בעקבות ההתעלמות של הרשות המקומית בחריש: גני הילדים פעלו בבניין העירייה

ילדי הגנים בחריש הגיעו היום לבניין העירייה זאת כמחאה על התעלמות הרשות המקומית מהצרכים שלהם. במשך מספר שעות ישבו ילדות הגן מחוץ לבניין העירייה וסדר היום של הגן התנהל במקום, אך בעירייה העדיפו להתעלם מנוכחותם

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

בעקבות התעלמות הרשות המקומית ולאחר שהוצא צו סגירה לדירה בה פעל הגן מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית, ביומיים האחרונים הגיעו עשרות הורים חרדים וילדיהם אל בניין עיריית חריש וקיימו את פעילות הגן במקום.

לקראת שנת הלימודים הנוכחית, ביקשו בקהילה הליטאית לפתוח גני ילדים לבנים ולבנות, כמענה למשפחות הרבות שהגיעו לעיר במהלך השנה האחרונה באמצעות עמותות הרשתות החינוכיות החרדיות וכחלק מזרם המוכר שאינו רשמי כמקובל בשאר הערים, אך נתקלו בקשיים שהערימה עליהם העירייה, בשל העובדה כי סירבו לפתוח זאת באמצעות זרם הממ"ח.

ההתעקשות לא להצטרף לזרם הממ"ח היא המשך לתפיסת הציבור החרדי שמתנער מזרם זה, בין היתר בשל העובדה כי זרם זה מתנהל באופן ישיר מול משרד החינוך ומבלי לציית לדעתם של גדולי ישראל.

בעירייה נתנו הוראה למנהלי הגנים כי יוכלו להפעיל את הגנים אך ורק בשכונת אבני חן בעיר ובבניינים הומוגניים של הציבור החרדי, כדי למנוע עימותים ומהומות עם שכנים בטענה לשימוש חורג, כשבנוסף סירבה העירייה להעניק להם סמלי מוסד מסודרים שיאפשרו הזרמה תקציבית מסודרת.

על אף שעשו כהוראת העירייה, באחד הגנים התעוררה מחלוקת מול השכנים ואף הוצא 'צו מנהלי' של הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה אשר הורתה לפנות את הגן. חשוב לציין, כי בהתאם להוראתו של ראש העיר, מנהלי העמותות הרחיקו לכת ופתחו את הגנים בשכונה מרוחקת ופחות נוחה לרוב הילדים, כדי למנוע עימותים שכאלו.

חרף צו הסגירה המנהלי שהוצא למקום, בעירייה מסרבים לקחת אחריות על המקרה ונתנו למפעילי הגנים הוראה מוזרה ולפיה עליהם "לטייל בין דירות, עד אשר לא תהיה התנגדות מצד שכנים", כאשר העירייה מסרבת לפעול ולדאוג לפתרונות אחרים, שיסיימו את הסאגה לטובת כל הצדדים.

מלבד זאת, נציין, כי מספר גני ילדים נוספים בעיר, בהם לומדים קרוב ל-200 ילדים מהעיר, לא רשומים כגנים במשרד החינוך, זאת בעקבות התעלמות מכוונת של העירייה מהגנים החרדיים הפועלים באמצעות רשתות חינוכיות חרדיות, כך שסירובה של העיריה מונע מהם קבלת סמלי מוסד מסודרים, ניהול תקין וסבסוד כמקובל בשאר הערים.

בהידברות ובהבנה מימוש הצו נדחה שוב ושוב, זאת במקביל לחיפוש אינטנסיבי של מפעילי הגן אחר דירות אחרות או כל פתרון אחר שיאפשר את המשך הפעלת הגן, אך פתרון לא נמצא באופק – ולאחר שהבוקר הבינו כי לא יתאפשר המשך פעילות הגן במקום הגיעו לבניין העירייה.

במשך מספר שעות ישבו ילדות הגן מחוץ לבניין העירייה וסדר היום של הגן התנהל במקום, אך בעירייה העדיפו להתעלם מנוכחותם וסירבו לשמוע את טענות ההורים, תוך שהדפו את הביקורת בטענות שונות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture