"הנה קל ישועתי": אלי הרצליך מבצע את הלחן של מאיר מרטין וידרקר • צפו

דרך המוזיקה והנשמה: האדם המופלא שמחייה את השבת מעל אדמת גרמניה

כתבות נוספות בנושא:

הראל טל מארח את מוטי ויס במחרוזת ריקודי חתונה • צפו
משה סילבר בסינגל בכורה: "להיות קרוב"
אברימי רוט מתגעגע בסינגל חדש ל"שיר של בית המקדש"
אהרן מאיר בסינגל חדש: "בנשמה"

קרוב לתשעה עשורים שאדמת אירופה ספוגה בכמויות דם אדירות של יהודים שנרצחו באופן שבן אנושי אינו יכול לתאר. אדמת גרמניה, פולין וסביבותיהן, זועקות זוועה, אך דווקא מתוך המקום המאיים והמייסר הזה, הצליח אדם אחד מלא עוצמה, להוציא את קולות הניגון מחיי הנפשות – ולהעלות אותם במעלות כמו שירת לוויים בשעתם.

זהו מרטין מאיר ווידרקר, שאומנם נולד בישראל בשנת 1935, אך בעקבות בעיות עם הדרכונים הפולנים שנשאו הוריו, ביקור בפולין בשנת 1947, השאיר אותם שם למשך עשור ומאז לא שב.

מרטין, אשר כבר בעודו ילד התגלה כמחונן ואוהב מוזיקה מושבע, השתתף בקונצרט הראשון שלו כבר בגיל 12, ואילו בגיל 13 סיים את לימודיו בקונסרבטוריום. בעקבות סיפור אישי מצער, דרכו המוזיקלית של הנער המחונן נעצרה, והוא פנה לתחום הטכנולוגיה.

בכך לא תמו תלאותיו של מרטין. בשנת 1956 עברה משפחתו לגרמניה בעקבות גל אנטישמיות קשה בפולין. מרטין לא הפסיק לעשות חיל בכל נושא בו נגע, וכך בשנת 1968, בעודו כבן 33 שנה בלבד, נבחר לוועד הקהילה היהודית בשטוטגרט, שימש גם כראש הקהילה, ויושב ראש בקרן היסוד ובמכבי. הפך למנהיג נערץ ונשא בתפקידיו הרבים לאורך השנים.אך אהבתו העזה למוזיקה לא הניחה לו. גם בשנים שלא עסק ממש בנושא, הוא פעל למען התחום, ובין היתר הקים תחרות מוזיקת נוער.

כאשר עבר את גיל הפנסיה, והבין שלא יוכל עוד להתעלם מהאהבה האינסופית שלו למוזיקה, הוא החליט שיקדיש את שארית חייו להחיות את עולם המוזיקה. מרטין מאיר – ששבת בנשמתו, וכל חייו באירופה המתבוללת הבהירו לו עד כמה חשוב לשמור על העם היהודי, לקח את שבת והקים את פרויקט 'שבת המלכה', במסגרתו הפיק חמשה אלבומים, ובכל אלבום עשרה שירי שבת! ההשראה שלו ללחנים מגיעה ממנגינות ייחודיות נוסח ויז'ניץ', באבוב, סאטמר, ועוד, שהשפיעו עליו בילדותו.

3 אלבומים כבר יצאו לפעול, ואלבום 4 בעיצומה של עבודה. כדי להעצים את הפרויקט, החליט מרטין שהוא יוציא קליפים לשירים, וכך יהפוך את הפרויקט להרבה יותר מעניין, מושמע ונצפה. 35 קליפים כבר יצאו, ומרטין אינו נח לרגע. מיטב הזמרים החסידיים נאספו ובאו כדי לשאת חלק בפרויקט המיוחד.

הפסנתרן והמעבד, מנחם בריסטובסקי, המנהל המוזיקלי של וידרקר, ידוע כמוזיקאי מחונן, ומלווה בעצמו חזנים בקונצרטים יהודיים בעולם.

בין החזנים הנוספים שמשתתפים בפרויקט, יעקב יצחק רוזנפלד, יצחק מאיר הלפגוט, יענקלה רוטנר, בועז דוידוף ועוד. ובין הזמרים, אברמי רוט, אברהם פריד, יצחק מאיר, אלי הרצליך ועוד.

מדהים לעקוב אחר דמותו הצבעונית והמיוחדת, של האיש שכבר הגיע לגיל גבורות, אך ככל שמדובר במוזיקה, ובלחנים בנושא השבת, הוא צעיר ורענן כבן עשרים שנה. הרזומה המרשים, הכישרון והניסיון, הופכים את השירים והקליפים שיוצאים עכשיו בסדרה – לנוגעים, מרגשים, ייחודיים, וסוחפים את השומעים אל תוך עולמות הקדושה והטהרה של שבת קודש. זכות גדולה להיות מאחורי כזו עוצמה, ואין ספק שמרטין מאיר ווידרקר הוא האדם להוביל את המהפכה הזו, ולהעלות על נס את קדושת השבת דווקא בתקופה כה חשוכה, בה נלחמים מבית ומחוץ בחוקי שמירת השבת. כל שנותר לכם הוא לעקוב, להאזין, לצפות, ולהתענג על השבת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרגש את הלב….
תודה רבה…?

ממש מרגששששש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture