לפני כחודשיים פורסם ב'כלכליסט' כי שרת הפנים איילת שקד פועלת לשנות את תוואי מסילת מנשה מפני שהתוואי המומלץ לא כלל מעבר של מסילת הרכבת בעיר חריש. בעקבות הלחצים, שאליהם הצטרף משרד התחבורה בראשות השרה מרב מיכאלי, החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפצל את התוכנית לשתיים, כך שהחלופה שתעבור במנהרה תחת חריש תקודם במקביל לחלופה שתעבור צמוד לכביש 65.
החלופה שהומלצה במקור על ידי הוועדה כללה עיקוף של העיר חריש ממערב והקמה של תחנת רכבת באזור התעשייה עירון, סמוך לברקאי. במקור, הוועדה המליצה על החלופה שלא כוללת תחנה בחריש מטעמים בטיחותיים שקשורים לבעייתיות שבהובלת מטענים עם חומרים מסוכנים מתחת לאדמה, טעמים סביבתיים ועלויות גבוהות יותר בתוואי תת־קרקעי.
עם זאת, הקמה של תחנה בחריש מספקת מענה תחבורתי טוב יותר מתחנה שתמוקם על כביש 65, ולכן הוחלט לקדמה במקביל חלופה הראשונה על אף הבעיות שהעלתה הוועדה.
בתום דיון שנערך בשבוע שעבר קבעה המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי "הוחלט לקבל את בקשת משרד התחבורה ולשוב ולדון במקטע הצפוני של התוכנית, ובכלל זה השילוב עם העיר חריש, בחינת תחנת נוסעים תת קרקעית וסוגיית הובלת המטענים בתת הקרקע".
חריש החרדית!