"טיהור כללי": טראמפ הורה לפטר את ראש השירות החשאי

זעזוע נוסף בממשל טראמפ: נשיא ארצות הברית פיטר את ראש השירות החשאי. הפיטורין באים יום לאחר התפטרותה של המזכירה לביטחון פנים, קריסטן נילסן, וגורמים בבית הלבן הגדירו את פיטוריו של ראש השירות החשאי כ"טיהור" במשרד

ראש השירות החשאי האמריקני, רנדולף אלס, פוטר מתפקידו – כך אישר הערב (שני) הבית הלבן. הנשיא דונלד טראמפ, הורה לממלא מקום ראש הסגל מיק מולבני לפטר את אלס. לפני כשבועיים, אלס עודכן כי יתבצעו חילופים בהנהגת ארגון השירות החשאי, והוא התבקש להשאיר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף . טראמפ בחר באיש השירות החשאי ג'יימס מארי, בתור מחליפו של אלס, והוא ייכנס לתפקידו בחודש הבא.

גורם המקורב לאלס אמר שההדחה שלו לא קשורה לביקורת שהופנתה לאחרונה כלפי השירות החשאי, לאחר שאישה סינית נכנסה באופן לא חוקי לאחוזה של טראמפ, מאר-א-לאגו בפלורידה, עם דרכונים מזויפים ועם כרטיס המכיל "תוכנה זדונית". בתגובה, רק לפני חמישה ימים, טראמפ אמר כי הוא "מאוד שמח מהשירות החשאי, שעושה עבודה פנטסטית מהיום הראשון".

הידיעה מגיעה יום אחד בלבד לאחר שהתפטרה השרה להגנת המולדת קירסטן נילסן מתפקידה. בימים האחרונים טראמפ פיטר בכירים נוספים במשרד במה שתואר כ"טיהור כללי", בהם ראש המחלקה להגירה והיועץ המשפטי הראשי של המשרד. על פי ההערכות, גל הפיטורין במשרד להגנת המולדת קשור לרצונו של הנשיא לאכוף מדיניות הגירה נוקשה יותר, כאשר הנשיא התבטא ואמר כי הוא מעוניין שסוכנות ההגירה תפעל באופן אגרסיבי יותר מבעבר.

במסגרת יחסי העבודה בצמרת הביטחונית בארצות הברית, ראש השירות החשאי מדווח ישירות לשרת ביטחון המולדת, קירסטן נילסן, שהתפטרה אמש בעקבות לחץ גובר מצד טראמפ. השמועות על פיטוריה של נילסן בת ה-46 עלו מאז הזעם הרב שהופנה כלפי הממשל בעקבות מדיניות "אפס הסובלנות" שהובילה להפרדת אלפי מהגרים מילדיהם. גורמים אמריקניים העריכו לאחרונה כי כמאה אלף מהגרים נעצרו בגבול הדרומי בחודש שעבר, המספר הגבוה ביותר זה עשור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו