בירת הגליל: הרשות הראשונה שרכשה רכבים חשמליים

צפת: הרשות הראשונה בישראל שרכשה רכבים חשמליים ידידותיים לסביבה לניקיון, תחזוקה ושיפור חזות העיר. שני הרכבים החדשים מאפשרים ניידות בסמטאות צרות ויאפשרו לעירייה להמשיך במגמת הפיכת העיר לירוקה ולחסוך כ-500,000 ₪ נוספים בשנה

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

עריית צפת הנה הראשונה מבין ערי ישראל לרכוש את כלי הרכב החשמליים של GOUPIL לשימושי ניקיון, תחזוקה ושיפור חזות העיר, הודות להינע החשמלי המלא שאינו מזהם את הסביבה, היכולת של כלי רכב אלה לתמרן בסמטאות צפופות והחיסכון המשמעותי בעלויות התפעול.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה קיבל את מפתחות הרכבים באירוע חגיגי עם מנכ"ל ד.ל.ב מוטוספורט – משה ראובני. מדובר במשאיות זעירות חשמליות עירוניות בעלות רישוי צהוב מדגם G4 של חברת GOUPIL מתאגיד POLARIS לשימוש אגף שיפור פני העיר והתחזוקה. רכבים אלו מקדמים את מדיניות העירייה המקדמת את המרחב הציבורי בעיר ואת איכות החיים בד בבד עם אכפתיות לאיכות הסביבה, לרווחת העובדים, התושבים והתיירים בעיר.

מדובר בכלי ירוק, יעיל וחסכוני, בעל עלויות נסיעה ותפעול זעומות ביותר של כ-9 אג' לק"מ, מה שמהווה חיסכון שנתי עצום בכל קנה מידה אל מול מנועי הבעירה שהשתמשו בהם עד היום. הכלים שנבחרו בשלב הראשון הם מדגם PICK UP ומדגם TIPPER בעלי הינע חשמלי מלא וסוללת ליתיום מתקדמת בגודל 9 קוט"ש החוסכות תחזוקה או טיפול שוטף, עם טווח נסיעה בין טעינות של עד 80 ק"מ. הסוללה נטענת מכל שקע ביתי רגיל 220 וולט, זמן טעינה מלאה יארך עד 5 שעות ,יחד עם זאת קיימת האפשרות בנוסף גם לטעון את הסוללה לפרקי זמן חלקיים ללא תלות בזמן או אחוז הטעינה.

ראש העיר ברכב החדש

לרכבים ארגז אחורי פתוח ומשטח הטענה באורך 2.15 מטר שטוח לגמרי עם רשתות צד פריקות להגדלת נפח ההטענה וגמישות בסוג התכולה המועמסת למשימות הובלה ופינוי כגון גזם, פסולת, אשפה, קרטונים, נשיאת ארגזים, תמרורי שילוט, משטחים ועוד. דגם ה-TIPPER מאובזר בנוסף בזרוע הידראולית ("הייבר") לטובת הטענה ופריקה קלה גמישה של התכולה שמשקלה אף מעל ל-800 ק"ג.

יתרון משמעותי נוסף של הרכבים הינו הגודל -GOUPIL הינו כלי רכב קומפקטי ביותר (רוחב של 1.2 מטר ) עם כושר תמרון גבוה ומנוע חשמלי חזק עם מומנט גבוה כך שהוא עמד בדרישות הייחודיות של ניידות בסמטאות העיר העתיקה ובשווקיה בפרט ובעיר בכלל המשופעת בעליות תלולות. בכוונת העירייה להרחיב את צי הרכב בעוד רכבי GOUPIL בהמשך לייעודים נוספים.

ראש עריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת מתחדשת גם בניידות וכלי עבודה יעילים ומותאמים לצרכי העיר. לצד הפיכת העיר לירוקה- גגות סולאריים, תאורת לד ושלל מהלכים בתחום שאנו מקדמים ראינו לנכון לרכוש את הרכבים החדשים החוסכים בהוצאות הדלק ומאפשרים ניידות גם בסמטאות הצרות של העיר העתיקה. צפת גאה להיות העיר הראשונה בישראל שמתחדשת ברכבים פורצי דרך אלו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture