'נועם אלימלך': כינוס היסוד לפתיחת ת"ת החסידי ברמת בית שמש ד'

כנס היסוד לפתיחת ת"ת נועם אלימלך ע"י בני הקילה הכלל חסידית בשכונה. הת"ת יוקם בניהולו הרוחני של המחנך הנודע הרה"ג ר' שבח שוורץ שליט"א. היענות מרובה בקרב תושבי השכונה הנוכחיים והעתידיים

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

הבשורה המשמחת הכתה גלים נרחבים בתוככי שכונת רמת בית שמש ד', עם הגיע הידיעה המרנינה, כי לאור בקשת ופעולת ציבור קהילות החסידים בשכונה, בחפצם העז להקים בשכונה תלמוד תורה כלל חסידי, שיענה לצרכי הקהילות ושיתן את המענה המיטבי והאיכותי לחינוך הילדים על דרך ישראל סבא, ובהנחלת השקפתו של מרן רבנו הבעש"ט זיע"א ותלמידיו.

לאחר התייעצויות וישיבות רבות עם אנשי חינוך ואנשי מעש, בחרו העסקנים באיש אשר רוחו בו ואשר ידיו רב לו בנסיון עשיר בניהול תלמודי תורה ה"ה הרב אורי בקנרוט שליט"א אשר לקח על עצמו את העול רב המשקל בהקמת מפעל קדוש זה תוך כדי שימת לב להנגיש לתלמידים מקום מפואר ומושקע ללא ויתורים עד הפרטים הקטנים, למען יוכלו להיות פנויים ללמידה ולקבל את הוואי התלמוד תורה בחמימות.

התלמוד תורה אשר ישא את שמו "נועם אלימלך", ע"ש הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, יתן אי"ה את המענה לצרכי ילדי הקהילות, כשהשפה המדוברת תהיה שפת האידיש כשפה המדוברת בכל בית ובית המשתייך לקהילות המפוארות, בהשקעה מיוחדת ואינדיבידואלית לכל ילד וילד לטפחו ולגדלו ברוחניות וגשמיות כאחד תוך כדי הקפדה על משמר החינוך הטהור ללא ויתור על קוצו של יוד ושימת לב להשרשת מידות טובות בקרב התלמידים, כמאמר הצדיק אשר הת"ת נקרא על שמו "שנראה כל אחד מעלת חברנו במידות טובות כשאיפתו של כל הורה בתפילתו את תפילת הרבי ר' אלימלך זיע"א בכל בוקר קודם תפילת שחרית.

אשר על כן פנו הרה"ג ר' אביגדור גרוס שליט"א – רב השכונה והנהלת הת"ת, אל איש החינוך הנודע, הרה"ג ר' שבח שוורץ שליט"א, אשר פקע שמיה מימים ימימיה בחינוך ילדי ישראל ומוסדות תורה על דרך התורה והמסורה ברחבי הארץ, וביקשו ליטול על שכמו את משא הת"ת, לכוונו בפן הרוחני והחינוכי, וללוות את יסוד הת"ת כבר משלביו הראשוניים בימי הביכורים.

ביום ב' פר' וישלח, אור לט"ו כסליו, נערך מעמד 'לחיים' רב רושם, בבית הר"ר יעקב ליפשיץ הי"ו – מחשובי עסקני הקהילה הכלל חסידית בשכונה, בהשתתפות ציבור ההורים ואברכי הקהילות בשכונה, ובראשם רב השכונה הרה"ג ר' אביגדור גרוס שליט"א וכ"ק האדמו"ר מאמשינאוו שליט"א והנהלת החיידר, בו הכריזו על הקמת המפעל הקדוש הזה וביסוסו לצרכי הקהילה.

את המעמד פתח רב השכונה – הרב גרוס שליט"א, בדבריו עמד על קדושת השם הנשגב 'נועם אלימלך', ועל חפצם הטהור והברען שאופף את ציבור האברכים החפצים בכל מאדם לדאוג לחינוך ילדיהם על הצד היותר טוב.

כן העלה על נס את מעלת העוסקים במלאכת הקודש, המנהל הרוחני הרב שוורץ, אשר מכירו מימים ימימה, כאיש המתאים ביותר עבור מלאכת קודש זו, ומנהל הת"ת הרב בקנרוט, אשר שמו מפארים ומשבחים בפי כל, ובס"ד חפץ ה' בידו יצליח.

בסיום דבריו ביקש להודות להרב שמעון גולדברג – חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תו"ב, אשר עומד לימין הקהילות בשכונה בכל עניין ועניין, ובפרט עתה עם הקמת התלמוד תורה.

אחריו נשא את 'משא היסוד' של הת"ת, המנהל הרוחני, הרה"ג ר' שבח שוורץ שליט"א, שהרחיב במעלת ביסוס הת"ת כבר מיומו הראשון באופן הנעלה ביותר, והיטיב לבאר את סדר ומהלך החדרת אהבת תורה בקרב צעירי הצאן, שלב אחר שלב, כתה אחר כתה, עד אשר יצאו לישב"ק כלים ראויים לקבל.

כן נשא דברי ברכה כ"ק מרן אדמו"ר מאמשינאוו שליט"א, בדבריו עמד על מעלת היום, בו נוכחים אנו לראות כיצד השכונה מתפתחת לתפארת הקהילות.

את המעמד חתם בדברי סיום מנהל הת"ת, הרב אורי בקנרוט שליט"א, אשר פרש את חזונו לשנים הקרובות, להקים את הת"ת על הצד הטוב ביותר, הן בגשמיות והן ברוחניות, והתחייב בל"נ בפני ציבור ההורים להשקיע את המירב והמיטב לתועלת העניין. וכן ביקש להודות ולברך את הרב ישעיהו ארנרייך – סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך על סיועו הרב למהלך.

רישום התלמידים נמצא כעת בעיצומו, כאשר התוכנית היא לפתוח כיתות גן ומכינה מיד בימים הקרובים, ובמידת הצורך יינתן מענה גם לגילאים הגבוהים יותר.

הנהלת התלמוד תורה ועסקני הקהילה קוראים לציבור האברכים החסידיים המתעדים לקבוע את משכנם בשכונה בתקופה הקרובה, להירשם כבר עתה, להבטיח את מקומם בת"ת. לבירורים נוספים ניתן לפנות לפלא' 054-8468931

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture