צו פינוי הוצא לת"ת הוותיק מרמות א': "הילדים 'שקופים', רק הבטחות קיבלנו"

צו פינוי הוצא למתחם הקראוונים של תלמוד תורה "אמרי מלך" בבירה. הורי התלמידים פתחו במאבק ומשמיעים טענות קשות על העירייה, "דיבורים לחוד ומעשים לחוד". בכוונתם להחריף את המאבק ולהגיע עם התלמידים לכיכר ספרא. ע' י-ם: "הת"ת לא בשטח העירייה, פועלים להשגת פתרון"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

תלמוד תורה אמרי מלך הקיים מזה כחמש עשרה שנים בשכונת רמות א' בירושלים אך עדיין לא זכה להיכנס למבנה משלו, בשנים האחרונות המוסד נמצא בסכנת פינוי מהשטח בו הוא נמצא ולאחרונה אף קיבל הת"ת התראה ממשרד החינוך לביטול הרשיון אשל אי קידום מבנה קבע עבור המוסד.

במשך כל השנים האלו שוכן הת"ת במבנים ניידים המוצבים ללא היתר, בגיבוי העירייה, בהסכמה שבשתיקה, הנהלת הת"ת פועלת מזה למעלה מעשור שנים על מנת לקבל את השטח הצמוד למשכנם הארעי ברחוב הארי טרומן בשכונה, ואף קיבלו הבטחות בעניין, ממחזיקי תיקי חינוך חרדי.

אולם, לפני כשלוש שנים התברר כי המגרש בו שוכנים הקראוונים נמצא בניהול האפוטרופוס הכללי. המחלקה המשפטית באפוטרופוס הכללי פעלה בתביעה משפטית לפינוי הת"ת, הנהלת הת"ת פנו לעירייה, והעירייה הבטיחה לפעול מול האפוטרופוס מחד ולדאוג למקום חלופי מאידך, אלא שלמרות כל ההבטחות וההתחייבויות, בימים האחרונים קיבל הת"ת אזהרה מההוצאה לפועל לפינויו המיידי של התלמוד תורה.

לטענת ההורים, עיריית ירושלים לא עושה מאומה לדאוג לילדים, "אנחנו מתמודדים כבר חמש עשרה שנה עם מבנים רעועים, עם צווי הריסה וצווי פינוי והעירייה חזקה רק בהבטחות".

המבנה העירוני החדש מאחוריו הקראוון של אמרי מלך

בהנהלת התלמוד תורה מספרים ל'חדשות JDN' על ההשלכות הנגרמות בשל אי קיום ההבטחות מצד העירייה שמגיעות עד לאיום בסגירת הת"ת. "מלבד הצו פינוי, קיבלנו בחודשים האחרונים התראה ממשרד החינוך לביטול הרשיון וזאת בגלל אי עמידתה של העירייה בהתחייבותה לפני 7 שנים לקידום מבנה קבע עבור הת"ת". לטענתם, "משרד החינוך ומשרד הבריאות דורשים מעיריית ירושלים לקיים את הבטחתם להעברת הת"ת למבנה קבע והעירייה לא מתייחסת לזה".

הורי התלמידים פתחו במאבק והגישו עתירה לבית המשפט. כתגובה טענה העירייה שהיא תדאג לת"ת 'אמרי מלך' שלא יפונו, אך בפועל טוענים ההורים שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, באסיפת חירום שהתקיימה בתחילת השבוע, הקימו ההורים מטה מאבק והודיעו כי בכוונתם להחריף את המאבק ולהגיע בימים הקרובים עם התלמידים לכיכר ספרא. "הילדים שלנו הם לא 'שקופים'. לא יתכן שחברי המועצה יחד עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה עושים בקרקעות כבתוך שלהם תוך העדפת המקרובים וקידום דילים פוליטיים, ודחיקה לחוץ את כל מי שאינו חלק מהקנוניא הפוליטית", אומרים במטה המאבק.

מנגד, גורמים בעיריית ירושלים טוענים הנהלת התלמוד תורה מסרבת לשתף פעולה עם העירייה כדי לטפל בסוגיה וטרם הגיבו להצעת הפשרה אליה הגיע מנכ"ל העירייה יחד על האפוטרופוס, לפיה, הוסכם לפנים משורת הדין בתנאים מסוימים לתת ארכה לתלמוד תורה מפינוי השטח. "גם אם הם לא מסכימים לתנאים של האפוטרופוס, שיגיבו ויגידו מה כן ונסייע להם", אומר בכיר בעירייה ל'חדשות JDN'.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פעלה ופועלת ככל יכולתה על מנת לדאוג למציאת פתרון הולם למוסד המדובר. כחלק מפעילות זאת, פנה מנכ"ל העירייה לאפוטרופוס הכללי במטרה למנוע את פינוי הת"ת ואף הגיע להסכמה, לפנים משורת הדין בתנאים מסוימים, למתן ארכה לצו הפינוי ולהמשך פעילות הת"ת במקום. חשוב לציין כי ת"ת 'אמרי מלך' נמצא בשטח שאינו שייך לעירייה תוך ביצוע עבירות בניה, כך שאין לעירייה סמכות לאפשר את המשך פעילותו במקום". למרות הדברים, בעיריית ירושלים מדגישים כי "העירייה תסייע בכל דרך להנהלת ת"ת מול האפוטרופוס הכללי, כשבמקביל פועלת העירייה למצוא פתרון קבע למוסד במסגרת תכניות העבודה של מטה בינוי כיתות לימוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture