צילומים: פלאש 90

בניגוד להצהרות: נתניהו גנז את התביעה נגד 'כחול לבן'

על אף ההצהרה כי בכוונת ראש הממשלה להגיש תביעה נגד ראשי מפלגת 'כחול לבן' לאחר שלטענת מקורביו הוא הוכפש על ידם בנוגע למכירת הצוללות, נתניהו החליט לסגת מהתביעה בהצעת פרקליטיו, מאחר וזה לא בהכרח יטיב עמו מבחינה ציבורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על אף הצהרותיו כי בכוונתו להגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד בכירי מפלגת 'כחול לבן', לאחר שפרסמו ההאשמות חמורות נגדו בפרשת הצוללות – ראש הממשלה לא הגיש עד לרגע זה תביעה זו והוא גם אינו מתכוון להגישה כלל, כך פורסם ב'מעריב'.

כזכור, לפני כשבועיים וחצי ראשי מפלגת כחול לבן כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת בגני התערוכה על רקע ההתפתחויות בפרשת הצוללות. בני גנץ קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות ואמר: "מגיע לכל חייל, לכול הורה, לכל אזרח ישראלי תשובות. אחננו לא ננוח ולא נרפה עד שהאמת הזו תצא לאור. מגיע לכול אזרח ישראלי הנהגה עם ערכים".

"בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות", הוסיף אז גנץ ואמר, כי זו "פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט, שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף. שישה עשר מיליון שקל שהלכו לכיס שלך נתניהו, מחברה שקשורה ישירות לעסקת הצוללות".

באותה מסיבת עיתונאים הוסיף יו"ר המפלגה והרמטכ"ל לשעבר, כי "נחשף גם שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים, בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע. נתניהו הכחיש זאת עד היום. הוא שיקר. פשוט שיקר. גם זו פגיעה חמורה באמון הציבור ובמערכת הביטחון". בדבריו אף הבטיח להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרשה.

עמיתו למפלגה, שר הביטחון והרמט"כל לשעבר בוגי יעלון אמר: "כולם קבעו שאין צורך ביותר מחמש צוללות, ביבי החליט להעלות את המספר לתשע צוללות בלי אישור. ביבי, מה גרם לך לחתום על הסכם עם גרמניה על עוד שלוש צוללות? איש לא דרש. את החתימה על החוזה הזה אני מנעתי בפברואר 2016. באביב 2015 הסתבר לי שממשלת גרמניה החליטה למכור צוללות באיכות דומה לזו שלנו למצרים. החלטה זו הפתיעה אותי.

חבר הכנסת יאיר לפיד, עמיתו להנהגת המפלגה, אמר אז, כי "זאת פרשת השחיתות הכי גדולה. לא יהיה מנוס, הוא ייחקר ויהיה חייב לתת חמש תשובות. למה קיבלת 16 מיליון ש"ח מחברה שסחרה עם טינסקרופ שאתה מנהל מו"מ עם החברה. איך מכל עשרות החברות, החזקת מניות דווקא בחברה הזאת?. למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את עסקת הצוללות עם מצרים, שכן אישרת. למה הסתרת את זה מכל הגורמים המקצועיים. איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הקרובים אליך, המשפחה שלך, מקבלת עמלות במיליוני יורו, שאתה אישרת באופן אישי".

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר: "ב-2010 קיבלתי כרמטכ"ל הוראה לרכוש צוללת שישית, מי שלא חקר את הצוללת השישית קיבל את התשיעית. ביבי, אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות תקיפה מתקדמות. עשית את זה מאחורי גבה של מערכת הביטחון, ופגעת ביתרון האיכותי של צה"ל בזירת ים סוף".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו בחריפות להטחת האשמות כלפי ראש הממשלה מצדם של ראשי 'כחול לבן' בפרשת הצוללות ומניות הפלדה ואמרו, כי "הכפשת ראש הממשלה היא עלילת דם. אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות, לכן הוחלט לתבוע דיבה את גנץ ויעלון", והוסיפו כי "כן ייתבע לפיד אם אכן יסיר את חסינותו".

גורמים שצוטטו ב'חדשות 13' ובחדשות 12' אמרו כי "נתניהו לא הרוויח דבר מרכישת הצוללות, אלא הרוויח מהשקעה בחברה עם טכנולוגיה ייחודית, שרחוקה מרחק מזרח ממערב מייצור צוללות". לדבריהם, "נתניהו מכר את מניותיו בחברה שנה וחצי לפני חתימת החוזה על רכש צוללת ישראלית ושנים לפני שמצרים רכשה צוללות". בסביבתו של ראש ממשלה אף אמרו, כי "בכירים בפרקליטות מאשרים בתדרוכי רקע שאין שום קשר בין הצוללות לבין מכירת המניות של חברה זו".

מספר ימים לאחרהצרה זו פורסם ב"מעריב און-ליין" כי ראש הממשלה החליט להקפיא את תביעת הדיבה נגד ראשי כחול-לבן, זאת לאחר שפרקליטי ראש הממשלה הסתייגו מהגשת תביעה הדיבה ואף המליצו להימנע מכך, כאשר ההחלטה על הקפאת התביעה הגיעה כאשר טיוטת התביעה הייתה כבר מוכנה.

על פי הפרסום ב'מעריב', ההחלטה לסגת מהתביעה מגיע בעקבות חשש פרקליטיו של ראש הממשלה כי מדובר במלכוד בעייתי ומיותר מבחינתו, על רקע פרשת המניות, הנבדקת בימים אלה בפרקליטות מיסוי וכלכלה. הפרקליטים אף הסבירו כי במקרה ויוגש התביעה ראש הממשלה יצטרך להעיד ולהיחקר על דוכן העדים – על חלקו בפרשת הצוללות ואף יחויב לאפשר לנתבעים – קרי ראשי 'כחול לבן' – לנבור בפרטי הפרשה שלא בהכרח יטיבו עמו מבחינה ציבורית.

עוד בנושא
בני גנץ, יו"ר כחול לבן קיים בשעה האחרונה מסיבת עיתונאים בארה"ב לקראת נאומו הערב בוועידת איפא"ק והתייחס לראיון בהפתעה של נתניהו אמש לחדשות 12. "אני לא קורא לרה"מ בוגד, המעשים האלה מספיק חמורים, אני מתכוון למנות ועדת חקירה"

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture