בעלות 30 מיליון שקלים: טקס חנוכת בית ספר 'בית ישראל' בירושלים

ח"כ גפני על ראש העיר משה ליאון: "הייתי מהראשונים שתמכו בו – וכעת כולם רואים שמדובר בבחירה המוצלחת ביותר לירושלים". משה ליאון: "בית ספר הזה הפך לסמל למהפכה שאנחנו מובילים בתחום החינוך והוא מהווה נקודת ציון מרגשת לציון מחצית הקדנציה"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

אחרי שנים של עבודות והשקעה של 30 מיליון ש"ח, ביום שלישי נערך טקס חנוכת הבית לבית הספר 'בית ישראל' לבנות, ששופץ לאחר שנים רבות של הזנחה. ביה"ס שופץ ביוזמת ראש העיר משה ליאון שהוביל את השיפוץ המורכב, שכלל אתגרים טכניים, לוגיסטיים, ואזוריים, שכללו התמודדות עם חוגים קיצוניים באזור שלא ראו בעין יפה את התרחבות בי"ס בית יעקב בשכונה שבסמיכות למאה שערים.

במהלך האירוע שנערך בהשתתפות יו"ר החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, סגני ראש העיר הרב אברהם בצלאל והרב ישראל קלרמן, נשא דברים גם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שחלק שבחים יוצאי דופן לראש העיר.

"ביה"ס בית ישראל זה סמל לדאגה לציבור החרדי בירושלים. מקום קשה ומסובך פיזית ולמרות כל האתגרים, העירייה בראשות ראש העיר משה ליאון הובילה כאן מהלך יוצא דופן, מגיע לך יישר כוח גדול" אמר גפני לליאון. "אני רוצה להזכיר לכם, שהייתי מהראשונים שתמכו במשה ליאון לראשות העיר – וכעת כולם רואים שמדובר בבחירה המוצלחת ביותר לירושלים. לא זוכר כזו תקופה משגשגת בחינוך בירושלים מעולם ואני לקב"ה על הבחירה הזו. יש אתגרים מורכבים אדירים בעיר הזאת ואין מתאים ממשה ליאון לנהל את העיר עם כל המורכבות בין אוכלוסיות והרגישויות הייחודיות למקום".

ראש העיר משה ליאון לא הסתיר את התרגשותו. "אני חייב לומר לכם באופן אישי: זהו יום מרגש מאוד עבורי!" פתח את דבריו. "יום שמחד, ממחיש אלו אתגרים ניצבים מולנו. ומאידך, ממחיש אלו דברים נפלאים ניתן לקדם בעיר. לפני השיפוץ, גודלו של בית הספר עמד על תשעה מאות שבעים (970) מטרים רבועים בלבד, וחלק מהתלמידות למדו בדירות ובמבנים שכורים באזור. היום, בית הספר התרחב לשלושת אלפים ארבע מאות ארבעים ושבע (3,447) מטרים רבועים. פי שלוש וחצי!".

ראש העיר התייחס לבית הספר כנקודת ציון לרגל מחצית כהונתו. "בימים אלו אני נרגש לציין שנתיים וחצי מאז שתושבי ירושלים בחרו בי להוביל את העיר. אין משמח מכך, שדווקא עכשיו, במחצית הקדנציה, יש לי את הזכות לחנוך את בית הספר המחודש. בית ספר שהפך לסמל למהפכה שאנחנו מובילים בתחום החינוך. כבר מיד עם היכנסי לתפקידי כראש העיר התחדדה אצלי התובנה שהחינוך היא המשימה הראשונה בחשיבותה עבורי. הרבה אתגרים עוד לפנינו ויש עוד הרבה מה לשפר. אבל כשאני עומד כאן היום, למרגלות בית הספר המשופץ והמפואר הזה, אני יודע שיש פירות למאמץ".

לאחר מכן עלה לשאת דברים יו"ר החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ושיבח גם הוא את המהפכה שמוביל ראש העיר בחינוך. "אני מסתובב בכל העיר ולא מאמין כשאני רואה את תנופת הבינוי בחינוך. מגדל חינוך חדש בבית וגן, עברתי הבוקר במרכז העיר וראיתי את השיפוץ של ביה"ס מרכז, בהשקעה של 24 מיליון שח. זה מצעד הדגלים האמיתי של ירושלים, המהפכה החינוכית שמוביל כאן ראש העיר. זה לא רק בבינוי, זה גם בהצטיידות, בסיוע בשכ"ד למוסדות שאין להם מבנים, אין עוד מקום כזה בארץ שיש כזו היענות מצד ראש העיר וכזה קשב".

"אספר לכם סיפור" אמר הרב סורוצקין לפני שסיים את דבריו. "יום אחד נקראתי ללשכת ראש העיר, לא ידעתי במה מדובר, כשנכנסתי ראש העיר הוציא לי את כל המפתחות של ביה"ס החדש. נדהמתי. עד היום אנחנו רק רדפנו וביקשנו והתחננו לקבל את המפתחות והנה קוראים לי לקחת את המפתחות".

במעמד נשא דברים גם מנכ"ל העירייה איציק לארי. "איך שנכנסתי לתפקיד, ראש העיר אמר לי שלא יתכן שילדים בירושלים ימשיכו ללמוד בתנאים האלה. נקודת הפתיחה שלנו הייתה קשה. מנד"ים, שכירויות, ליקויים ועוד. זה פגע באיכות הלימוד וההוראה. התגייסנו לעניין וכיום אני גאה לספר לכם שבונים בירושלים מאות כיתות לימוד חדשות כל שנה. ירושלים היא דוגמה כיצד מחוללים מהפך בחינוך. את השינוי אנחנו רואים ונמשיך לראות בכל ירושלים".

יצוין, כי חנוכת בית הספר בבית ישראל מצטרפת למהפכה אדירה שמוביל ראש העיר בכל הקשור לסיוע למוסדות חינוך. בשנה החולפת ראש העיר הוביל השקעה של עשרות מיליוני שקלים לשיפוץ למעלה מ-30 מבני חינוך במגזר החרדי שנזקקו לשיפוץ, כולל במוסדות פטור – תקדים שלא היה כמותו בירושלים.

בנוסף לשיפוץ, בשנה החולפת השקיעה העירייה חמישה מיליון שקלים, ב-25 מוסדות חינוך שהיו זקוקים לריהוט חדש, החלפת מזגנים ישנים ועוד. שלוש וחצי מיליון שקלים הושקעו בשיפוץ מגרשי משחקים ב-11 תלמודי תורה ובתי ספר. המהלכים הללו מצטרפים לחנוכת חמישה מבני חינוך חדשים ו-30 גני ילדים חדשים בתחילת שנת הלימודים תשפ"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העיקר שכל השכנים מסביב יסבלו מהבטחות של העייריה שישפצו את הגינה שנהרסה כליל לטובת הבנייה של המוסד ועדיין נשאר הרוס לגמרי אז גפני ליאון וסורוצקין לפני שאתם מצטלמים בחגיגות תבנו לנו בחזרה את גן העיר היחידה באיזור שהרסתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture