צילומים: פלאש 90

מצעד ההברזות: המועמדים לראשות ירושלים התעמתו • ומי בחר להעדר?

נטול 'עופר'ת: העימות החרדי בין שלושת המועמדים המובילים לראשות עיריית ירושלים נערך הערב, כשהמועמד הליברלי עופר ברקוביץ החליט להבריז ברגע האחרון • איך יפעל יוסי דייטש עם שוק 'מחנה יהודה' ולמה שאלת אלקין הורידה את ליאון מהבמה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר העימות שנערך בפגוש את העיתונות ב'חברת החדשות' לפני כשבוע וחצי, בין ארבעת המועמדים המובילים לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, זאב אלקין, יוסי דייטש ועופר ברקוביץ, הערב נערך פאנל נוסף ב'ועידת הדסה לרפואה וחסד', בהנחייתו של שדרן 'קול חי' אבי מימרן.

עימות זה נערך לאחר שברגע האחרון הבריז הבוקר המועמד משה ליאון מעימות דומה שהיה אמור להתבצע ברדיו 'קול ברמה' – כשהערכה היא שהוא פעל כך בעקבות לחצים מגורמים פוליטיים שונים להם אינטרסים מסוימים נגד אותו תחנת רדיו – ובעקבות כך בוטל עימות זה.

בעימות שנערך הערב וישודר בתחנה המקבילה רדיו 'קול חי', היה זה דווקא מועמד הציבור החילוני עופר ברקוביץ שהחליט לבטל את השתתפותו ברגע האחרון. לדברי מנחה הפאנל – אבי מימרן: "הפאנל נסגר כבר לפני כחודש. עופר ברקוביץ ידע על כך ואעפ"כ ביטל ברגע האחרון. דבר שאומר הרבה מאד על יחסו לציבור החרדי שמכונס כאן".

במהלך העימות נשאלו שלושת המועמדים מה יעשו במידה ואף אחד מהם לא עולה לסיבוב ראשון, למי כל אחד מהם יתמוך ויעביר אליו את קהל תומכיו.

השר זאב אלקין העדיף לא להשאיר אופציה כזאת פתוחה וענה, כי "במידה ותהיה טעות ולא אעלה לסיבוב ראשון, בוודאי אעלה לסיבוב שני ואנצח".

מועמד 'דגל וש"ס משה ליאון העדיף לענות לשאלה זו תשובה יבשה ואמר: "זו שאלה היפותטית, כרגע אנחנו מתעסקים בסיבוב הראשון ולכן אין לי מה לענות".

המועמד החרדי יוסי דייטש העדיף להשאיר את ההחלטה במקרה זה למועצת גדולי התורה, שלדבריו הוא שלוחם: "אהיה כפוף להחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל". המנחה אבי מימרן המשיך לאתגר אותו ושאל בתגובה האם הוא מתחייב להמשיך בריצה עד כ"א בחשוון? דייטש המשיך באותו קו בהמשך לתשובה הקודמת וענה: "בהתאם להחלטת מועצת גדולי התורה, אין לי ברירה אחרת".

באותו הקשר נשאל יוסי דייטש גם על סגירת שוק מחנה יהודה. "אם האדמו"ר מסלונים פונה אליך ודורש ממך לאחר הבחירות, סגור את מחנה יהודה, מה תעשה?", שאל מימרן.

יוסי דייטש ענה, כי "זו שאלה לא מציאותית. האדמו"ר מסלונים לא דורש דברים כאלו לבד, הוא תמיד מתייעץ עם מועצת גדולי התורה". מימרן המשיך להקשות. אם מועצת גדולי התורה תורה לך לעשות כך, מה תעשה? יוסי דייטש ענה, כי "בהוראת המועצת, חתמתי על המזכר להותיר את הסטטוס קוו בירושלים, אני מחויב לסטטוס קוו".

במהלך העימות אמר יוסי דייטש, כי לא יתכן שבירושלים יהיה מפעיל אחד של תח"צ. אנשים נוסעים בדוחס – בצפיפות. חייבים להפריט את התח"צ בעיר, שיהיה עוד מפעיל ויהיה תחרות. "ראיתם פעם איך נראה הכותל במוצ"ש? יש מלא אנשים ואין מספיק מענה של אוטובוסים", אמר דייטש.

במהלך העימות אף ניתן לשלושת המועמדים האפשרות לשאול שאלה אחת את מי משני המועמדים הנוספים. ליאון ודייטש ויתרו על האפשרות והשר אלקין החליט להפנות את השאלה למועמד משה ליאון, בשאלה מדוע הבריז מהפאנל בתחנה המתחרה. ליאון שראה עוד קודם כי לשם הולכים הדברים קם תוך כדי שאלקין דבר ירד מהבמה ועזב את האולם.

משה ליאון הגיב לדברים, שלא במסגרת העימות, וכתב: "אני מבין לליבו של זאב אלקין, שמצבו הנואש גורם לו להמציא סיפורים שלא היו ולא נבראו בתקווה להשחיר את פני. אני מתראיין באופן קבוע ל'קול ברמה' ואמשיך כך. יחד עם זאת, אני לא חייב לספק רייטינג למועמד כושל שמעוניין בקצת רייטינג. אני עובד אצל תושבי ירושלים ואצלם בלבד".

וכך סיכם השר 'לענייני ירושלים' זאב אלקין את מאורעות היום: "היום שהיה: משה ליאון מבטל השתתפות בפאנל של קול ברמה בהוראת הבוס דרעי, ברקוביץ מבטל השתתפות בפאנל של רדיו קול חי בוועידת הדסה בגלל חשש מהחברים החילונים. ככה לא מאחדים, ככה אי אפשר להוביל עיר כמו ירושלים".

סקר JDN: דייטש, ליאון, אלקין או ברקוביץ? מי יכבוש את ירושלים?

מקוה, תפילה, פגישות וקמפיין • צפו: מסע וראיון עם יוסי דייטש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם בצורה של לכלוך על שאר המועמדים והכפשתם לא כ"כ נראה שאפשר לנהל עיר, אדון אלקין.

ובכלל כל העימותים האלה בניהם והניגוחים האלה, מתנהגים כמו איזו תוכנית של חילונים עם מועמדים ותחרות, והרי מדובר בראש העיר, שאמור להיות אדם שקול ורציני שישמור על השבת ועל ערכי הדת היהודית..

ליאון, אוי לנו אם יהיה איש כזה ראש עיר

מעניין בשם הבחירות הקדושות – "מותר" לשון הרע רכילות לפני עיוור הלבנת פנים וכו' בשם "זכות הציבור לדעת"

איך ציבור חרדי יכול לתמוך בנציג של ליברמן שרודף את הציבור החרדי. עדיף שמשה ליאון יתמודד בגבעתיים שם אין לנו בעיה שליברמן ישלוט אבויי לנו ואסון לדורות שליברמן ינהל את ירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture