Flash90

התרגיל של הקבלן: הדרת חרדים בחריש – במסווה של "עניין מסחרי" • חשיפה

חברת 'שפיר' הבונה את שכונת 'בצוותא' בעיר מדירה חרדים מרכישת דירות בכך שמתעקשת לא להכניס "היתר עסקה" בחוזי המכירה, זאת למרות שלסעיף זה אין כל תוקף משפטי שעלול לפגוע בחברה. "היו משלימים עם הדרה של מוסלמים בגלל דתם?"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

הדרת חרדים חמורה בעיר חריש: חברת 'שפיר' הבונה את שכונת 'בצוותא' בעיר מבצעת הדרת חרדים מרכישת דירות בשכונה בכך שהחברה מתעקשת שלא להכניס סעיף "היתר עסקה" בחוזי הדירות הנמכרות בשוק החופשי בשכונה. זאת למרות שלסעיף זה אין כל תוקף משפטי שעלול לפגוע בחברה.

כמו כן, בעקבות דרישת משרד השיכון לפיה בדירות הנמכרות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן יהיה היתר עסקה, החברה חתמה על סעיף זה עם מאות רוכשים חרדים שזכו בדירה בשכונה, עובדה המלמדת כי למדיניות הנוכחית של החברה יש מטרה ברורה, והיא לא הגנה משפטית.

התעקשות זאת מלמדת על כוונה מדאיגה של חברת שפיר להדיר משפחות חרדיות מרכישת דירות בשכונה, זאת משום שכאמור, לסעיף זה אין כל תוקף משפטי שעלול לפגוע בחברה באופן כל שהוא מחד, ומאידך משמעות אי הכנסת הסעיף לחוזה, היא הדרה דה פקטו של חרדים מלחתום עליו.

עו"ד מיכאל ליטווק המתגורר בעיר התריע בפני החברה על הדרת החרדים שהיא מבצעת בשכונת בצוותא. במכתב ששלח לחברה הוא כותב: "משפחות חרדיות רבות רכשו דירות באמצעותכם בשכונת בצוותא בחריש דרך פרויקט מחיר למשתכן. בשל בעיות הלכתיות העולות בשל ריבית והצמדה המופיעים בחוזה הרכישה ובהתערבות שר השיכון מר יעקב ליצמן קיים "היתר עיסקה" עליו ניתן לחתום ע"מ להימנע מאיסור ריבית".

עו"ד ליטווק מדגיש בפני החברה כי לא יאונה לה כל רע בהוספת הסעיף, "יובהר, מבחינת חברת שפיר מדובר בעניין טכני שאינו דורש הקצאת משאבים מיוחדת ו/או אינו פוגע בחברת שפיר בכל דרך והסדר זה קיים בכל חברת בנייה מוכרת". הוא מוסיף כי "חרף ההסדר הקיים, משפחות חרדיות אשר ביקשו לרכוש דירות בשכונת בצוותא דירות דרך השוק החופשי, נתקלו בסירוב לביצוע "היתר עיסקה" ונכתב להם מפורשות כי רק ברכישה דרך מחיר למשתכן קיים ההסדר של היתר עסקה".

לסיום קובע ליטווק ש"התנהלות זו, פוגעת ברוכשים חרדים ומדירה אותם הלכה למעשה מהאפשרות לרכוש דירות בשכונת בצוותא דרך השוק החופשי. נוכח האמור, אבקשכם לפעול לאלתר ולאפשר "היתר עסקה" לפי דרישה עבור רוכשים בשוק החופשי בשכונת בצוותא".

בשיחה עם 'חדשות JDN' מספר עו"ד ליטווק מדוע בחר לצאת למאבק: "אין לשאת את המצב בו חברה ציבורית, העובדת עם משרד השיכון, הלכה למעשה מפלה ומדירה ציבור חרדי מלגור בחריש. האם מדינת ישראל הייתה משלימה עם מצב בו מדירים מוסלמים או נוצרים רק בגלל דתם ובמסווה של "עניין מסחרי"?", תהה.

הוא מוסיף כי פנה מספר פעמים לחברה כדי להסדיר את הנושא אך שם בחרו להמשיך בהדרת בחרדים: "קראנו שוב ושוב את תגובת חברת "שפיר" ולא מצאנו את הטעם מדוע נמנעת שפיר מנקיטת צעד כה פשוט ומקובל?", לסיום הוא מצהיר כי הוא מתכוון להיאבק עד לעשיית הצדק: "אנחנו שוקלים את המשך הצעדים לרבות תביעה מתאימה לבית המשפט על מנת לעצור את הפגיעה במגזר החרדי".

בתגובה למכתבו לא התייחסו בחברת שפיר לטענות העולות מהמכתב ובחרו להיתמם. הם לא נותנים הסבר מדוע אינם מוסיפים היתר עסקה בהסכמים החדשים וטוענים כי "אין שפיר מנפיקה "היתרי עיסקה" לדירות שוק חופשי ואין היא מחוייבת לכך שכן המדובר בתנאי מסחרי שאינו מוסכם על שפיר".

מחברת שפיר נמסר: "בכל הקשור לסעיף היתר העסקה בחוזי המכר, סוגיה זו תיבחן, בכפוף להתאמתה לחוזים המופקים לרוכשי הדירות, ובכפוף להוראות כל דין".

משרד השיכון נמסר כי אין למשרד כל יכולת להתערב בחוזי המכירה בשוק החופשי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture