המדינה הפרה חוזה מול החרדים ולא נראה שבכוונתה לתקן זאת / יעקב בנדה

האירוע החמור שהתרחש אמש בב"ב כשכוחות החירום החליטו שלא להגן על תושבי העיר ולסכן את חייהם מצטרף לאירוע בו המשטרה נכנסה לעיר ביום חמישי האחרון רק כדי לפרוק את זעמה - בשני המקרים מדובר בהפרת ההסכם הבסיסי בין אזרח למדינתו / דעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

החוזה הראשון והיחיד עליו חותמים שלא מרצונם אזרחי מדינה דמוקרטית הוא ויתור מוחלט על החירות האישית, בה האזרחים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ואף גורם אינו יכול ליטול את ממונם ללא רשות, תמורת מתן הגנה על ידי המדינה לחייהם, רכושם ומפני כל מזיק המאיים עליהם. החוזה הלא חתום הזה מופר על ידי המדינה בחודשים האחרונים פעמים רבות, אך בשבוע האחרון נראה שבכל הקשור לציבור החרדי, זרועות הביצוע שכחו את תפקידם במשוואה והפכו בעצמם לאלו שפוגעים בחיינו.

האירוע החמור שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) ברחוב הרב כהנמן בבני ברק, בו כוחות החירום – כיבוי אש והמשטרה החליטו שלא להגן על תושבי הרחוב ולסכן את חייהם בשל מאבקים קטנוניים עם הפוליטיקאים החרדים, מצטרף לאירוע בו המשטרה נכנסה לעיר ביום חמישי האחרון רק כדי לפרוק את זעמה על התושבים שכל חטאם היה מגורים בעיר (עם 210 אלף תושבים…) בה קיימת קבוצת שוליים קטנה הראויה לכל גינוי שפותרת את בעיותיה באלימות.

הכניסה לעיר ביום חמישי של מאות שוטרים ללא יעד אליו הם מגיעים וללא מטרה לגיטימית מוגדרת הייתה צעד נקמני נמוך. כוונת המשטרה "לעצור את הפורעים" זאת בדיחה עצובה – שעתיים אחרי האירוע ואחרי עשרות הודעות ש"המשטרה בדרך לבני ברק", הפורעים האלימים שבטיפשותם הסבו נזק עצום לציבור החרדי וגרמו לחילול השם כבר ברחו, ואת מקומם מילאו נערים משועממים שהתייצבו באזורים אותם הגדירה להם המשטרה כמגרש ה'אקשן' לשעות הקרובות – הנקמנות הקטנונית הזו באה תוך פגיעה של השלטון בתושבי העיר שמצדם עומדים בכל סעיפי החוזה האמור.

ממש כמו שהמשטרה הפרה את החוזה כשנכנסה לבני ברק ביום חמישי במטרה לזרוע נזק בעיר וללא כל תועלת, אי כניסתה אמש גם היא הפרה בוטה של אותו הסכם. כשאזרח מגביל את חייו אינספור פעמים בכל יום רק כדי לשמור על החוק, הוא עושה זאת מתוך ידיעה שכשאחרים יפרו חוקים וייפגעו בו המשטרה תהיה שם כדי למנוע זאת. במקרה של ליל אמש הצטרפה למשטרה זרוע ביצועית נוספת של השלטון – כיבוי אש, אשר החליטו להפקיר את חיי התושבים רק כי בא להם להשתתף במסיבת הנקמנות של השוטרים.

מפקדי המשטרה כמו מפקדי כוחות הכיבוי שכחו את תפקידם היחיד – להגן על חיי האזרחים, לא הגנה על כבודם וכבוד חבריהם אלא הגנה עלינו. כמובן שכחלק מההגנה עלינו הם מחיובים למצות את הדין עם הפורעים שתקפו את חבריהם, אך אף פעם זה לא יכול לבוא על חשבון שומרי החוק.

הפרת חוזה מצד המדינה שאמורה לאכוף עיוותים ואי עמידה בהסכמים אינה נפתרת בדיון בבית משפט, במיוחד לא כשהחוזה נחתם במשך שנים ארוכות רק על ידי קיומו. אין מי שייתבע ואין ממש גוף יחיד שיכול להשיב. על הפרות כאלו משלמת החברה כולה בירידת האמון במוסדות שמייצרת פשיעה נוספת.

ברור שהצעד היחיד שיכול להחזיר את אמון הציבור זהו פיטורי מקבלי ההחלטות במשטרה ובכב"ה שגרמו לכך או לפחות העברתם מתפקידם, בין אם מדובר במפקדים בשטח ובין בדרגים הגבוהים יותר. אך אם נסתמך על ניסיון העבר, הגופים יאשימו את הציבור החרדי ויזכו לחיבוק מהגופים שאמורים לבקר אותם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאוד

תודה רבה על שביטאת את רחשי ליבנו ותחושותנו בצורה ברורה כל כך!
מה שהכי עצוב זה שכוחות המשטרה וההצלה ככל הנראה קיבלו ״עצות״ מכמה ״מייבינים״ שרק ככה הם יצליחו ״לחנך״ את הציבור… וכך כל מומחה מטעם עצמו לציבור החרדי רק גורמים לנו עוד ועוד נזקים

סוף סוף מישהו כותב על מה שקרה אתמול באופן נכון. פשוט להפקיר אזרחים. אני יודעת שעשרות תושבים מבוהלים התקשרו למשטרע- וזו לא עשתה מאומה.

צודק בכל מילה.
הבעייה היא שכאשר מישהו תוקף שוטר אנחנו לעןלם לא מזדעזעים כמו כששוטר תוקף אזרח.
ואם שוטר ח"ו ייהרג אף אחד לא יצא להפגנה נגד הפורעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture