביש החדש, דרך חזקיהו רבין שנסגר לפני שנתיים בעקבות עבודות, שופץ והורחב, ויאפשר לתושבי הר נוף לדלג על הפקקים בגבעת שאול. העבודות הן חלק מסלילת כביש הגישה החדש לירושלים, כביש 16, שהעבודות עליו יסתיימו בעוד שנה וחצי. ראש העיר ירושלים משה ליאון: "תושבי הר נוף יחושו בהקלה מיידית"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

אין מי שמתגורר או לומד בשכונת הר נוף הירושלמית, שלא מכיר מקרוב את הפקקים היומיומיים שמכבידים על הגישה לשכונה, בעיקר מכיוון גבעת שאול. בשנה האחרונה הפקקים החמירו עוד יותר, והתנועה לאורך הציר, מהכניסה לעיר ועד לשכונת הר נוף הייתה יכול להימשך גם כשעה. אלא שכעת, אחרי שנתיים של עבודות, יפתח כביש חדש, דרך חזקיהו רבין שיקל משמעותית על תושבי השכונה.

הכביש, שימש עד לפני כשנתיים את התושבים, אולם היה משובש, צר סבל מבעיות בטיחות קשות, ולא היה נח לנסיעה. כעת, במסגרת העבודות על סלילית כביש הגישה החדש לירושלים, "כביש 16", הוא שופץ בעלות של מיליוני שקלים, רובד והואר באופן שמאפשר נסיעה בטוחה ונוחה לאורכו, ובעיקר גישה מהירה מהר נוף לפאתי גבעת שאול סמוך למאפיית אנג'ל.

הכביש החדש מהווה בשורה אדירה לתושבי האזור, והוא צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לשכונת הר נוף והסביבה, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה אל ומתוך השכונה. הכביש פותח למעשה ציר גישה מחודש שיאפשר לעקוף את גבעת שאול הפקוקה ולהגיע בתוך דקות ספורות לאזור כביש בגין והיציאה מהעיר.

העבודות על כביש 16 מתקדמות בקצב מהיר

העבודות אשר נמשכו כחצי שנה, איפשרו את כריית מנהרת הר נוף של כביש 16, אשר תחבר את מחלף מוצא עם גבעת שאול. כביש 16, שהעבודות לסלילתו החלו לפני כשנה וחצי, נועד לשמש כניסה מהירה נוספת לירושלים מכיוון דרום-מערב, אשר תחבר בין מחלף מוצא לשכונות דרום-מזרח העיר. אורכו של הכביש הינו כשישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות כפולות. כמו כן במסגרת העבודות יבנו שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים שערי צדק).

עלות הפרויקט מוערכת בכמיליארד שקל. הכביש החדש אמור לצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך גינות סחרוב ולהקל משמעותית על עומסי התנועה ועל זיהום האוויר בכניסה לעיר וגם בתוך העיר לאורך ציר בגין.

זכיין הפרויקט, שותפות שפיר פיצרוטי, נמצאת כרגע בשלבים מתקדמים של כריית המנהרות. במקביל מתקדמות עבודות האיטום והתימוך במנהרות וביצוע תשתיות. ב-3 המחלפים (מוצא, רבידה ובייט) מתבצעות עבודות קדחתניות של גישור, סלילה, הקמת מבנה אנרגיה בקרה, מעברי הולכי רגל ועוד. כל זאת במטרה להקדים ככל הניתן את לוחות הזמנים של הפרויקט ולאפשר לתושבי הסביבה והמבקרים בעיר ירושלים ליהנות מכביש 16 החדש, אשר צפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר.


"תורגש הקלה מיידית"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "קידום פרויקט כביש 16 הוא מהלך אסטרטגי חשוב עבור תושבי האזור ותושבי ירושלים כולה ואני שמח שהשגנו שלב נוסף בדרך אל היעד. פתיחתה המחודשת של דרך חזקיהו רבין, במועד שהובטח, היא בשורה חשובה לתושבי הר נוף והסביבה ואני בטוח שהם ירגישו כבר עכשיו הקלה. לאורך השנה פעלתי רבות על מנת לזרז את העבודות על הכביש על מנת להקל על תושבי השכונה שסובלים מעומסי תנועה כבדים. נמשיך לקדם את פרויקט כביש 16 כמו פרויקטי תשתיות וכבישים נוספים לרווחת תושבי העיר".

משותפות שפיר פיצרוטי נמסר כי: "אנו שמחים לעמוד באבן דרך משמעותית זו במועדה ולפתוח לרווחת התושבים את כביש חזקיהו רבין. זוהי הוכחה נוספת ליכולות הביצוע הגבוהות של השותפות אשר עובדת על קידום הכביש המשמעותי הזה – אחד הכבישים המשמעותיים לפיתוח העיר ירושלים. זהו פרויקט בעל אתגרים הנדסיים וכריית מנהרות כביש ארוכות ומורכבות אשר המהנדסים והעובדים של שפיר ופיצרוטי שוקדים עליו לילות כימים כדי להבטיח השלמת הפרויקט באיכות ובבטיחות בסטנדרטים הגבוהים בארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture