Flash90

"נסיעה לאומן אפשר לדחות, הפגנות זה דבר בסיסי": התבטאויותיו של פרופ' אש

פרויקטור הקורונה החדש הציג לפני ראש השנה גישה מקוממת בהשוואה בין הנסיעה הקדושה לאומן, לחשיבות הפגנות השמאל: "הפגנות זה דבר בסיסי מאוד בזכויות האזרח בדמוקרטיה, לדחות בשנה את הנסיעה לאומן זה דבר אפשרי, והמחיר שלו לא כזה גבוה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"חטא היוהרה כגורם לכשלון לאומי בטיפול במגיפה", כך כתב בטוויטר לפני כחודש פרופ' נחמן אש, שהיום הוכרז כפרויקטור הקורונה הבא שייכנס לתפקידו בעוד כשבועיים. במקרה אחר כתב כי "על רקע הסכם השלום שייחתם מחר, ישראל ובחריין מובילות את העולם במספר המקרים החדשים של קוביד 19 לנפש".

עוד תהה: "המשך הפרסום היומי של העמידה ב"מדדי ראש הממשלה" ע"י מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מהווה עוד ביטוי לאבסורד בהתמודדות עם המגיפה. את היעד העליון של מספר החולים הקשים עברנו מזמן ואוטוטו עוברים את היעד העליון של מספר החולים הקשים. לא כדאי להפסיק לפרסם את המדדים הללו?"

פרופ' אש התייחס בעבר בראיון ל'רדיו 103' גם לרצונם של חסידי ברסלב לנסוע אומן בראש השנה, ואמר כי "אני מופתע מהמנהיגות של החסידות שלא מבינה שמדובר פה בפיקוח נפש. הרי זה ברור שאם תהיה נסיעה המונית לאומן יהיו חולים, אפשר להתווכח אם יהיו הרבה מאוד או הרבה אבל יהיו חולים. יהיו אנשים שישלמו בחייהם על הנסיעה הזו, או אנשים שנסעו או בני משפחתם או אנשים בסביבתם".

הוא גם הציג גישה מעוותת ומקוממת בהשוואה בין הפגנות לנסיעה הקדושה: "הפגנות זה דבר בסיסי מאוד בזכויות האזרח בדמוקרטיה, לדחות בשנה את הנסיעה לאומן זה דבר אפשרי, והמחיר שלו לא כזה גבוה. צריך לשכנע גם את החסידות שזה כך. אני חושב שאפשר לשכנע אותם שמדובר בשנה אחת לא לקיים את המצווה הזאת לטובת פיקוח נפש. זה נראה לי מובן מאליו".

יחליף את פרופ' רוני גמזו: פרויקטור הקורונה הבא יהיה פרופ' נחמן אש

בראיון לאלון בן דוד ורוני דניאל בחודש אוגוסט הביע אש את תמיכתו ב'תכנית הרמזור': "פרופ' גמזו הגיע עם תכנית מאתגרת, רמזורים, שאומרת בואו נתמקד באזורים בהם יש תחלואה יותר גבוהה ועל ידי כך נוכל להוריד את התחלואה. אני חושב שדבר ראשון צריך לקבל את התוכנית ולהתחיל ליישם אותה בצורה מידית, כל ההתמהמהות בקבלת ההחלטות רק מחמירה את המצב. כרגע עושים יותר בדיקות מנסים לשפר את החקירה האפידמיולוגיות אבל לא עושים מספיק, לא עושים מהר ואין תחושה של חירום, יש תחושה של אנחנו מתנהלים עם זה".

"האתגר של גמזו מאוד גדול בעיקר בהקשר של ההתמודדות עם הפוליטיקה", ציין עוד פרופ' אש והוסיף: "אני מקווה מאוד שהוא לא יפרוש, הוא איש חזק, אני מכיר אותו היטב. הוא על עצמו אמר שיש לו עור של פיל, אני יכול להצטרף לזה. אין ספק שאם גמזו יראה שבכל מקום הוא חסום והוא לא יכול לעשות שום דבר, אין לי ספק שהוא ישים את המפתחות. אבל אני מקווה שזה לא יקרה, אני מקווה שכולם יתעשתו ויבינו שזו הדרך היחידה שאפשר למצוא איזה שהוא מוצא שהוא לא סגר".

כמו כן, הוא התייחס גם למצבה של מערכת הבריאות באותה עת ולמצבם של בתי החולים בארץ, ואמר כי "אני חושב שמערכת הבריאות יכולה להתמודד עם הרמה הזו של התחלואה, אבל יש לזה השלכות לרמה כזו של תחלואה כמו שאנחנו נמצאים היום – על התפקוד היום-יומי של המשק, היכולת שלנו להיפתח למדינות אחרות. אנחנו מאוד מוגבלים כיום, אני לא חושב שזה מצב רצוי להישאר ברמת התחלואה הזאת, ואם לדבר על זה שיהיו יותר חולים? אז וודאי שזה לא מצב רצוי למדינה. לכן בלי להתייחס לעניין של אם מערכת הבריאות תקרוס, אני מקווה ומאמין שהיא לא תקרוס. אני חושב שאין ספק שכולנו רוצים שרמת התחלואה תרד ונוכל יותר לחזור לחיים נורמליים".

לשאלה האם הפוליטיקה מנצחת את הרפואה ענה הפרופ': "וודאי, בגדול. אני לא חושב שהיא מנצחת את הרפואה אלא את ההתמודדות עם המגפה בהיבטים השונים, גם את הכלכלה והכל".

גמזו יסיים את תפקיד הפרויקטור בעוד כשבועיים: "שמח על בחירתו של אש"

בריאיון ל'כאן רשת ב' בספטמבר האחרון אמר פרופסור אש על הנסיקה בנתוני התחלואה באותה תקופה: "במספרים האלה אין ברירה אלא לקיים סגר בצורה הדוקה – מניעת התקהלויות ומפגשים. מצד שני, ככל שניתן צריך לאפשר למשק לעבוד. אנחנו רחוקים מאוד מהמספרים שנדרשים לחיסון עדר, מדובר על מיליונים של נדבקים. יש מחיר לדבר כזה – וזה הרבה מאוד נפטרים".

על ניהול משבר הקורונה אמר: "אפשר לשפוט את זה על פי התוצאות – והן רעות מאוד. את הגל הראשון ניהלנו ברמה סבירה, ומאוד מאכזב היה לראות את התפרצות הגל השני, כשלא הצלחנו להתמודד עם זה כמדינה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את מה שקורה במגזר החרדי, זה יעלה לנו במחיר של חולים באותו מגזר וגם במקומות אחרים".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה וחרפה לפרויקטור נולד

גם הפגנה אפשר לדחות פרופסור אש. ואל תעשה תעויות כי בסוף אש התורה תעשה בך מה שעשתה לכל קודמיך.

גמזו 2 אתה גם חילוני מי שלא תיהיה.
הפגנות גם במדבר עשו עם ישראל זה בדם של המלינים על השם .
לך לך לישון.
נח נחמן נחמן מאומן.

למה הוא היגיע בכלל המחליף פרה בחמור…

סלחו לי, אבל מה "קדוש" בנסיעה לאומן?
אומנם זה חשוב לחסידי ברסלב, אך עם זאת אין בכך שום מצווה מהתורה ואפילו לא עניין דרבנן.

דורינו שינה לחלוטין את קודשי ישראל. לו בית שלישי היה בנוי היום, אנשים היו הולכים להביא מנחות במקדשים שהם בנו.
בכל דבר מצהירים כי "קדוש" הוא. חבל שמה שאינו קדוש בדורינו זה קדושת החיים, ובן אדם לחבירו.

אני לא מכיר אותו, אבל לא צריכים להגיע לחכמת הפרצוף כדי לראות שהרבה שכל אין לו…

טיפש מטופש נסיעה לאומן בראש השנה אי אפשר לדחות זה פעם בשנה לידיעתך והפגנות זה לא בסיסי זה טיפשי ובהחלט אפשר לדחות ועדיף לאפשר חתונות מדינה של מטומטמים ונבלות

עוד פרוספור המבין כלום ביהדות האמיתית.
רשענמרושע כקודמיו.
גלות גלות ווי לאנג ביסט דו

ביננו צודק, לא כל מי שאומר מילה שמשתמע ממנה שהציבור החרדי, באומן באמת מקום בסיכון, גם אם בפועל לא זוהתה שם התפרצות, אני ממש מזדהה עם הדברים שלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture