רב העיר פ"ת: "לאחר בדיקה, הבשר הטרף מהמפעל בנהריה לא הגיע לעירנו"

המועצה הדתית של פ"ת מוציאה היום הודעה מטעמו של רב העיר מיכה הלוי, ובה היא מבהירה כי הבשר הטרף שהתגלה במפעל 'הכהנים' בנהריה - לא הגיע לעסקי הבשר בעיר: "לאחר בדיקה קפדנית, לא נמצא שהשתמשו בבשר זה, ולא נמצאה תקלה תחת ידינו"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

לאחר הפרסום אתמול אודות מציאת בשר טריפות שמקורם במפעל "הכהנים" בנהריה, מפרסמת היום המועצה הדתית פ"ת הודעה, ובה היא מבהירה כי הבשר הטרף לא הגיע לשטח העיר.

רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי. צילום: פלאש 90

"במענה לשאלת רבים, לאור הפרסום בעניין מציאת טריפות ממפעל הכהנים בנהריה של נתחי כבש שאינם כשרים ואינם מנוקרים, מפקחי ומבקרי הכשרות ברבנות פתח תקווה בראשותו של הרב ממיכה הלוי הרב הראשי יצאו לבדוק את העסקים", כותב מנהל מחלקת הכשרות מר ינון פרסיק.

"לאחר בדיקה קפדנית בקייטרינג 'היצירה' ובשווארמה 'סטרייט' ב"ה לא נמצא שהשתמשו בחלקי הבשר הנ"ל, ולא נמצאה תקלה תחת ידינו", לשון ההודעה.

המכתב המלא:

כזכור, אמש פרסמנו כי בהודעה דחופה פרסמה הרבנות הראשית את דבר הסרת הכשרות ממפעל הכהנים בנהריה עקב מציאת טריפות. בהודעה שפורסמה, נמסר כי בביקורת שנערכה על ידי מפקח באיטליז מושגח בצפון נמצאו צלעות כבש אשר נרכשו ממפעל הכהנים ואשר העלו את חשדו של המפקח.

הנתחים הובאו לבדיקת שני מנקרים מומחים אשר אישרו את החשדות ואף מצאו שאריות חלב על חלק מן הנתחים הבלתי מומלחים, דבר המצביע על בשר שאינו כשר ואסור באכילה.

לאור חומרת הממצאים הגיעו נציגי הרבנות נהריה ביחד עם מנקר מומחה למפעל הכהנים נהריה שמשם נרכשה התוצרת תוך זימון בעל המפעל למקום באופן מיידי. במהלך חיפוש שערכו במקום, איתרו בשר טריפה ממקומות שונים שכללו גם שקדי עגל טרפים מחב' אחמד דאבח בשר ועור מדיר אל אסד.

בהודעת הרבנות שפורסמה מייד לאחר המקרה, נמסר כי על כל מי שרכש בשר ממפעל זה לבצע שאלת רב בנוגע להכשרת כלים, וכי היחידה הארצית ממשיכה בחקירה על מנת לעלות על מקור הבשר.

בעקבות גילוי המקרה, ברבנויות מקומיות בהם התברר כי בבתי העסק שבתחומם נכנס בשר מהמפעל, מבוצעות הכשרות בבתי העסק והרב המקומי מפרסם הנחיות לציבור בנוגע להכשרת הכלים בביתם.

גורם ברבנות אמר כי בשתי בדיקות מדגמיות נמצא כחצי מיליון טון בשר שאינו כשר, וזאת מבלי שנאמדה כמות הבשר מסוג דומה ששווקה כבר לעסקים ברחבי הארץ. כך נוצר מצב שעשרות בעלי עסקים, בהם מסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים – נאלצו מאז סוף שבוע להכשיר מחדש את כל הכלים והמטבחים.

אסף ענבר, רכז היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית שהיה מעורב בתפיסה מספר כי "ניסיון העבר מלמד כי במקרה של תפיסת הונאה מסוג זה ישנה חשיבות עצומה לעבודה מהירה בשטח, שכן מייד לאחר ההלם הראשוני בעל העסק עלול לפעול להעלמת הממצאים. דרשנו וקיבלנו מבעל העסק את רשימת הלקוחות המלאה שלו וכעת אנו פועלים בשיתוף הרבנויות המקומיות על מנת לוודא בלימה של הפצת התוצרת הטריפה ויידוע הצרכנים ככל הנדרש".

אסף הוסיף כי "מדובר בהונאת כשרות מורכבת שכן בוצע ערבוב של בשר טרף וכשר, דבר המקשה על גילוי מקרים אלו".

הרב רפי יוחאי, מנהל תחום אכיפה וסגן מנהל אגף הכשרות הארצי: "מחלקת ההונאה בכשרות פועלת ביעילות הודות לדיווחים יומיומיים המתקבלים ממשגיחים, מפקחים ורבני הערכים המקומיים בכל מקרה של חשד. הפריסה של מעגלי ההשגחה – משגיחים, מפקחים ומחלקת ההונאה הארצית הנמצאים בקשר הדוק ופתוח, מאפשרת לאתר במהירות המרבית מקרים חמורים כגון זה. המפקח ושאר המעורבים מנעו הגעת טריפות לאלפי צרכנים".

יוחאי הוסיף כי "בימים אלו של שיא עונת התיירות שבה תחום ההסעדה פעיל ביותר וכי רכישת הבשר מוגברת, קיים פיתוי גדול מאוד לנסות לדחוף תוצרת פופולארית ובכלל זה צלעות כבש טריפה וכדו' ועל כן נדרשת ערנות גדולה במיוחד של כל גורמי הכשרות על מנת לגדוע באיבו כל ניסיון להכשיל את הציבור, אני קורא לציבור לעקוב אחר תוקפם של תעודת הכשרות".

מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית פועלת באופן שוטף על מנת לאתר הונאות כשרות, לאסוף את הממצאים בשטח וליידע את הרבנויות המקומיות ואת ציבור הצרכנים.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, מר הראל גולדברג, שיבח את יחידת האכיפה על פעילותה הנמרצת להגנה על ציבור שומרי הכשרות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture