אחרי התמיכה הרחבה שקיבלה זעקת התושבים מפוליטיקאים ואישי ציבור, מאבקם של תושבי בית שמש למען תחבורה ציבורית ראויה זוכה לגיבוי גם ממפעילי התחבורה הציבורית בעיר , הטוענות: "ניתן לפתור את המשבר בתוך 24 שעות. צריך רק את אישורו של משרד התחבורה" במקביל, חברי ועד הפעולה שהוקם על ידי התושבים פרסמו מסמך ובו הדרישות המרכזיות שלהם שבלעדיהן לא תיתכן תחבורה ציבורית ראויה

מאבקם של תושבי בית שמש למען תחבורה ציבורית ראויה ממשיך לצבור תאוצה, תודות ליוזמות והמהלכים של ועד הפעולה שהוקם ע"י תושבי השכונות במטרה לשים סוף למשבר התחבורה הציבורית בעיר.

כידוע, תושבי העיר חווים משבר מתמשך בשירותי התחבורה הציבורית בעיר: עומס בלתי נסבל, תדירות אוטובוסים נמוכה, צפיפות ופיזור לא נכון בין השכונות. העיר בית שמש עברה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים. מספר התושבים הכפיל את עצמו ונבנו שכונות ואזורים חדשים. למרות זאת, תכנון התחבורה הציבורית לא התאים את עצמו למצב החדש ונותר מאובן כשהיה. דבר זה הינו אחד הגורמים המשמעותיים למשבר בתחבורה הציבורית בעיר.

כמה תושבים שנמאס להם, הקימו ועד פעולה שייאבק בשירות הלקוי שמקבלים עשרות אלפי אנשים וישים לו סוף. בפגישתם עם פוליטיקאים ואישי ציבור, גיבו הללו את פעילות חברי הוועד והבטיחו לסייע ככל הניתן.

במקביל, קיימו חברי הוועד שיחות עם נציגי החברות המפעילות את התחבורה הציבורית בעיר, על מנת להבין אם ניתן לפתור את המשבר באמצעות אותן חברות. חברי הוועד הופתעו לגלות שחברות התחבורה הציבורית מזדהות באופן עמוק עם טענות התושבים ואף מוסיפות עליהן כהנה וכהנה. לדברי חברות התחבורה הציבורית, הפתרון למשבר מצוי אצל משרד התחבורה, שכן החברות מחויבות לפעול על פי הוראותיו והן אינן מורשות להגביר את תדירות הקווים בלא שניתנה להם הוראה על ידי משרד התחבורה.

מר ארז לבחר, סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית באגד, ציין כי מבחינת אגד ניתן לספק מענה תחבורתי מקיף לבית שמש בהיערכות של 24 שעות בלבד. "הקווים אכן עמוסים מאוד. לפני כמה חודשים הוספנו כמה נסיעות בודדות, אבל זה כטיפה בים. העיר צריכה שדרוג ותוספות גדולות על מנת לתת שירות טוב, לצערי אנחנו לא שם כרגע, הכל תקוע".

לדבריו, "מרגע שמשרד התחבורה ייתן את ההוראה, בהתרעה של 24 שעות אנחנו יכולים לתת מענה לתוספת נסיעות. לתגבר את הקוים בכל שעות היום. הדבר תלוי אך ורק במשרד התחבורה. הדברים נכונים לא רק ביחס לתדירות הנסיעות, אלא גם ביחס לפיזור בשכונות והרחבת השעות בהן ניתן השירות".

על מנת להביא את המצב לפתרונו, חברי הוועד צפויים לקיים סדרה של פגישות עם מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה, ביניהם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

אמש נפגשו חברי הוועד עם סגן ראש עיריית בית שמש ומחזיק תיק התחבורה, הרב שמואל גרינברג, במטרה לאתר את הדרך היעילה ביותר להביא לשיפור השירות. חברי הוועד הדגישו, כי התושבים אינם מוכנים לקבל הסברים מפולפלים מצד הגורמים המקצועיים כתירוץ לקטסטרופת התחבורה הציבורית. בזמן שבו גלגלי משרד התחבורה מתגלגלים בעצלתיים, ישנם אנשים הממתינים בתחנות, בשמש הקופחת, בקור ובגשם, מאחרים לעבודה, למקומות לימוד ולשמחות משפחתיות. "יש לשים קץ למצב הבלתי נסבל הזה מיידית, בלי ביורוקרטיה ובלי סחבת", הדגישו.

גרינברג הצטרף לטענות חברי הוועד, "הגיעו מים עד נפש", אמר. "לא ייתכן שתושבי העיר כולם יהיו שבויים בידי הבירוקרטיה של משרד התחבורה. צריך לפעול לשינוי מיידי, ואני מתחייב לסייע בכך".

גם ראש העיר בית שמש, גב' עליזה בלוך, נדרשה אף היא לנושא כתוצאה מהצפת הנושא ע"י חברי הועד. בלוך ציינה כי "המחשבה שחלק נכבד מתושבי העיר שאינו מחזיק בבעלות רכב פרטי, שבוי כבן ערובה בידי ביורוקרטיה – אינה מתקבלת על הדעת. מיד עם היבחרי העליתי את הנושא לראש סדר העדיפויות. לתושבי בית שמש מגיעה תחבורה ציבורית טובה. איני מתכוונת להרפות מהנושא".

בימים האחרונים פרסם הוועד מסמך ובו הדרישות הבסיסיות שבלעדיהן לא תיתכן תחבורה ציבורית ראויה. על פי מסמך זה, יש להכפיל את מספר הנסיעות העירונית והבינעירוניות, להרחיב את שעות פעילות קווי האוטובוס כך שיפעלו מהשעה 5.00 בבוקר ועד לשעה 01:00 בלילה, הוספת תחנות להעלאת והורדת נוסעים בשכונות רמת אברהם, משקפיים, רמת בית שמש ג' 2, תגבור משמעותי בשכונות חפציבה, הקריה החרדית ויפה נוף הסובלות מהזנחה של שנים, השוואת מחירי התחבורה הציבורית לאלו הנוהגים בקווים דומים בירושלים. בנוסף, דורשים חברי הוועד שלא יקודם מכרז להפעלת תחבורה ציבורית בעיר בלא שתינתן לתושבים האפשרות להגיב על המסלולים, התחנות, התדירות ושעות הפעילות.