לקראת אכלוסם של מאות משפחות בשכונת הר יונה: מחסור בתחבורה ציבורית

לקראת אכלוסם של עוד 250 משפחות בשכונת הר יונה - מחסור התחבורה העצום מונע מהמוני משפחות חרדיות לשקול מגורים בהר יונה. מאות משפחות בקריאה דחופה: "הניידות היא צורך בסיסי בחיים כאן, ואף הכרחית להרחבת היישוב"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
הממשלה עם גזירה כלכלית נוספת; המגזר החרדי ייפגע - מצביעי 'ימינה' לא

כמו שנכתב בעבר שכונת הר יונה בנוף הגליל כוללת קהילות גדולות וכל העת מתרבים עוד ועוד קהילות המתעניינות להגיע לקבוע משכנם במקום, אך התושבים לא קבלו מענה ראוי לבקשתם ההכרחית לתחבורה ציבורית סדירה לריכוזים החרדיים הגדולים, בעיקר ירושלים ובני ברק. וזהו למעשה תנאי ויסוד לביסוסו של כל מקום יישוב שאינו קרוב למרכז.

עסקני השכונה מציינים את הכאוס החמור בה נמצאים התושבים והמשפחות, והרגשת ההתעלמות זה כשנתיים ימים מאז התרחבות השכונה. ומשרד התחבורה מתעקש לסכסך בין הערבים לחרדים, כדי לחסוך הוספת אוטובוס נוסף ישירות לשכונות בירושלים.

מבירור מול התושבים עולה הצורך בתחבורה "ישירה" לשכונות בירושלים בכל ימות השבוע, ככל שהמקום מתאכלס במהירות עצומה. אנשים צריכים להגיע לעיסוקיהם ולסידוריהם, לענייני רפואה, לשמחות ולביקורי משפחתיים ועוד, והניידות היא חלק בלתי נפרד מהחיים.

בימים אלו מתאכלסת עוד שני פרויקטים גדולים במעל מאתיים משפחות וחלקם הגדול משפרי דיור ומשפחות גדולות, ועולה הצורך הדחוף של תחבורה ציבורית ישירה לשכונות בירושלים.

לפני כחודשיים התקיימה ישיבה מיוחדת בוועדה לפניות הציבור בכנסת בראשות חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר שליט"א בה הביעו את הכאב הרב ביותר של התושבים, על ההתעלמות הממושכת מהמשפחות הרבות שהרימו את הכפפה, כדי לייצור עוד פתרון למצוקת הדיור החמורה בציבור החרדי בארה"ק.

בישיבה הובהר כי האוכלוסייה החרדית בהר יונה דורשת קו תחבורה ישיר לירושלים, אך משרד התחבורה דחק את החכי"ם החרדיים לפינה, שלא יבקשו הקמת קו חדש מירושלים להר יונה – למרות שהבקשה היא ל-3 נסיעות ביום בלבד – והם ביקשו שלכה"פ הקו הקיים יהיה מהיר יותר.

והנה לזה הסכים משרד התחבורה במהירות רבה, מה שהלהיט את האוכלוסייה הערבית נגד החרדים, כאילו החרדים דורשים לשנות לרעה את התחבורה לערבים לצורכי החרדים. סיפור זה גם גורם חשש לנוסעים ונוסעות חרדיים לנסוע באותם אוטובוסים עם נוסעים ערבים הזועמים על החרדים.

בינתיים משפחה שברצונה לצאת בשעות הצהרים להגיע לחתונה בירושלים יש לה להיסחב בשלושה אוטובוסים למשך כחמש שעות, וא"צ להרחיב על הקושי העצום של נשים וילדים ומזוודות וכו', או לצאת בשעות הבוקר המוקדמות ולנסוע נסיעה ארוכה בקו 955 מנצרת דרך עשרות יישובים ומסופים, עד לתחנה המרכזית בירושלים.

למעשה, שכונת "הר יונה" ובשורתה ההיסטורית למצוקת הדיור החרדית איננה חדשה. בשל כך שהיא מציעה כעשרים אלף יח"ד (!) לציבור החרדי ובמחיר הזול ביותר שיש בריכוזים החרדיים.

בנוסף בנוף הגליל יש ראש עיר שאוהד את הציבור החרדי, ה"ה מר רונן פלוט, שעוזר ומסייע בכל מה שצריך. ועומד בקשר רציף והדוק עם נציגי הקהילות והתושבים, לעזור בכל המתבקש, והלוואי שאחרים ילמדו ממנו איך צריך להתנהל. והעיקר, היא עצם הבשורה על הרחבת גבולות הקדושה בפתיחת עוד עיר ואם בישראל שיתקדש ויתגדל בה שם ה' ותורתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שום מחסור . פלוט ראש העיר המושחת דאג למנות את הבן שלו לתפקיד בחברת האוטובוסים עפיפי . עושה כסף על חשבון העיר ראש העיר המושחת שלנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture