Gili Yaari / Flash90

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד סגר"ע נתניה שמעון שר

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, כיהן הנאשם כסגן ראש העיר נתניה וכיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה של הוועדה המקומית בנתניה ,בתקופת כהונתו, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר נתניה, כי היזם יתרום למוסדות צאנז, אליה שר משתייך והוא קידם לו בתמורה פרוייקטים

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה לשעבר, בגין לקיחת שוחד וריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, כיהן הנאשם כסגן ראש העיר נתניה וכיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה של הוועדה המקומית בנתניה , וחבר ב"וועדת השניים" שהיא ועדת רשות הרישוי אשר דנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה. בתקופת כהונתו, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר נתניה, כי היזם יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז, אליה הנאשם משתייך. בתמורה לתרומתו, הנאשם יסייע ליזם באיתור וקידום מיזמי נדל"ן בנתניה.

במקביל לתפקידו בועדת התכנון והבנייה נתניה, היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז ובפרט למוסד שכונה "בית היתומות". הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר נתניה. קבוצה זו כללה יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות העוסקות בנדל"ן או בתחומים אחרים שבגינם נדרשו לאישורי תכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם. כפועל יוצא מבקשותיו של הנאשם, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כ 2 מיליון ₪.

במקביל לבקשות התרומה וקבלתן, המשיך הנאשם לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין, לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן בבעלותם, תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים.
בנוסף, הנאשם פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה, על מנת לסייע למלון "גלי צאנז" להימנע מסגירה על ידי עיריית נתניה על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך עבר עבירת מרמה והפרת אמונים.

מטעם עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ויאיר לשם ממשרד חדד רוט שנהר, המייצגים את שמעון שר, נמסר: "בשנים האחרונות מנסות רשויות האכיפה לטעון כי פעולותיו הציבוריות של הרב שר – הן לטובת תושבי העיר נתניה והן לטובת מאות נזקקים ויתומים, פעולות שאין מחלוקת שלא הכניסו לכיסו הפרטי ולו אגורה שחוקה – מעלות חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. מדובר בעמדה חסרת בסיס ערכי ומשפטי כאחד".

"ההחלטה להגיש כתב אישום, מלמדת שבפרקליטות קיבלו את הטענות שהצגנו במסגרת הליך השימוע כמעט במלואן. כך, חשד לביצוע של 15 עבירות שוחד צומצם לכתב אישום שמייחס, גם זאת בשגגה, עבירת שוחד אחת בלבד שמבוססת גם היא על עדות בעייתית שנגבתה באופן פסול. אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יוכח שגם כתב האישום שהוגש משולל יסוד".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture