צילום: פלאש 90.

ניסיון מחטף לפני הגעת הרוכשים – ר"ע חריש מקדם פתיחת מרכולים בשבת

קשת מבקש להעביר חוק שיתיר מסחר בעיר כמו מכולות, בכך הוא פועל לקבוע עובדות בשטח בטרם יצטרפו לעיר אלפי רוכשי דירות. 'חדשות JDN' חושף את המהלכים שנעשו ע"י ח"כ מקלב לדחיית החוק וחשיפת מצג השווא כביכול גדו"י הסכימו לפשרה בחוק

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

ראש המועצה חובש הכיפה בחריש, יצחק קשת, מבקש לעשות מחטף ולהעביר חוק שיתיר מסחר בחלקים גדולים של העיר כמו מכולות, מרכזי ספורט ובידור בעיצומה של שבת קודש בכל רחבי העיר. בכך פועל קשת לקבוע עובדות בשטח בטרם יצטרפו לעיר אלפי אזרחים שרכשו במקום דירה אך אינם יכולים עדיין לקבוע את הרכב המועצה.

החוק היה אמור לעלות להצבעה אתמול (שני), אולם בפעילות מאומצת העברת החוק נדחתה ליום רביעי, כשבמקביל נעשים פעולות לתקן את העוול שמנסה ראש המועצה לעשות לאלפי הרוכשים. ל'חדשות JDN' נודע כי בימים האחרונים נכנס לעובי הקורה סגן השר אורי מקלב שפעולותיו הביאו לדחיית החוק בתקווה שירד מסדר היום.

מפרטים שהגיעו לידינו ומתפרסמים כאן לראשונה עולה כי לחלק מחברי המועצה הדתיים הוצג מצג שווא לפיו מרן הגר"ש בעדני שליט"א נתן את הסכמתו למהלך שמוביל קשת. בלשכתו של מקלב פנו לבית הרב ושם מיהרו להכחיש את הפרטים. הרב אף ביקש לצרף את חתימתו למכתב הקורא לחברי המועצה לפעול נגד החוק.

בחשבון הפייסבוק שלו הסביר ראש עיריית חריש כי בכוונתו להסדיר מחדש את הסטטוס קוו בכל הנוגע למרחב הציבורי בשבת. "הגיע הזמן לספר שאנחנו בשיאו של תהליך עומק לגיבוש קווי מסגרת ברורים של המרחב הציבורי בשבת בחריש. אני עמל על כך רבות ומוביל את התהליך ביחד עם חברי מועצת העיר". כתב קשת והוסיף, "הגענו כבר להסכמות ולהכרעות בחלק מהנושאים שמטרידים את תושבי חריש בעניין השבת, ואני מקווה שבקרוב מאוד נהיה אנשי בשורה ונציג לפניכם את העקרונות המוסכמים".

קשת התייחס להצקות מצד התושבים החילונים בהשמעת מוסיקה בקול רם בשבתות, "כולנו עדים לכך שמתחילה להיווצר מתיחות בין חילונים ודתיים בחריש. בשלב הזה ניתן בהחלט למנוע הידרדרות ולהחזיר את השדים לבקבוק. אני מפציר בכולם: אל תיגררו לפרובוקציות ולשיח המפלג שקיצונים מנסים להוביל אותנו אליו", הוסיף קשת.

בתגובה לדברים אמר סגן השר אורי מקלב: "לצערנו ראש מועצה כאדם דתי ומסורתי מבקש להביא לאישור חוק המתיר מסחר בחלקים גדולים של העיר ומאפשר פתיחת מרכזי ספורט ובידור בעיצומה של שבת קודש בכל רחבי העיר". מקלב ציין כי "זהו הרס חומות השבת של העיר חריש, חוק זה באים יאושר יהפוך את צביון העיר ויקבע אותה כעיר של מסחר ובילויים בשבת קודש רח"ל".

סגן השר מיהדות התורה שפועל רבות לפיתוח העיר תהה: "כיצד יהודים יוכלו לחיות במקום שכזה? חילולי השבת בעיר בהם מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, רמיסת השבת במרכז החיים של הציבור התורני והחרדי זהו סכין החותכת בלב ולא ניתן לראות זאת". מקלב הוסיף כי "מאז הקמתה הציבור החרדי ראה את המקום כעיר העתיד של הציבור החרדי, למרות הקשיים המונים מגעים למקום. בגלל אופי ועתיד המקום אין ספק כי מדובר בפריצה חמורה בעיר חריש ובתקדים החמור והמסוכן ביותר שהיה עד כה כלפי ערים אחרות".

כאמור, קשת מבקש להעביר חוק עירוני לפתיחת המרכולים בשבת. על פי כוונת המועצה, יאושר חוק עזר עירוני חדש שיתיר פתיחת מרכולים קטנים (עד 500 מ"ר) לצד מרכזי תרבות, אולמי הופעות ומרכזי ספורט. לא תאושר פיתחת מרכולים בשטח גדול יותר וכל עסק אחר כמו חנויות רחוב אחרות, בתי אוכל או קיוסקים. אם זאת, המועצה גם החליטה להחריג את החנויות הנמצאות בתוך קניון סגור וכן להתיר פתיחת על העסקים בשכונת "מעוף".

מעיריית חריש לא נמסרה תגובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערי הרב מוליכים את הציבור (ונציגיו) שולל. רבני הציבור החרדי והדת"ל בחריש הגיעו למעונו של הרה"ח בעדני שליט"א עם חברי מועצה, עו"ד וראש המועצה ( לא "חובש כיפה" אלא חסיד ברסלב, חוזר בתשובה שכל ילדיו במוסדות חרדים ! ) לאחר הצגת מכלול העניינים על ידי אחד מראשי הקהילות החרדיות ורשות דיבור גם לשאר הכריע והורה הרב בעדני לקדם את החוק שסוגר 95% מהעיר כשהנוסח יתוקן כך שיאפשר הצבעת נציגים שומרי תומ"צ בעדו. כל השאר הנו סיבוב של דת"ל שמונעים מקוצר רואי ומהרצון להבעיר את העיר ולפרק את הקואליציה של ראש המועצה. כרגע אין חוק כלל כך שכל אחד יכול לפתוח מה שהוא רוצה בשבת ואין לרשות יכולת אכיפה !

הקורונה התחילה שהתחילו לפגוע בשבת שייקח את זה בחשבון מר קשת כרגע הוא קשת שלא יהפוך לענן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture