מאבק נגד פינוי האולפנה הד"לית מב"ב – רובינשטיין לסמוטריץ': "הסכם חובה לקיים"

ר"ע ב"ב במכתב חריף לח"כ סמוטריץ בעקבות הביקורת של האחרון על הדרישה לפינוי אולפנת צביה - "הסכם חתום וברור חובה לקיים. נקודה. זו דרכם של אנשי אמת וזו תפארתם של אנשי מעשה". העירייה הודיעה כי היא מתכוונת לפנות את האולפנה בשל העובדה שרוב הבנות אינן מתגוררות בעיר

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

בעקבות מחסור חמור בשטחים עבור מבני חינוך בבני ברק, העירייה הודיעה כי היא מתכוונת לפנות את 'אולפנת צביה' שבשכונת קריית הרצוג מהמבנה בשל העובדה שרוב הבנות שלומדות במקום, המשתייכות למגזר הדתי לאומי אינן מתגוררות בעיר. בעקבות ההחלטה, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין בקריאה לבטל החלטה על סגירת בעיר: "לא היית מעלה בדעתך לסגור מוסד לו היה מדובר במוסד חרדי".

במכתב חריף שמתפרסם כאן לראשונה, תוקף ראש העיר את ח"כ סמוטריץ בעקבות הביקורת של האחרון על הדרישה לפינוי האולפנה. במכתב תחת הכותרת "תגובה ופליאה על פנייתך אודות אולפנת צביה בעיר", כותב רובינשטיין: "מכתבתך אליי הפתיע אותי עד מאוד. אני מכירך ומוקירך כאדם יסודי, מעמיק וככזה שאינו נושא פנים מול האמת. והיא משום מה נעדרת הפעם".

רובינשטיין מדגיש בפתח המכתב את ההטבות להם זוכים הציבור הד"לי בעיר, "הציבור הדתי לאומי מיוצג בכבוד, בהדר ובגאון על ידי ידידינו איש עתיר מעש ובניין, ר' יעקב סולר שיחי', שדלתי פתוחה בפניו, מסדרונות העירייה נהירין לו וצרכי הציבור הדתי לאומי בעיר נישאים בזכותו על כפיים. באגף החינוך, במחלקת גני הילדים, בבינוי מוסדות, בהכל. אני משער שלא שוחחתם בנושא, וחבל".

"מוסדות החינוך של הציונות הדתית זוכים בעיר לאוזן קשבת ולנשיאה על כפים ככלל צרכי תלמידי העיר. צר לי, אך ככל הנראה מבעד לכותלי משכן הכנסת וללשכתך ההומה לא חדרו קולות הלמות הפטישים ועבודת הדחפורים המשלימים את בנייתו של בניין חדש ומרווח הכולל כיתות לימוד ואולם רחב ידיים, לבניינה, שגשוגה והרחבתה של הישיבה התיכונית בני עקיבא קריית הרצוג, בראשותו של ידידי ראש הישיבה הרב משה צבי וקסלר שליט"א".

רובינשטיין ממשיך לפרט את התקציבים הרבים המועברים לישיבה הד"לית, "בעוד מספר התלמידים תושבי העיר עומד על אחוז חד ספרתי". עוד הוא מוסיף: "נתון מדהים שאיננו קיים לידיעתך, לא ב'בית מתתיהו' לא ב'פוניבז', לא בסלבודקה, לא ב'ארחות תורה' לא בישיבת 'גור' לא ב'ויז'ניץ' וכן, גם לא בסערט ויז'ניץ' המכבדות כולן את עירנו
ואינן בנויות על שטחים עירוניים -לידיעתך".

"רק אעדכנך כי אינני יודע על איזו הפרה וחתימה מדבר כבודו. הפכתי את לשכתי מן הקצה אל הקצה והדבר היחיד שמצאתי הוא התחייבות כתובה וחתומה דווקא של… הנהלת
אולפנת צביה שהבנתי שהינך מכירה, התחייבות שנחתמה מול ראש העיר הקודם – מכובדי יו"ר ועדת החוקה ח"כ הרב יעקב אשר, התחייבות לפיה בשלב בו שיעור מספר תלמידות האולפנה תושבות העיר יפחת מ-50%, תעתיק רשת צבי"ה את מיקומה של האולפנה מהעיר למקום אחר".

באשר לתוכן הפניה של ח"כ סמוטריץ כותב ראש העיר: "במשך השנים זיהתה עיריית בני ברק, כי על שטחים עירוניים שניתנו כהקצאה למוסדות חינוך, קיימים מוסדות שונים בהם שיעור התלמידים נמוך וכי מספר הכיתות מצטמצם, בכללם המוסדות הדתיים לאומיים שבשל הגירה משמעותית לגבעת שמואל, פ"ת וגושי ההתיישבות הצטמצמו
בשיעור חד".

"קודמיי בראשות העיר נועדו פעם אחר פעם עם ההנהגה הדתית לאומית, בבקשה כי יפעלו לביסוס המוסדות או לחילופין יביאו לצמצומן על מנת להפנות את הכיתות לייעודן החוקי והאנושי – לילדי העיר מכל מגזר שהוא. ואכן, בהתאם למגמה זו חוזקו חלק מהמוסדות, חלקם קיבלו מבנה חלופי בהתאם לצרכיהם העכשוויים, חלקם הורחבו, וחלקם משיקולים שונים עזבו את העיר".

"כחלק מסיכום זה, התחייבה הנהלת האולפנה במסמך מפורט וחתום כי אם לא יגיע מספרן של התלמידות תושבות העיר לכדי 50% מכלל תלמידות האולפנה תפנה ההנהלה את המבנה. חתימה מפורשת זו כאמור, באה שוב לאחר סיכום כולל עם ההנהגה המקומית של הציבור הדתי לאומי על ניהול המוסדות בעיר בהגינות ובישרות בהתאם לצורך ולא בהתאם ל'נכסי מפלגה' או 'הקדשות', טיעונים שעצם האזכור שלהם מעלה טעם רע של ספסור בנכסים עירוניים שלא במשפט".

"מכאן פליאתי לנוכח מכתבך", תוקף רובינשטיין ומוסיף: "הסכם חתום וברור חובה לקיים. נקודה. זו דרכם של אנשי אמת וזו תפארתם של אנשי מעשה. עיריית בני ברק נהגה בטובת עין מופלגת עם הנהלת האולפנה. אך לצערנו לא רק ששיעור התלמידות תושבות העיר אינו מגיע ל- 50%, תופתע, אך גם ל25% אינו מגיע. מה שבהחלט אינו תואם את
הסיכום".

לסיכום כותב ראש העיר כי "אלפי ילדי העיר זקוקים לכתה לשנה"ל התשפ"ב, בשם איזה טיעון נוכל למנוע מילדי העיר הזקוקים לכסא שולחן וכתה תקנית, את המגיע להם?!
בטוחני כי המציאות העובדתית זועקת את אמיתתה באופן ברור. אני בטוח שבוודאי תצטרף אלי להחלטה המחוייבת למען ילדי העיר הזכאים לקבל את המגיע להם. אני משער ומקווה שלמאבק הנחוש הזה התכוונת במכתבך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture