הכתובת הייתה על הקיר: "כשמקצצים רבע מהתקציב לנוער נושר יש השלכות"

תופעת וונדליזם מנוער מתמודד הפכה לשגרה בחודשים האחרונים. תושבים מהאזור בו מתרכזים הנערים מדי שבת מאשימים את העירייה בחוסר טיפול ומציינים את הנתונים שנחשפו ב'חדשות JDN' לפיהם העירייה קיצצה כמיליון ש"ח מתקציב לטיפול בבעיה

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

תושבי בני ברק טרם נרגעו מהתפרעויות הנוער המתמודד בעיר בימים האחרונים, כשהשיא הגיע בשריפת אוטובוס בלב העיר תוך סיכון חיי התושבים. הדיון סביב בעיית הנוער הנושר הציף את זעמם של תושבי העיר על העירייה, שכפי שנחשף בתחילת החודש ב'חדשות JDN', קיצצה משמעותית את התקציבים להתמודדות עם התופעה.

תופעות של וונדליזם מצד נוער מתמודד הפכו לדבר שבשגרה בחודשים האחרונים והתושבים סובלים מהצקות חוזרות ונשנות מצד הנערים המעבירים את זמנם בהשחתת הרכוש בציבורי. תושבים מרחוב כהנמן, אזור בו מתרכזים הנערים מדי שבת לבצע את זממם זועמים בשיחה עם 'חדשות JDN' על התנהלות העירייה בטיפול בסוגיה, "עיריית בני ברק אינה מקצה מספיק משאבים כדי להתמודד עם התופעה, וייתכן שאפילו מלבה אותה עם הבאת כוחות שיטור לאזור", אומר אחד מהם.

כפי שחשפנו, בתקציב העירייה לשנת 2021 קוצץ תקציב נוער נושר ב-330,000 ש"ח, מ-2,197,000 בשנת 2020 ל-1,867,000 בשנת 2021. תקציב קידום הנוער קוצץ ב- 625,000 ש"ח מ-1,915,000 ל-1,325,000. היה מניח את הדעת אם מדובר היה בקיצוץ רוחבי בפעילות העירייה, אך תקציבי הנהלת המועצה דווקא הוגדלו. תקציב הנהלת המועצה גדל בכ-400 אלף ש"ח מ-46,557,000 בשנת 2020, ל-46,956,000 בשנת 2021.

תושב נוסף תוקף את הפוליטיקאים החרדים שמתנערים מהטיפול בנוער הנושר כאילו מדובר בבעיות של חילונים: "כשמקצצים רבע מהתקציב לנוער נושר יש לזה השלכות" הוא אומר ומוסיף: "איך בדיוק עוזר לי הנאומים עם המילים המפוצצות על כך שהנוער הזה הוא לא חרדי, בסופו של יום אלו נערים שגדלו במסגרות שלנו ונשרו משם, הם גרים בשכונות שלנו והיחידים שנפגעים מהם זה אנחנו!".

עוד הוא מוסיף לתקוף: "אם ילד בן 14 הוריד את הכיפה זה הופך להיות בעיה של לפיד? הוא גדל אצלנו ואנחנו צריכים להתמודד עם התוצאות". לדבריו, עצם העובדה שהפוליטיקאים החרדים והעירייה מכנים את הנוער המתמודד כ"שוליים", מלמדת את ההתייחסות שלהם לנערים ולצורך להתמודד איתם.

תופעת ההצקות מצד נוער מתמודד אינה חדשה, במשך השנים פעלו בעירייה למיגור התופעה על ידי יצירת מסגרות שיעסיקו את הנוער ויספקו להם מפלט מהרחוב, ברוב המקרים אף הצליחו פרנסי העיר להשיב את הסדר לרחובות. אולם, נראה שבעירייה שכחו את ניסיון העבר והחליטו להשקיע את המשאבים דווקא במלחמה בנוער – הגברת האכיפה באזורים המועדים, מלחמה שתספק לנוער את ה'אקשן' אותו הם חיפשו.

חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת על העירייה יעקב וידר, היחיד שהתנגד לקיצוץ האמור הסב את תשומת ליבם של חברי המועצה לקיצוץ בתקציב הנוער. בישיבת אישור התקציב הוא תקף את התקציב המוצע: "התקציב הזה הוא ביזיוני ופוגע בתושבי בני ברק, לקחתם תקציב של שנה שעברה, עוד לפני הגעת הקורונה, הוספתם כסף במקומות לא רלוונטיים, הוספתם עובדים בלשכת ראש העיר ועוד עובדי כוח אדם עלומים, מעבר לאלפים הרבים הקיימים", אמר וידר והוסיף: "אבל היכן הורדתם? במקומות הכי נצרכים: הורדתם בתקציבי רווחה, קצצתם משמעותית בתקציב של קידום נוער, גם בתקציבי הנוער הנושר קצצתם".

תגובת עיריית בני ברק: "מאז כניסת ראש העיר הרב רובינשטיין לתפקידו, התקציבים לבני הנוער עלו במאות אחוזים (!) מידי שנה. רק לאחרונה הוסיפה הרשות תקנים נוספים למדריכי נוער, לאחר שלא נוספו תקנים בגזרה זו למעלה מ20 שנה. נוספו פעילויות נוער, טיולים וספורט אתגרי, אירועי תוכן והפעלות, שיעורים, ערבי הווי, קורסים ומנעד חוגים מקצועיים המתקיימים מידי יום במרכזי הנוער החדשים בעיר מרכז נוער יהונתן, מרכז נוער רבינוב ומרכזי נוער נוספים. גם מערך השטח זכה לעיבוי ומתקיימת פעילות עניפה של רכזי ומדריכי הנוער, במקביל לפעילות מחלקת נוער העירונית בתוככי כל מסגרות הנוער בעיר".

"בימים אלו מסתיימת הקמתו של מרחב נוער ענק יחידני מסוגו למגזר החרדי, בעלות של מאות אלפי שקלים, שיכלול מרחב תעסוקתי לנוער, מרכז למידה רחב בתחומי מקצוע שונים ומרחב פעילות ופנאי עבור בני הנוער.בהכוונת גדולי ישראל ורבני העיר, הוקם רק לפני חצי שנה 'מוקד חינוך בני ברק', המהווה מודל חדשני וייחודי להפניית הורים ובני נוער למענים שונים בכל התחומים".

"כל הנסיונות להצגה שגויה של התקציב הנרחב לבני הנוער, מקורם בבורות ובחוסר הבנה בקריאת תקציב עירוני כאשר כל גורם מקצועי המעורה בעשייה מונציפאלית ממשית יודע שחלק ניכר מהפעילות מוטמעת בסעיפי רווחה, חינוך, תרבות, ספורט, ביטחון ותכניות ייעודיות רבות", לשון התגובה.


מתוך ספר התקציב לשנת 2021. מימן תקציב 2020 ומשמאל תקציב 2021 (מספרים המייצגים אלפי שקלים)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture