צילום: פלאש 90

"עניין הסייעות הוסדר": משרד החינוך פרסם את המתווה – הצהרונים ייפתחו

לאחר שבעלי הגנים סרבו לפתוח את הצהרונים בטענה כי לא קבלו את פרטי המתווה עליו הוכרז, אמש פרסם משרד החינוך את פרטי המתווה לפתרון משבר הצהרונים - בדקות האחרונות הודיעו מובילי המאבק שכלל הצהרונים יכולים לשוב לפעילות

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

לאחר שאתמול (ראשון) הודיעו רבים מבעלי הגנים כי הם אינם מוכנים לפתוח את הצהרונים עד שיקבלו את פרטי המתווה עליו הוכרז בשבוע שעבר לפיו, משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי סיכמו על מתווה שיאפשר חזרה מלאה לשגרה בפעילות צהרוני ניצנים בגני הילדים, אמש פרסם מנהל היחידה לתכניות משלימות למידה במשרד החינוך, חיים הלפרין, הודעה לבעלי הגנים ובה מפורטים פרטי ההסכם. ובתקווה שלא יצוץ משבר נוסף, בעלי הגנים צפויים לפתוח את הצהרונים.

לאחר פרסום המתווה, הבוקר הודיעו מובילי המאבק שכלל הצהרונים יכולים לשוב לפעילות. רכז הצהרונים שלח לבעלי הגנים מייל שכותרתו – "נכון לעכשיו עניין הוסדר הסיעות", ובו קריאה למי שמעוניין לפתוח את הצהרון לעדכן על כך.

"בכדי לא לעכב את פתיחת המסגרות ולאור העובדה שעיקרי הסיכום פורסמו, אני מעלה על הכתב את פרטי הסיכום של משרדי האוצר והחינוך בנוגע לשנת גישור (תשפ"א) להסדרה של תקצוב סייעות ופעילותן בצהרונים", כותב הלפרין ומדגיש כי האישור הסופי יינתן לאחר שהנושא יועלה בועדת הקצבות שתתכנס בימים הקרובים.

לפי המתווה, עד לסוף שנת 2020, יחול המתווה שהיה בשנים קודמות. בחודשים ינואר- מרץ 2021, הרשויות יתוקצבו לפי מפתח של 50% מהסייעות ובהמשך הרשויות יתוקצבו לפי מפתח משתנה בין סייעות וותיקות ופחות ותיקות.

עוד סוכם כי תתאפשר הגמשה בין רכיב העשרה (חוגים לילדים, י.ב.) בצהרונים לרכיב הכוח אדם בצהרונים (סייעות). חיסכון נוסף לבעלי הגנים יהיה כשמשרד החינוך יבהיר כי בצהרונים בגנים שבהם יש פחות מ-30 תלמידים, אין צורך בסייעת שנייה בצהרון. עוד נכתב כי בכוונת משרד החינוך והאוצר לשנות את מנגנון ההקצאה עבור גני הילדים במעמד משפטי מוכר שאינו רשמי, כך שהחל משנת הלימודים תשפ"א, גנים אלו יתוקצבו ברכיב העשרה והצטיידות, שניתן במסגרת רפורמת הסייעת השנייה רק לחינוך הרשמי.

כזכור, ביום רביעי האחרון פורסמה הודעה על פתרון משבר הצהרונים במתווה מוסכם עם משרד האוצר. "משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי סיכמו על מתווה שיאפשר חזרה מלאה לשגרה בפעילות צהרוני ניצנים בגני הילדים, ויקל על הרשויות המקומיות ובעלויות הגנים בשנת הלימודים הנוכחית תחת מגפת הקורונה", נכתב בהודעה. עוד נאמר כי "המתווה הגיע הודות לפעילותם המשותפת של שר האוצר, ישראל כ״ץ ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כשבסופו, כל הצהרונים יחזרו לשגרה מלאה".

משבר הצהרונים שעלול להביא לפיטורים של אלפי סייעות חרדיות ובינתיים גורם להורים של כ-35,000 אלף ילדים להישאר בחל"ת ולא לשוב לעבודה. נוצר לאחר שפקידי משרד האוצר החליטו שלא להעביר את התשלום עבור העסקת הסייעות בצהרונים ובעקבות כך גני הילדים נפתחו ללא מסגרות אלו שאמורות לספק מסגרת כדי שההורים לא הצטרכו לצאת מוקדם מהעבודה כדי לאסוף את ילדיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture