בהשתתפות האדמו"ר מדז'יקוב ויזניץ: סיום בבית הכנסת של ראש העיר לשעבר

כ"ק אדמו"ר מדז'יקוב-ויזניץ שליט"א במעמד סיום מסכתות שנלמדו במסגרת שיעור הדף היומי בביהמ"ד "ממזרח שמש" בבית שמ: "לומדי שיעור תורה בקביעות זוכים לסייעתא דשמייא מיוחדת". ר"ע לשעבר ח"כ משה אבוטבול סיפר על הקמת קרית דזיקוב-ויזניץ בבית שמש

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

מעמד מרגש ורב רושם נערך בבית המדרש ממזרח שמש בקריה החרדית בבית שמש, לרגל סיומי המסכתות כריתות, מעילה, קינים, מידות שנלמדו במסגרת שיעורי 'הדף היומי' אותם מוסר בבית המדרש הרה"ג רבי פנחס בלויא שליט"א ראש כולל 'קנין יוסף' בעיר.

מגיד השיעור הגאון רבי פנחס בלויא שליט"א ערך את הסיום כשהוא אומר דרשה נפלאה לכבוד ה"הדרן", ומחזק את לומדי השיעור שרבים מהם מגיעים בקביעות מאז תחילת השיעורים ואלו הולכים בס"ד לסיים את הש"ס בקרוב יחד עם אלפי רבבות ישראל.

את משא החיזוק נשא כ"ק אדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ שליט"א שלפני כחצי שנה עבר עם קהל חסידיו לרמב"ש ג', שם הקים קריה חסידית גדולה, ורשת מוסדות תורה וחינוך העומדים תחת נשיאותו. בראשית דבריו שיבח האדמו"ר שליט"א את לומדי השיעור שקובעים עיתים יום יום, ואחר הודה בדבריו לראש בית המדרש חה"כ הרב משה אבוטבול אשר בתפקידו הקודם כראש עיריית בית שמש עמד לימין קהילות דזיקוב-ויזניץ והיה קשוב במסירות לב ונפש למען הקמת הקהילה ומוסדותיה.

במשאו סיפר האדמו"ר שליט"א את אשר שמע מהרב מרדכי דוד לודמיר ז"ל יו"ר 'תורה ויהדות לעם', על זקינו שהיה מנשואי הפנים לפני כמאה שנים בצפת, שם עסק לפרנסתו במסחר בכלי כסף, אך תורתו הייתה קבע ומלאכתו ארעי. פעם רכש הסבא עם כל כספו כלי כסף שהותיר אחריו עשיר ערבי תושב צפת. "לא נותר בידו פרוטה לפרוטה, את כל הכסף השקיע בסחורה, כעבור כמה ימים הגיע למקום סוחר ערבי ממצרים שרצה לקנות את כלי הכסף, אך הרב לודמיר היה בבית המדרש, באופן רגיל לא הפריעו לו מלימודיו, אך עתה בשל כך שהגיעו עד פת לחם, שלחה הסבתא את אחד הנכדים שיביא את הסבא מבית המדרש, אך תשובתו הייתה שלילית, באומרו שהוא בבית המדרש כמהו כ'אדם שמת באוהל', ולכך אין להוציאו מבית המדרש".

"הסוחר המצרי שמע את תשובתו של הרב לודמיר ומיד עזב את המקום באומרו שהוא עוזב את העיר ויותצא חזרה למצרים. כולם כאבו על ההפסד הכספי, אבל הנה רק עברו כמה שעות והסוחר המצרי חזר, שאלו אותו הרי היית בדרך למצרים ואיך חזרת לצפת. ענה להם שראש השיירה הרגיש כאבי ראש נוראיים והודיע שבצורה כזו אינו יכול לנסוע ודוחה את הנסיעה בכמה שעות. ולכן חזרתי הנה, ואכן הסוחר רכש סחורה מהרב לודמיר בהיקף גדול, והיה הדבר למופת שאם לומדים תורה בקביעות לא מפסידים מכך".

כאשר האדמו"ר שליט"א סיים את הסיפור אמר לבני השיעור: "כל מי שהוא משתתף בשיעור תורה קבוע יודע שיש קשיים, פעם זה מסחר, פעם זו שמחה משפחתית, אבל צריך לדעת כי יש ברכה מיוחדת של סייעתא דשמייא לאלו שלומדים בקביעות, יום ולילה לא ישבותו, ואשרי מי שזוכה לכך".

ראש ביהמ"ד ח"כ הרב משה אבוטבול בדבריו ביטא את גודל שמחתו שבעלי בתים יושבים ולומדים מסכת אחר מסכת, וזוכים לסיים חמישה מסכתות והודיע על ההכנות הגדולות לקראת סיום הש"ס שיתקיים בסייעתא דשמיא בחודש טבת לכבודה של תורה.

בדבריו סיפר הרב משה אבוטבול על הסייעתא דשמייא המיוחדת שהייתה לבית שמש עם בואו של האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ שליט"א, להקים את חצר קודשו וקרייתו בעירנו בית שמש. "כאשר שמענו על כך שהאדמו"ר מחפש מקום, נסענו אליו וביקשנו שיבוא לבית שמש, ויקים בה את חצרו, ביודענו כי האדמו"ר שליט"א יש לו השפעה גדולה על קהלים רחבים, ואכן כיום כבר אחרי חצי שנה רואים את ההשפעה הגדולה שיש לאדמו"ר שליט"א על בית שמש כולה, ורבים נהנים לאורו ומסתופפים בצילו", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבוטבול צדיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture