אשדוד: לראשונה במועצת העיר מונה נציג כלל חסידי

הרב יהושע טננהויז ייצג את הציבור הכלל חסידי כחבר מועצת העיר אשדוד . זאת, לאחר שהנציג הרביעי באגודת ישראל הרב עזרא שור התפטר מחברותו במועצת העיר, כפי שהתחייב במסגרת הסכם הרוטציה שנחתם לפני הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

הקהילה הכלל חסידית באשדוד קיבלה אתמול בקורת רוח מרובה את הידיעה המשמחת על מינויו הקרוב של נציגה הוותיק הרב יהושע טננהויז, כחבר מן המניין במועצת העיר אשדוד. זאת הפעם הראשונה מאז כינונה והיווסדה של הקהילה הכלל חסידית בעיר, לפני כשלושה עשורים, בה ייכנס נציג מטעמה למועצת העיר.

הרב טננהויז מוכר באשדוד כאיש ציבור משכמו ומעלה, המקדיש כל עתותיו למען הציבור, ולמרות שעד כה מעולם לא כיהן באופן רשמי כחבר מועצת העיר, ידיו רב לו בפעילות למען הכלל והפרט הן במישור המוניציפאלי והן במישור הכלל ארצי, כבכיר בתנועת שלומי אמונים, וראש המטה של חבר הכנסת הרב מאיר פרוש במשך שש השנים האחרונות בהן כיהן כסגן שר החינוך.

מינויו של הרב טננהויז כחבר מועצת העיר יוכר באופן רשמי לאחר שתיכנס לתוקף התפטרותו של חבר המועצה היוצא הרב עזרא שור, המייצג את ק"ק דחסידי פיטסבורג בעיר בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מפיטסבורג שליט"א.

את מכתב ההתפטרות הגיש הרב שור לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כפי שהתחייב במסגרת הסכם הרוטציה שנחתם בין הנציגים השונים של אגודת ישראל, לפני הבחירות למועצת העיר.

יו"ר סיעת שלומי אמונים חבר הכנסת הרב מאיר פרוש הגיב בסיפוק רב לבשורה החשובה ואמר: "אני שמח שגם באשדוד מתקיימת הרוטציה, ולראשונה מקבל הציבור הכלל חסידי ייצוג במועצת העיר.

"צריך לזכור שהרב טננהויז נבחר לתפקידו בפריימריז שהתקיים על ידי ציבור הכלל חסידי באשדוד, זכות בחירה ניתנה לכל הקהילות הכלל חסידיות בעיר, וכל אחד מחבריהן יכול היה להגיש את מועמדותו.

"אני המסירות וכישורי העשייה של הרב טננהויז אני מכיר כבר שנים רבות מפעילותו באשדוד, ובמיוחד בשש השנים האחרונות כשליווה אותי בעבודתי במשרד החינוך ותרם רבות להישגים הרבים שהשגנו שם, ובמיוחד לחיזוק העצמאות של החינוך הטהור. בטוחני שתושבי אשדוד כולם, ובמיוחד הקהילות הכלל חסידיות, ייהנו מאוד מפעילותו הרוכה של הרב טננהויז במוצעת העיר".

חבר מועצת העיר הרב יהושע טננהויז הגיב למינויו כחבר מועצת העיר: "אחרי שנים רבות של מאבק עיקש של הציבור הכלל חסידי באשדוד להכרה ולקבלת ייצוג הולם במועצת העיר, אני שמח ומאושר שהגיע היום הזה, שבו סוף סוף קורה מה שצריך היה לקרות זה מכבר.

"בתפקידי כחבר מועצת העיר אשתדל בסייעתא דשמיא להמשיך ביתר שאת בפעילות עבור ציבור שולחי, על פי הכוונתם של אדמו"רי ורבני הקהילות בעיר, ובשיתוף פעולה עם כלל הנציגות החרדית במועצת העיר".

הרב עזרא שור מצדו, אמר כי "כנציג ציבור המייצג את שולחיי, ובראשם כ"ק מרן האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א הממשיך את דרכו של אביו זי"ע שהוא היה זה שמינה אותי לתפקידי וסמך עלי את ידיו הק', ברור ומצופה כי עלי לקיים את שהוסכם ועל כן אבקש להודיע על התפטרותי מתפקידי". עם זאת, הרב שור הדגיש כי על אף שרשמית לא ישמש כחבר מועצה, דלתו פתוחה כתמיד לכל תושב והוא ימשיך לטפל בכל פניה שתגיע לידיו ולסייע לכלל התושבים בכל נושא.

בעיר אשדוד הביעו הערכה רבה להרב שור, והוא זכה כבר אתמול לברכות מתושבים רבים. הרב שור, שידוע ומוכר בתחום הציבורי בעיר מזה שנים, זוכה להערכה רבה בקרב כל שדרות הציבור, בדגש על בעלי העסקים מכל המגזרים, שכולם מוצאים בו אוזן קשבת ורבים מהם זכו לסיועו ולעזרתו, במאור פנים ובחפץ לב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעז"ה יעלה ויצליח, והעיקר שיש שלום ואחדות באגודת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture