"העובדה ששלדון אדלסון ז"ל בחר להיטמן בהר הזיתים, מייקרת את מעמדו של המקום בעולם כולו"

האחים אברהם ומנחם לובינסקי, ראשי הוועד להגנת הר הזיתים מקווים שבעקבות העובדה שאלדסון ז"ל בחר להיטמן בה הזיתים, מקום בו נקברו יהודים עוד בתקופת בית המקדש הראשון, זו הזדמנות להחזיר את ההר למקומו הראוי שלום לרנר מנהל הועד הבינלאומי קורא לממשלה להשקיע בשיקום קברים ובהקמת מרכז מבקרים מכובד כראוי למקום הקדוש

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

ביום שישי האחרון נטמן בהר הזיתים, שלדון אדלסון ז"ל מגדולי הנדבנים שידע העם היהודי בדור האחרון, שתרם סכומי עתק למען מטרות יהודיות ולפרויקטים רבים לטובת מדינת ישראל וחיזוקה של מורשת ישראל.

בוועד להגנת הר הזיתים הביעו צער עמוק על לכתו של שדלון אדלסון ז"ל ומבקשים לשלוח את תנחומיהם לרעייתו ד"ר מרים אדלסון ולילדיו, שהיו שותפים מלאים לאינספור מעשי הצדקה והחסד של אבי המשפחה.

אדלסון, שהיה מקורב גם לנשיאי ארה"ב ולראשי הממשל, רתם את כוחו, הונו ומרצו והשפעתו הפוליטית למען ישראל והעם היהודי. על אף שהתגורר בארה"ב, אהב אדלסון את מדינת ישראל והיה קשור אליה עד מאד ובמיוחד לירושלים עיר הקודש שלטובתה פעל רבות על מנת להעצים את שמה ולרומם את קרנה בכל העולם. לזכותו של אדלסון נזקפת העברתה של השגרירות האמריקאית לירושלים, בשל הפעילות האישית שקיים בנושא מול נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ.

אדלסון, ביקש להיטמן בירושלים עיר הקודש, שהייתה משאת נפשם של מיליוני יהודים בכל הדורות. החלטתו המרגשת להצטרף  ל-150,000 יהודים שזכו להיטמן בהר הזיתים, סמוך ונראה למקום המקדש, מקום בו נקברו גדולי האומה לצד נשמות קדושות יהודים פשוטים ואלמוניים.

האחים אברהם ומנחם לובינסקי, שהקימו לפני למעלה מעשור את הוועד להגנת הר הזיתים, מציינים כי העובדה ששלדון אדלסון ז"ל, הנדבן היהודי הגדול בדורו, בחר להיטמן בהר הזיתים, מייקרת את מעמדו של המקום בעיני העולם כולו. "במשך שנים הוועד להגנת הר הזיתים עושה הכל על מנת לשמור על המקום הקדוש הזה ועל קדושת הקברים", אומרים אברהם ומנחם לובינסקי. "אנחנו פועלים מול הממשלה, מול חברי הכנסת, מול עיריית ירושלים ושאר הגופים. ההזנחה שהייתה באחד המקומות הקדושים לעם היהודי אינה ראויה ואנו פועלים מידי יום ביומו כדי לשנות את המציאות. כחלק מהפעילות אנו מתכננים הקמת מרכז מבקרים שבאמצעותו יוכלו המבקרים להבין מהו הר הזיתים בראי היסטוריית העם היהודי וכיצד באמצעות מאות אלפי המצבות הדוממות על ההר, ניתן לספר את סיפורה של ירושלים מימות דוד המלך ועד היום.

מנהל הוועד להגנת הר הזיתים בישראל שלום לרנר קרא לממשלה להמשיך ולהשקיע משאבים רבים על מנת להחזיר את ההר למעמדו הראוי. "על הממשלה להבטיח הנגשה קלה וביטחון לכל המבקרים בהר", אומר לרנר. "יש עדיין כשלושים אלף קברים שמחכים לשיקום. הגיע הזמן לבניית מרכז מבקרים גדול ומכובד שישמש את כל העולים להר ולא פחות חשוב – מרכז שישמש כמרכז חינוכי והיסטורי גם לצעירים, גם למבוגרים, גם לתושבי ישראל וגם למבקרים יהודים ושאינם יהודים מכל העולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture