סגר"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי, אברהם בצלאל. צילום: יעקב כהן

ביוזמת סגן ראש העיר: 'ישיבת בין הזמנים הגדולה' בירושלים – בטלפון

במסגרת הפרויקט, בני התורה בירושלים יתאחדו, איש איש ממקומו ומביתו, בלימוד מסכת משותפת לאורך ימי בין הזמנים, כשבכל יום ילמד דף יומי קבוע, שילמד יחד על ידי אלפי בני התורה הירושלמים

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

לקראת ימי בין הזמנים וברקע מגיפת הקורונה, בירושלים יוצאים שוב במיזם מיוחד להגברת ועידוד לימוד התורה, בעיון ובהבנה, בקרב בני הישיבות הקדושות במסגרת 'ישיבת בין הזמנים הגדולה', זאת בברכת ובהכוונת מרנן ורבנן חכמי וגדולי הדור ובראשם גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, שהורה לפעול בכל האפשרויות והאמצעים על מנת להקים מסגרות לימודיות בימים אלו.

את פרויקט 'הדף היומי הירושלמי– לבין הזמנים', יזם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל, בשיתוף פעולה הדוק עם ראש העירייה משה ליאון, ובשיתוף קו עולם התורה 'דרך המלך', כשהמטרה היא להביא לתוספת ומשנה כוח בלימוד דווקא בימים אלו, שבני הישיבות יצאו לבין הזמנים ומגבלות נגיף הקורונה מגבילות את קיום ישיבות בין הזמנים בצורה מלאה, ובכך להעצים את כוח התורה וההגנה על כלל ישראל.

במסגרת הפרויקט, בני התורה בירושלים יתאחדו, איש איש ממקומו ומביתו, בלימוד מסכת משותפת לאורך ימי בין הזמנים, כשבכל יום ילמד דף יומי קבוע, שילמד יחד על ידי אלפי בני התורה הירושלמים.

על מנת ליצור חיזוק ועידוד נוספים ולהביא גם ללימוד דף הגמרא בהבנה ובזכירה, ובכך להרבות בקנייני ידיעת התורה, הוקמה מערכת מבחנים מיוחדת, במסגרתה בכל יום יתקיים מבחן על הדף היומי, ובחורים שישלימו את לימוד כל המסכת ויבחנו במבחנים היומיים, יזכו גם לשי מיוחד, בהתאם לרף הציונים הממוצע. מערכת המבחנים הטלפונית פועלת באמצעות קו 'דרך המלך', שם גם מתבצעת ההרשמה בתחילת הפרויקט.

כזכור, פרויקט דומה נערך גם בימי בין הזמנים בחודש ניסן האחרון, כאשר אז למדו בני הישיבות את כל מסכת תענית לאורך ימי חודש ניסן ואף נבחנו עליה. הפרויקט זכה להצלחה רבה, כשאלפי בני ישיבות נענו לכך ונטלו חלק במיזם החשוב והמבורך, כשהם רוכשים עוד ועוד ידיעות חשובות במרחבי ים התלמוד, ומגבירים חילים לאורייתא גם בימי בין הזמנים ותקופת הקורונה.

סגן ראש העירייה הרב אברהם בצלאל אמר: "לאור הצלחת פרויקט 'הדף היומי שלי', שיזמנו בבין הזמנים של חודש ניסן, וההיענות הרבה של בני התורה לפרויקט, ובעקבות הוראת מרן ראש הישיבה, החלטנו לשוב גם בימי בין הזמנים של חודש אב ולקיים את מסגרת ישיבת בין הזמנים הייחודית הזו, בלימוד משותף של אותה המסכת ואותו הדף מידי יום ביומו. דווקא בימים אלו, שלצערנו יש 'רפיון' מסוים, גם בשל ימי בין הזמנים ובפרט בעקבות תקופת הקורונה, אנו זקוקים יותר ויותר לתורתם של בני התורה, שילמדו עוד דף ועוד דף, עוד שעה ועוד שעה, ויחזקו את לימוד התורה בעולם, למען כלל ישראל. אני רוצה להודות לראש העירייה משה ליאון שתמך ביוזמה מהרגע הראשון ובזכותו היא יוצאת לפועל, לצד עוד פעילות ענפה וחשובה שהעירייה מקיימת בימים אלו, וכן לקו 'דרך המלך' ששותפים איתנו בפרויקט הגדול. אני מקווה שיהיה לנו את הזכות להוסיף כמה שיותר תורה בעולם בכלל ובירושלים בפרט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה כסף מקבלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture