צילום: דוברות עיריית ירושלים

אחרי קיפוח של שנים: כיכר חדשה תאפשר מעבר תח"צ לשכונת רביץ בנווה יעקב

במשך שנים תושבי שכונת רביץ בנווה יעקב סבלו מהעדר תחבורה ציבורית - כעת, ראש העיר החליט לתקצב הקמת כיכר חדשה שמאפשרת מעבר של תחבורה ציבורית בשכונה ומהווה בשורה של ממש לתושבי האזור. ליאון: "מצא הפתרון לציבור גדול"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

אחרי שש שנים, הבעיה שליוותה את השכונה מאז הקמתה באה לפתרונה: כבר שנים ארוכות שתושבי שכונת הרב אברהם רביץ בנווה יעקב סובלים מהיעדר תחבורה ציבורית מסודרת שתאפשר להם להגיע ולצאת מהשכונה. הבעיה נוצרה בעקבות כשלים מתמשכים של משרד השיכון והתחבורה שלא יצרו תשתית מתאימה למעבר תח"צ על הציר, שהיה צר מידי למעבר אוטובוסים.

בעקבות כך, תושבי השכונה נאלצו ללכת 2 ק"מ וכ-20 דקות עם מזוודות תיקים עגלות וילדים על מנת להגיע לתחנת האוטובוס הקרובה, גם בימי הגשמים והחום, ובטופוגרפיה קשה של עליה וירידה תלולה.

זעקת תושבי השכונה העסיקה רבות את הנציגות החרדית, הן הארצית והן זו המקומית. מי שנכנס לעובי הקורה בתחילה היה תושב השכונה וסגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן שהציף את הבעיה ודחף במשך שנים להגיע לפיתרון.

מי שבירך על המוגמר והביא בסופו של דבר את התוצאה המיוחלת הוא ח"מ העיר ירושלים מטעם דגל התורה, ומחזיק תיק התחבורה הרב דוד זוהר שנרתם לעניין במלוא מרצו, והצליח לגייס את התקציבים הנדרשים על מנת לסייע לתושבי השכונה שחוו סבל מתמשך בעקבות ליקויי תכנון.

כאמור, במהלך השנים נעשו אינספור פניות למשרד התחבורה ולמשרד השיכון על מנת להסדיר את הליקוי שפוגע בתושבים כה רבים בשכונה, ומונע מהם שימוש בתחבורה ציבורית, אולם חוסר היציבות המתמשך במערכת הפוליטית מנע את העברת הכספים להקמת כיכר שהייתה אמורה לפתור את הבעיה ולאפשר מעבר של אוטובוסים על הציר.

ראש העיר שזעקתם של תושבי השכונה נגעה לליבו החליט באופן חריג לתקצב את הקמת הכיכר מתקציב עירוני ייחודי שהקצה לכך. ואכן בחודשים האחרונים החלו העבודות להקמת הכיכר בהשקעה של 2 מיליון שקלים, ובימים האחרונים תחבורה ציבורית החלה לעבור בציר ולשמש את תושבי השכונה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "מדובר במהלך מתבקש לטובת תושבי שכונת רביץ בנווה יעקב שכבר כמה שנים נאלצים ללכת מרחק רב על מנת להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית. אני שמח שאחרי שנים רבות, נמצא הפתרון שמאפשר לציבור גדול וחשוב לקבל את שירותי התחבורה המגיעים להם. עיריית ירושלים בראשותי רואה ערך רב בעידוד הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית, ולשם כך הובלנו השקעה רבה בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות בירושלים, אני מתכוון להמשיך להוביל את פיתוח התחבורה הציבורית בירושלים לטובת כלל האוכלוסיות".

מחזיק תיק תחבורה הרב דוד זוהר: "בשנים האחרונות ביקשנו להוביל מהלך של תקצוב בניית הכיכר ע"י משרד התחבורה שכבר אישר את התקציב לכך, אולם בפועל הכסף לא הועבר בגלל אי-היציבות במערכת הפוליטית. אני מודה לראש העיר משה ליאון שהחליט לא להמתין יותר, ולהוביל מהלך של תקצוב בניית הכיכר מכספים עירוניים לטובת התושבים שסובלים כבר זמן רב".

סגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן: "במשך תקופה ארוכה שתושבי השכונה שאוכלסו במקום לפני למעלה מ-5 שנים סובלים מהיעדר תחבורה ציבורית. אני שמח שהצלחנו לפתור את הבעיה בעצה אחת עם ראש העיר ששוב הפגין את האכפתיות שלו לתושבי העיר, והחליט לתקצב את בניית הכיכר מכספים עירוניים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture