זעם בחריש: ראש העיר הדתי פותח חנויות בשבת; הפעילים מבטיחים מאבק משפטי

אכזבה בחריש מראש העיר חובש הכיפה, יצחק קשת, העביר חוק המאפשר פתיחת מרכולים בשבת. החוק אושר במועצת חריש שרוב חבריה חובשי כיפה. עו"ד ליטווק הפעיל נגד החוק ל'חדשות JDN': "בוחנים את חוקיות החוק שעבר במחטף - נעשה הכל על מנת שהחוק לא יאושר על ידי שר הפנים"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

זעם ואכזבה בעיר חריש מראש העיר חובש הכיפה, יצחק קשת, שהעביר היום (רביעי) במועצת העיר החוק המאפשר פתיחת מרכולים בשבת. החוק אושר במועצת חריש שרוב חבריה חובשי כיפה. לפי החוק בכ-30% מהעיר יהיה מותר למכור מזון בשבת, פנאי יהיה פתוח בכל העיר.

ל'חדשות JDN' נודע כי במהלך היום נעשו ניסיונות לשנות את נוסח החוק אך ללא הצלחה, לבסוף הוכנסו שינויים קוסמטיים בלבד כאשר במקום המילה "מסחר" שונה נוסח החוק ל"ממכר מזון".

בעיר שתושבים רבים בה הינם חרדים, דתיים ומסורתיים מביעים הערב כאב מההחלטה השערורייתית של ראש העיר אשר ביצע מחטף והעביר את החוק שייקבע את צביונה של העיר בטרם יעברו לגור בעיר אלפי משפחות שרכשו דירה במקום.

עו"ד מיכאל ליטווק, תושב חריש ומהפעילים הבולטים נגד החוק אומר ל'חדשות JDN' לאחר אישור החוק: "ראש עיריית חריש פוגע פעם אחר פעם בקדושת השבת החל מהסכם קואליציוני המתיר חילולי שבת נרחבים, הסרת צופרים המשמיעים נעימות שבת וכעת הוא בחר להעביר חוק הפוגע בצביונה היהודי של העיר".

"מצער שראש עיר המגדיר עצמו שומר מצוות פועל לפי החליל של סיעת הליברלים ולא נשמע לדעתם של גדולי ישראל שהתנגדו לחוק פה אחד". ליטווק מצהיר כי "אנו בוחנים כעת את חוקיות החוק שעבר במחטף ונעשה הכל על מנת שהחוק לא יאושר על ידי שר הפנים".

סגן השר אורי מקלב שפעל בתקופה האחרונה רבות למנוע על אישור חוק המרכולים בחריש ואף אנשי לשכתו הביאו בימים האחרונים לריכוך קל בנוסח החוק פרסם הודעה ממנה עולה כי החוק שאושר אינו לרוחו, למרות שכאמור פעל לשנות את ניסוחו: "לצערנו לאחר שכל גדולי ישראל והרבנים יצאו כנגד חוק העזר באופן נחרץ שביקשה מועצת העיר חריש לאשר הגיע ראש העיר לרבנים והגיש הצעה אחרת שהייתה אמורה לעשות שינוי משמעותי, התברר כי ראש העיר לא נתן תמונה מלאה והוסיף ברגע האחרון דברים הפוגעים בשמירת השבת, באופי העיר ובחינוך הילדים", נכתב בהודעה מטעמו.

עוד אמר מקלב כי "הצעת החוק כפי שאושרה מגדילה באופן ממשי את הפגיעה בשבת קודש, תאפשר פתיחת אולמות בילוי ועסקים שונים בליבה של העיר חריש, זוהי פגיעה ממשית בצביון העיר חריש ובשבת קודש, חילולי השבת בעיר בה מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, שמירת השבת במרחב הציבורי היא שמירת הזהות היהודית ומאפשר ליהודי באשר הוא לשמור את הזיקה הבסיסית של המורשת היהודית".

ראש העיר חריש, יצחק קשת, הגדיר את המתנגדים לחוק, בהם אנשי הבית היהודי, "קיצונים". עם אישור חוק המרכולים בעירו אמר קשת: "חריש זו עיר לכולם, היום אנחנו עושים היסטוריה בחריש, אנחנו הנהגה אמיצה שמקבלת החלטות, המתנגדים הם קיצונים שלא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם". ראש העיר חובש הכיפה הוסיף להשתלח ברבים מבני עירו ואמר כי "חריש הוא לא המקום למי שלא רוצה חיים משותפים, מי שרוצה שהעיר תהיה סגורה לגמרי שיגור בבני ברק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture