Gili Yaari /Flash90

גנץ: "מסוגל להקים קואליציה, המפלגות הקטנות יבואו איתנו"

יו"ר כחול לבן הבטיח כי לא יבוטל הסכם הרוטציה בינו לבין לפיד: "לפיד יהיה ראש ממשלה מצוין". התחייב: "לא נחזור לקווי 67', נשמור על ירושלים כמו שצריך". הצטרף לטענת נתניהו: "אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר ונקים את הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ המשיך הערב בטענה כי המפלגה הגדולה היא זו שתרכיב את הממשלה הבאה, "אני מסוגל להקים קואליציה, אנחנו רואים מה קורה ברחוב ובשטח, הציבור יאמר את דברו ונהיה המפלגה הגדולה. אנחנו כבר מדברים עם אנשים, הקמנו קואליציה קטנה לפני הבחירות ואחרי הבחירות נקים קואליציה גדולה", אמר בראיון ל'חדשות 12'. לדבריו, "אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואז לא יהיה כוח בעולם, גם לא המפלגות הקטנות. נתניהו הפסיק להיות הסיפור והם יבואו איתנו. אנחנו בקשר עם כל המפלגות, יש שיח של לפני הבחירות ויש שיח של אחרי. אנחנו נקים את הממשלה".

על חוסר הניסיון שלו אמר כי, "הישראלים יודעים היטב לאן הביאו אותם 13 שנים של נתניהו, לאן הוא הביא אותם ואיך הוא מסיים אותם. נראה לי שרמטכ"ל זה תפקיד מספיק בכיר וגדול כדי לעשות התחלה. עובדה, עשיתי כבר קואליציה של שלוש מפלגות, אני מכיר את וושינגטון, את נאט"ו, המזרח הרחוק, אני מאוד בקיא. מה קרה ב-13 השנים של נתניהו עם כל הניסיון שלו? בדיור? בפקקים? מה קורה בעזה עם כל ההכרזה של מר ביטחון?!". עוד הוסיף כי, "בוודאי שיש אתגר בניהול המדינה, אבל אני יודע לשבת עם מנהיגים ולהזיז תהליכים מורכבים, ועובדה שיצרנו אלטרנטיבה שלטונית ב-100 ימים, למה נתניהו כל כך לחוץ, למה הוא יורד כל כך נמוך?"

גנץ התייחס לשאלה שהפנה אליו המרואיין הקודם באולפן, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, על האפשרות ביטול הסכם הרוטציה עם מספר שתיים ברשימה יאיר לפיד, ואמר בנחרצות כי "קבענו הסכם רוטציה ואנחנו מתכוונים לעמוד בכל ההסכמים שקבענו". גנץ הוסיף כי "יאיר לפיד הוא שותף בכיר ומנוסה והוא יהיה ראש ממשלה מצוין". לדבריו, הטענה כי ביטול הרוטציה יוסיף עוד כשלושה מנדטים לכחול לבן, היא "ספין פוליטי של מפלגת העבודה, שנועד למשוך אליהם עוד קולות".

גנץ הבהיר את האמירה שלו כי עיתוי פרסום החזרת זכריה באומל היה ספין פוליטי, אך לא חזר בו מהדברים: "אני סבור שערך השבת הבנים והנעדרים בכל אחד מהזירות הוא עיקרון מאוד מאוד חשוב, אני עסקתי בכך כרמטכ"ל, אני אעסוק בכך כראש ממשלה, זה מאוד מאוד חשוב. אני בכלל מציע להקפיד לא לערבב שכול כאב ופוליטיקה. אני לא עירבבתי, אני שמחתי למען משפחת באומל, אני מאוד שמח שזכריה באומל ז"ל חזר למשפחתו ומחבק אותה. אני לא עשיתי ולא אעשה הון פוליטי משום דבר שקשור לשכול וכאב, אני שמח על ההישג הזה שנתניהו הביא, זה חשוב לחיילי צה"ל".

על עמדותיה המדיניות של מפלגתו אמר כי, "כחול לבן היא בעד חתירה לשלום, היא מחזיקה בחתירה לשלום כצו מוסרי-לאומי והיא מחזיקה לצדו את הצורך לשקול שיקולים ביטחוניים מהותיים. אנחנו נחתור לשלום, נחתור להניע מערכת מדינית ננסה לקרב את המערכת האזורית לתמוך בעניין הזה, נגדיר את בקעת הירדן כגבול המזרחי, לא נחזור לקווי 67', נשמור על ירושלים כמו שצריך, ואנחנו נראה מה יהיה הקצה. אני מציע להיכנס לתהליך ולראות מה ייצא ממנו בקצה".

עוד הוסיף כי, "ישראל צריכה לדעת שכחול לבן מובילה אותה מתוך ראייה ישראלית ציונית שמבקשת לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית ולא כמדינה דו-לאומית מצד אחד, והיא לא מוכנה לוותר על עקרונותיה ועל צורכי הביטחון שלה מצד שני. התוצאה המדינית שתקרה בקצהו של תהליך כן ומדיני… אנחנו נביא את זה לדיון וגם הפלסטינים יצטרכו להחליט שהם רוצים את הסיפור הזה. אנחנו כנים בכוונתנו וברצוננו לקדם את פוטנציאל השלום שמדינת ישראל צריכה לחיות בתוכו, גם נתניהו אמר שהוא בעד שתי מדינות בנאום בר אילן ולקח רוורס".

גנץ תקף את ראש הממשלה שמסרב להגיע לעימות מולו ואמר כי, "קיוויתי לשבת לצדו של ביבי ולדבר איתו על כמה דברים מאוד מהותיים, אבל לצערי הוא לא מרים את הכפפה כך שאני לא יכול לשאול אותו איך קרה שהוא לא מתייעץ איתי על הצוללות אלא עם בני הדודים שלו, למה הוא לא מגיע לרוטשילד, יש לי כמה שאלות מאוד מעניינות לשאול אותו, פספסתי את ההזדמנות אני מניח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גנץ . אנו הימין האמיתי נעשה כל מה שאפשר ונשדיע כל הכוח שאתה ומכ לפיד ההזוי . ומפגלתך מתחזי הימין . מםלגת השקר ועוכרי ישראל לא תהיו בשלטון . מר לפיד יהיה ראש ממשלה ? זו השמועה הכי טפדית והזויה ודפוקה שחשבתי עליה מימי . אפילו כתב במחנה היה גדול מאד עליו . כמו ברק המתלהם . כך לפיד וגנץ שיכרי הכבוד והכסף ושנאת הדת .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture