צילום: דוברות בנימין

המועצה, היישוב והתושבים: כך יצא הישוב החרדי בבנימין מהצבע האדום

הישוב תל ציון הוגדר יישוב אדום בשל תחלואה גבוהה. בפעילות משולבת שהובילה המועצה יחד עם היישוב והתושבים, היום אחרי ימים של שיפור, תל ציון הורידה את התחלואה ויצאה מהצבע האדום

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

סמוך לראש השנה, על רקע העליה הגדולה בתחלואה הארצית והחזרה המדורגת של בחורי ישיבה רבים לבתיהם – זינקה התחלואה בישוב תל ציון באופן דרסטי, וצבעה אותו באדום בוהק. במועצת מטה בנימין גיבשו שורת פעולות שהביאו לבלימת התחלואה וליציאה היום מהצבע האדום.

במועצה קיים מטה קורונה מפותח מאד בחודשים האחרונים שמקדים את המדינה בחקירות אפידמילוגיות, בהסברה ובתחומים נוספים. ביחס לתל ציון כמו ביישובים אחרים אותם הגדירה המועצה כיישובים שבמיקוד, היא פעלה באופן סדור ובתכנית מגובשת שהצליחה יחד עם הנהגת היישוב, הרבנים והתושבים להביא לירידה מבורכת בתחלואה. ואכן אחרי מספר ימים של מגמה טובה, תל ציון כבר לא בצבע האדום.

ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ ערך שיחות תכופות עם רבני היישוב וכן עם המשטרה שבתחילה נקטה יד קשה ולאחר ההידברות שיתפה פעולה עם המשימה באופן המתאים ליישוב.

בפן הטכני, המועצה העמידה אלפי כסאות כדי לאפשר תפילות במרחבים הפתוחים, ציליות רבות וציוד לוגיסטי נוסף שסייע לשמור על ההנחיות. גם פעילות צוות הצח"י הפנימי של היישוב סייעה מאד למשימה שנעשתה בכוחות משותפים.

לפני כשבועיים הביאה המועצה לתל ציון מתחם בדיקות קורונה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. כמעט מחצית מהנדגמים יצאו חיוביים לקורונה. ראש המועצה ישראל גנץ נאבק על הבאת עמדת הבדיקה לבנימין ותל ציון והתעקש כי יש בכך צורך בהול. בעקבות תוצאות הבדיקות גם בפיקוד העורף וגם במשרד הבריאות הבינו כי הפעולה היתה נכונה.

בד בבד פעלה המועצה בתחום ההסברה באופן המתאים לציבור החרדי, בהודעות קוליות, במודעות רחוב ובשיח עם רבנים. בערב חג הסוכות נתלו בכל בניין קריאת מועצת חכמי התורה וקריאות רבנים נוספות. בערב שמחת תורה פרסמה המועצה מודעה עם קריאה מיוחדת של הגאון הרב בעדני שליט"א לתושבי בנימין החרדים ושעות ספורות לפני החג יצא כרוז שחידד את ההנחיות.

במועצת בנימין זוקפים את ההצלחה לא רק לפעולות שנעשו מצידה אלא מפנים את האצבע אל התושבים ולהנהגה הרבנית והמעשית. "תושבי תל ציון מתנהלים למופת. הם רחוקים מכל סטריאוטיפ שמוזכר ביחס לחברה החרדית בתקשורת. מכל המגזרים יכולים לבוא וללמוד כיצד קהילה מתמודדות בתנאים לא פשוטים עם תחלואה כזו. אנחנו העמדנו את הכלים ואת הליווי והסיוע הרפואי וההסברתי, אבל כל הקרדיט מגיע לתושבים, לרבנים ולעסקני היישוב" אומר ראש המועצה ישראל גנץ.

הוא מוסיף כי "מי מכלי התקשרות שבאמת ירצה לראות כיצד החברה החרדית מתנהלת באחריות ותחת מחירים אישיים וקהילתיים כבדים מאד, שיגיע לכאן ויסקר את האמת".

ביחס ליציאה מהצבע האדום לכתום אומר גנץ כי "זו תוצאה משמחת מאוד אבל אנחנו לא עוצרים כאן. השאיפה שלנו היא לשטח את העקומה ולנצח את התחלואה לגמרי – מעבר לעניין הבריאותי, שיטוח התחלואה יאפשר לנו לפתוח בבטחון את מוסדות החינוך, תלמודי התורה, הישיבות, הכוללים ומקומות העבודה ולשם אנחנו שואפים ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture