ליצמן, גפני, פרוש ואשר בסרטוני "געוואלד" • תמונות עדכונים שוטפים

ליצמן: חייבים להדביק את הפער בהקדם • ח"כ גפני: מבקש מכם לצאת ולבחור - אחוז ההצבעה נמוך • נתניהו וגנץ כינסו ישיבות חירום סמוטריץ' • שקד: "אנחנו במצב רע, בירידה גדולה" • כל העדכונים והתמונות מהפוליטיקאים מצביעים ומסיירים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

20:45 – השעה האחרונה: במשרדי 'דגל' בבני ברק כעת, ראש המטה הארצי מנחם שפירא, מנכ"ל רשת הגנים ישראל גולומב, הסופר חיים ולדר, מנהל המחשוב משה אדלר, יוני איזנשטיין ממטה ההסברה, שלמה הומינר רכז צפון, שמשון פרג ויעקב מורגנבסר.

20:20 – הגרב"מ אזרחי שליט"א קורא לא להיות שאננים ולצאת להצביע.

 

20:10 – במטה איחוד מפלגות הימין בלחץ נוכח קמפיין הגוועלד. נוסף מצביעים על לכאורה אחוזי הצבעה נמוכים במעוזים של הציונות הדתית ביו"ש ובבנימין לטענתם עד לשעה הזאת בהשוואה לבחירות הקודמות בבנימין היה שיעור הצבעה גבוה ב- 10%-15%. בנוסף דחו את תחילת האירוע במטה ב1/2 שעה כדי לאפשר המשך פעילות בשטח.

20:05 – יו”ר יהדות התורה סג”ש הבריאות יעקב ליצמן בקריאת אזעקה בקו הקהילות של אגו״י: ”הנתונים שלנו מהמטה הראשי מוכיחים שלא כולם התייצבו למערכה עדיין. יש קהילות שנמצאים סביב 50% בלבד וזה נורא ואיום. אחים יקרים צאו להצביע ותצילו את המצב”.

20:00 – ח"כ מקלב בהרצליה: אני מסתובב בכל הארץ. בבית שאן בעפולה. בנצרת. מגדל העמק קריית ביאליק קיימים בבירור מצבעים שזולגים למפלגות אחרות חייבים להשלים את הפער הזה. יש לנו שעתיים אחרונות לצמצם את הפער הזה.

19:50 – נתונים ממודיעין עלית -73.25%  הצביעו. מתוכם לדגל התורה: 84.2% הצביעו.

19:35 – ראש הממשלה נתניהו כעת בשידור חירום: במהלך השידור, קיבל עדכון שיש הדלפה מאחד המדגמים בערוצי הטלוויזיה, שכחול לבן בפער של 4 מנדטים על הליכוד.

19:25 – יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע לביתו שבראש העין כדי לצפות במדגם תוצאות הבחירות. לאחר מכן, יגיע למטה המפלגה בתל אביב.

19:10 – מנכ״ל ש״ס חיים ביטון – ״אלו השלוש שעות הכי מלחיצות. הציבור החרדי יוצא בזמן הזה בכמויות גבוהות. צריך לעשות הכל שכולם יצאו. היו״ר השר דרעי הצליח להדליק חזק את כל השטח הספרדי, הוא נמצא ליד המסכים ורואה מה קורה בכל אזור. בעבודה מאסיבית נוכל להביא בשורה גדולה בלילה״.

18:50 – ‏בעיצומו של יום: המקום השביעי ח"כ אייכלר מקבל את ברכת הגר"ח קנייבסקי.

18:45 – אחרי 14 ערים בהם סייר היום סגן השר פרוש, הוא נכנס כעת והצביע בקלפי באולפנת צביה בירושלים: בסיום ההצבעה אמר: "הגוועלד שלנו הוא אמיתי, כי לחילוני יש את כל המוסדות שהוא צריך על פי החוק, אנחנו לצערינו אם לא יהיה לנו נציגים חרדים לא יהיה לנו כלום. ה – גוועלד שלנו הוא מהלב, אמיתי".

18:35 – אחוז ההצבעה בערים החרדיות בשעה זו – 58% בלבד. במפלגות החרדיות מודאגים מאד.

18:25 – הרב א"י לייזרזון יו"ר חינוך העצמאי במטה אגודת ישראל ירושלים – בנין ביקו"ח לשעבר: "אמר לי מנהל המטה שייע פקשר שלפני שנים מספר היה כאן חדר מיון לגופים, רבותי! עכשיו זה חדר מיון לנשמות, עתיד השנים הקרובות מונח בחדר מיון זה".

18:15 – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ הרב משה גפני בסיור כעת במטה 'דגל התורה' באלעד, מלווה במנהל המטה הרב רפאל אלבז.

18:05 – ח"כ גפני בסרטון: "התברר לי שאחוז ההצבעה בציבור החרדי נמוך. אחוז ההצבעה אצלינו ביהדות התורה הוא פחות מחמישים אחוז. המשמעות של העניין כמעט אסון במושגים של בחירות. המציאות שחצי מהציבור עדיין לא הלך להצביע והשעה כבר מתחילה להיות מאוחרת מבחינתינו זה מצב נורא, יש לזה השלכות ועם משמעות של מי יהיה ראש הממשלה. זה ברור לחלוטין שהצבעה באחוז נמוך הוא דבר נורא ואיום.

18:00 – נתניהו בהודעה קולית למצביעי הליכוד

17:55 – איחוד מפלגות הימין הודיעו לפני זמן קצר לכל הפעילים על דחיית האירוע בכפר המכביה לשעה 22:30, והורו שלא לנטוש את הקלפיות "עד הדקה האחרונה".

17:50 – ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד כינסו ישיבת חירום עקב נתוני ההצבעה הצמודים. גנץ הודיע כי ייצא בהצהרה מיוחדת לציבור בשעה 18:00.

17:45 – ח"כ יעקב אשר ממריץ את הפעילים במטה בית וגן לפעול ולהפעיל. "חבר'ה , הדבר הכי חשוב כרגע זה להוציא את האנשים מהבתים ללכת להצביע".

17:40 – סגה"ש פרוש והח"כ לעתיד יעקב טסלר בסיור במטה הבחירות של אגו"י בביתר יחד עם ראה"ע מאיר רובינשטיין.

17:35 – נתניהו טוען שפתקי הצבעה של הליכוד הושחתו על ידי אנשי כחול לבן. צפו

17:30 – יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בסיור בטבריה: “לכו להצביע. אנו עוקבים אחר הנתונים ויש להדביק את הפער בהקדם. במיוחד טבריה שמתמודדת עם בעיות שבת והתנהלות של ראש העיר, הגענו לחזק כאן. אם נהיה מספיק חזקים נטפל גם בזה”. צפו

15:25 – אברימי יוסטמן – חבר וועדת הבחירות המרכזית מקבל סקירה על מצב עידכוני הקלפיות און ליין במטה המרכזי בירושלים

17:20 – גנץ בסרטון שמופץ בדקות אלו: "הנתונים טובים אבל לא מספיק. אנחנו חייבים להתאמץ יותר. הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון".

17:15 – סמוטריץ' בטוויטר על קמפיין הגוועלד של איילת שקד: "את אומרת לא אמת. האמת היא שאין לכם שום דרך לדעת מה קורה בשעות האחרונות. לנו לעומת זאת יש שטח ורשימות ואצלינו המצב גרוע בעקבות קמפיין הגוועלד שלכם. אחרי שנטשתם אתם הולכים עכשיו להיות חתומים בחוסר אחריות על מחיקת הציונות הדתית רק כדי לקבל עוד מנדט. תפסיקו מיד".

17:10 – אגודת ישראל בירושלים יצא במבצע גיוס מצביעים. מאות מתנדבים פשטו על בתי הבוחרים שעדיין לא הצביעו ותלו אזיקים לכל אחד בפתח הבית. צילום: אהרן רבינוביץ, 'הארץ'.

17:00 – האירוע המרכזי של הליכוד הערב בהיכל שלמה נדחה מ-20:00 ל-,23:00 עקב אחוזי הצבעה נמוכים מאוד במעוזי הליכוד.

16:50 – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כעת במטה אגו״י בטבריה

16:45 – ב'ימין החדש' מפלגתם של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד התייחסו היום לאחוזי ההצבעה היום ואמרו כי "נקלענו למצב לא טוב. התחלנו את היום דווקא בצורה טובה ובתנופה. לצערינו, קמפייני הגוועלד של נתניהו ושל סמוטריץ נגדנו עובדים. הם עובדים טוב מדי, והם מאיימים להפיל אותנו, הימין החדש, בצורה קשה מאד. שני הקמפיינים שלהם פשוט לא נכונים! סמוטריץ מספר שהם לא עוברים את אחוז החסימה כאשר בפועל הם במצב מצוין.

16:40 – עדכון ממטה החסידויות של אגודת ישראל: החסידות המובילה בהצבעה עד כה היא חסידות גור שהגיעה ל 70% הצבעה נכון לשעה זו, אחריה חסידות דארג, פיטסבורג, אלכסנדר, ויז'ניץ, ביאלא, בעלז, וצאנז. את הרשימה חותמות חסידויות ויז'ניץ מונסי, לעלוב, באבוב 45, ביאלא בני ברק ברסלב וספינקא עם פחות מ40% הצבעה עד כה.

16:30 – הודעת הליכוד: ראש הממשלה נתניהו שהיה בדרכו לאשדוד קיבל עדכון בדרך על אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד. ראש הממשלה ביטל כעת את האירוע והוא יכנס בעוד זמן קצר דיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח.

16:20 – רא״ל במיל׳ גבי אשכנזי, הנהגת כחול לבן, ערך היום סיור בכפר סבא, רעננה, הרצליה, נתניה ובחדרה, מוקף בעשרות מפעילי המפלגה מכל רחבי הארץ" ״אנחנו מתמודדים בשעות האחרונות עם ניסיון לחבל בבחירות האלו, לסמן את הפתקים של 'כחול לבן' על מנת שיפסלו. אנחנו מדווחים על הניסיונות האלו ואני בטוח שזה יטופל. אנחנו סנטימטר מהניצחון, אבל עוד לא סיימנו. אנחנו ממשיכים להילחם על כל קול עד עשר בלילה. אנחנו צריכים כל קול לכחול לבן. רק קול לכחול לבן הוא קול להחלפת השלטון״.

16:15 – ליברמן: אנחנו שוקלים הגשת תלונה למשטרה נגד הימין החדש.

16:10 – פעילות עניפה בש״ס להצלחת המערכה. הח״כים חורשים את השטח – משולם נהרי כעת במטה בתל ציון, יואב בן צור בבני ברק וינון אזולאי בשעות האחרונות בשדרות, אשדוד, אופקים ובאר שבע, ואלפי פעילים במטות השונים ברחבי הארץ

16:00 – השר יריב לוין בתגובה לכרוז בערבית של לפיד וגנץ

15:50 – הליכוד: כרוז רשמי בערבית של לפיד וגנץ קורא לשב״חים לפעול אצל קרוביהם בישראל שהם בעלי זכות הצבעה ללכת להצביע ללפיד וגנץ.

15:40 – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בסיור כעת במטה 'דגל התורה' בירושלים. מלווה בסגר"ע הרב אליעזר ראוכברגר ומנהלי המטה הרב ברנר והרב יוסי גרז.

15:30 – סג”ש הבריאות ויו”ר יהדות התורה יעקב ליצמן בפניה דחופה במטה הקהילות הראשי של אגו״י בפתח תקווה: “הגענו לרגע האמת. אני קורא לכלל הקהילות והחסידויות לצאת להצביע ולהתעורר. הנתונים מוכיחים שהרבה עבודה לפנינו. אנו מצפים מכולם להתייצב ולהגיע ל100% הצבעה, ואת השעות האחרונות להשקיע בקהלים נוספים. לא עת לחשות”.

15:20 – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בסיור במטה קהילות ראשי של אגו״י בפתח תקווה מלווה במועמד הרשימה אליהו חסיד, מנהל המטה פרץ אברמוביץ ונציגי הקהילות במקום.

15:10 – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בביקור כעת במטה "בני הישיבות" בניהולו של הרב ישעיהו גרנדש הממוקם בישיבת חברון גבעת מרדכי.

15:00 – יו"ר כחול לבן, יאיר לפיד, מסר מחמ"ל כחול לבן כי התקבלו "דיווחים על נסיונות להשחית את הפתקים של 'פה', של כחול לבן. עושים איקס מאחורה קשקוש קטן. זה מספיק בשביל לפסול פתק". עוד הוסיף לפיד כי "זו מזימה מאורגנת לפגוע בהליך הדמוקרטי. מי שהולך להצביע שישים לב שהפתק שלו נקי".

14:55 – ח"כ בצלאל סמוטריץ' אישר כי אתמול בערב התקבלה פניה מקצין הכנסת. לדברי קצין הכנסת, בעקבות מכתב איומים והסתה שהגיעה לכנסת הוחלט לתגבר את האבטחה סביבו וסביב משפחתו. הבוקר הגיעה ניידת משטרה אשר קיימה סריקה בבית וסביבתו וליוותה את בצלאל לקלפי. כעת מתוגברת השמירה סביב ביתו על ידי ניידת. בצלאל עדיין ללא מאבטח צמוד.

14:50 – יו”ר יהדות התורה סגה״ש יעקב ליצמן מסייר במטה יהדות התורה באשקלון עם נציגי יהדוה”ת ניסים חלפון ואברהם עשור.

14:45 – אלי ישי: "מסיים כעת סיור במטה יהדות התורה בת״א עם סגן השר הרב יעקב ליצמן וח״כ הרב יעקב אשר. ב״ה רואים התגייסות כוללת, בשורת האחדות בוערת בעצמותיהם של הפעילים המסורים.‬ ‫ברגע האמת, כולנו יחד מצביעים ג׳".

צילום: שלומי כהן.

14:40 – חה"כ יעקב אשר ממריץ את הפעילים במטה יהדות התורה באור יהודה

14:35 – ח"כ אורי מקלב ומועמד דגל התורה לכנסת יצחק פינדרוס במטות דגל התורה בגבעת זאב. בית שאן. עפולה. מגדל העמק.

14:30 – סגן שר החינוך מאיר פרוש התקבל בחמימות רבה לפני שעה קלה בכפר חב"ד על ידי עסקני הכפר שהתגייסו לסייע לרשימה החרדית ביותר יהדות התורה על פי הוראת רבני ומשפיעי חב"ד. "אנחנו הרשימה החרדית ביותר בגוש הימין. הרבי רצה בלוק טכני וזה בדיוק מה שעשינו", אמר פרוש

14:00 – יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בסיור כעת במטה בית שמש

13:45 – דבריו של יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, ממנהיגי "כחול לבן", בסיור קלפיות ברעות לפני מספר דקות:

13:30 – כעת במטה יהדות התורה בת”א: סיור משותף של סג”ש הבריאות ליצמן, אלי ישי, ח”כ אשר, ומנהלי המטה המשותף.

13:15 – תא״ל (במיל)הרב רפי פרץ יו״ר איחוד מפלגות הימין התחיל את הסיור שלו בקלפיות בירושלים בכותל המערבי :״יום מרגש מאד עבורי. מתחיל את סיור הקלפיות בירושלים עיר הקודש, כאן, בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. לדעת שאנחנו נאמנים לחזון של ירושלים בירת הנצח, לחזון של עיר שחוברה לה יחדיו, עיר שעושה כל ישראל חברים. נישאר נאמנים לחזון, לדרך, לתורה ולאמונה שלנו.
נצביע ׳טב׳ נלך בדרך הזו בגאווה ובגאון״

13:00 – יו"ר יחד אלי ישי: "ברגע האמת, כולנו יחד מתגייסים להצלחת המערכה. הגעתי למטה להתקשר באופן אישי ולגייס מצביעים כהוראות גדולי ישראל שליט״א שהכריעו להצביע עבור רשימת ׳יהדות התורה׳ שסימנה ג׳".

12:45 – יו”ר יהדות התורה סגן השר ליצמן מסייר כעת במטה יהדות התורה בבאר שבע.

12:30 – יו"ר העבודה, אבי גבאי, הגיע לפני זמן קצר להצביע בקלפי בתל אביב יחד עם אשתו, איילת, ובנו דניאל: "בשבוע האחרון מסתובב כאן שקר משותף לליכוד ולכחול לבן. שקר שאומר שיש איזושהי משמעות למפלגה הגדולה. אין משמעות לגודל המפלגה. אל תתנו להם לרסק את מפלגת העבודה כי אחרת נראה בסופו של דבר כנסת שיש בה רק מפלגות ימין. אסור שהמפלגה שהקימה את מדינת ישראל תתרסק בגלל שקר משותף של כמה מפלגות ימין".

12:15 – אלעד: סגן השר פרוש כעת במטה המרכזי של אגודת ישראל בעיר. מלווה בראש העיר ישראל פרוש, חבר המועצה פיני גרוס. סגה"ש פרוש: "הפעילים עובדים כאן קשה. לא שכחנו את מה שהיה בתחילת החורף, אך התוצאה של יהדות התורה בעיר תשכיח זאת".

12:00 – גנץ בסיור באשדוד: "לנו כרגע שני אתגרים: האתגר הראשון קשור בכך שהליכוד מבין, שאנחנו הולכים להיות המפלגה הגדולה ובשביל להבטיח את זה כולנו ממשיכים כל הזמן, בכל מקום להצטרף, ללכת להצביע, להשפיע, לממש את הזכות. הנקודה השנייה שהיא קריטית זה לשים לב על טוהר ההצבעה. אני שומע שבתוך הקלפיות אנשים מקשקשים על פתקים, אנשים לוקחים פתקים. לכן, מאוד מאוד חשוב שהמצביעים שנכנסים פנימה יראו שהפתק תקין, ללא קשקושים ויממשו את זכותם בצורה אזרחית וטובה. אנחנו הולכים לנצח. עוד חצי מטר, עוד דחיפה. הנה אנחנו עושים את זה שיהיה לכולנו בהצלחה".

11:55 – ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע להצביע בקלפי שבבית הספר על-שם פולה בן גוריון בשכונת רחביה בירושלים. הוא נשאל על הצבת המצלמות בקלפיות במגזר הערבי וענה: "צריכות להיות מצלמות בכל מקום כדי להבטיח הצבעה כשרה". הוא הגיע לקלפי מלווה ברעייתו שרה.

צילום: Haim Zach/GPO

11:50 – שייע פקשר -יו"ר מטה ירושלים של אגודת ישראל, בפיקוד על מטה רכב. "מסתבר, כי התחבורה חינם לא מספיק עזרה ונשאר עוד מספיק עבודה".

11:45 – סגן השר פרוש כעת במטה המרכזי של אגודת ישראל הממוקם בפתח תקווה, לשם זורמים נתונים אמת מהקהילות ברחבי הארץ. סגן השר מלווה במנהלי הפרויקט החדשני פרץ אברמוביץ וישראל שנור.

11:40 – מלווה בפעילים הגיע יאיר לפיד להצביע ל'כחול לבן', בבית הספר ישראל אפשטיין בשכונת מגוריו בתל אביב. אחרי ההצבעה מסר: "אנחנו צעד מהניצחון, צריך עוד שני מנדטים וניצחנו בחירות היסטוריות במדינת ישראל. בסוף מי ששם היום פתק למפלגה אחרת זה כמו פתק לביבי. מה שאנחנו צריכים עכשיו זה ללכת, לעבוד קשה בכל מדינת ישראל, להביא עוד שני מנדטים וניצחנו. בני גנץ אומר כל הזמן שאנחנו מטר מהניצחון, אנחנו עכשיו סנטימטר מהניצחון".

צילום – מיקה גורוויץ'

11:35 – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסייר במטה המרכזי של דגל התורה בטלז סטון עם יור המועצה הרב רביץ

11:30 – יו"ר יחד אלי ישי הצביע ואמר: "על פי הוראת מורינו ראש הישיבה הגר״מ מאזוז שליט״א, קיימתי הבוקר מצוות ״ועשית ככל אשר יורוך״ והצבעתי ג׳ – יהדות התורה, למען עתיד עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. ברגע האמת, כולנו יחד מצביעים ג".

11:25 ח"כ ישראל אייכלר הצביע כעת סמוך למקום מגוריו בירושלים ולאחר ההצבעה אמר: "הצבענו עכשיו ג כמצוות גדולי ישראל. אל תחשבו שזה משחק. הבחירות הן לא משחק. יש פה שריפה, וכל פתק שמכניסים עם האות ג' מכבים את השריפה. פשוט לבוא ולכבות שריפות. כמה שיותר פתקים – יותר דליי מים לכיבוי השריפה. הצביעו ג'".

11:20 – יו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ הצביע הבוקר ובצאתו מהקלפי מסר הצהרה והתייחס גם לפרסום הקלטת דבריו אמש וההתקפה מצד ראשי כחול לבן גנץ ולפיד: ״גנץ תתבייש. אנחנו קיצוניים? למות בשדה הקרב הציונות הדתית יכולה אבל לא להחזיק בתיקי החינוך והמשפטים?״. סמוטריץ לנתניהו: "הציונות הדתית מספיק טובים כדי לבקש את קולם אבל לא טובים שתגבה אותם כששופכים את דמם? אף אחד לא יכפיש את פניה של התנועה היפה והאידאליסטית במדינת ישראל". צפו

11:15 – גנץ בקבר הוריו הבוקר בכפר אחים. צילום- שריה דיאמנט

11:10 – שר התיירות יריב לוין הצביע לפני זמן קצר בעירו מודיעין: ״אני קורא לכל אחת ואחד מכם, אל תישארו בבית, צאו להצביע, אלו בחירות גורליות. הצביעו בעד הליכוד בראשות נתניהו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין חזקה ולהמשיך בדרך בה אנו מובילים את מדינת ישראל. הצביעו מחל״. צפו

11:05 ח"כ עמר בר-לב (העבודה) הצביע כעת בכוכב יאיר: "רגע האמת, גם שלי – בוחר בתקווה לשינוי, לחברה צודקת ושוויונית יותר, בנבחרת הכי לוחמת ואמיצה שיש, זו שאני תמיד גאה להיות חלק ממנה, במאבק על עתיד הציוניות וצביונה של מדינת ישראל, יהודית, דמוקרטית ובטוחה. לכו עם הלב, הצביעו העבודה – וננצח".

11:00 – שרת התרבות והספורט מירי רגב מימשה לפני שעה קלה את זכותה הדמוקרטית והצביעה בקלפי הסמוכה לביתה בראש העין.
"הבוקר מימשתי את זכותי להצבעה, כמובן שהצבעתי 'מחל' בראשות בנימין נתניהו. חברים, שלטון הימין נמצא בסכנה, זו המציאות – זה לא טריק. צאו והצביעו מחל מחל מחל", אמרה השרה רגב.

10:55 – סגן השר פרוש בסיור במטה אגו"י בנתניה: "אני מרוצה מאוד מאחוזי ההצבעה הגבוהים של קהילת צאנז בעיר, שמקיימים את בקשתו של הרבי להצביע מוקדם ככל אפשר. כעת יהיה ניתן לעבוד בשאר היום להביא קולות חדשים להצביע ג'."

10:50 – הח"כ המיועד יעקב טסלר, סגני ר"ע ב"ב חנוך זייברט, ושיקי מנדל, בישיבת עדכון במטה ג' בתל אביב, עם העסקנים האגודאיים המקומיים אברהם מנלה ויצחק שייפלד, הפועלים בשטח במלוא המרץ.

10:45 – לאחר סיורים בנשר ועתלית, הגיע שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון לשכונת ילדותו גבעת אולגה בחדרה: "אני נמצא כאן בשכונה איפה שנולדתי, במועדון שביליתי בו אחר הצהריים. אני קורא לכם תצאו להצביע, אנחנו עלולים להתעורר מחר בבוקר עם ממשלה ללא חמלה, ללא רגישות חברתית. רוצים לחסל את ביטוח לאומי, רוצים לחסל את מוסדות המדינה. ארבע שנים פעלתי כשר אוצר חברתי, חיסכון לכל ילד, שכר מינימום, שכר החיילים, ומחיר למשתכן פה באולגה. אני קורא לכם לצאת להצביע, שלא נצטער". צפו.

10:40 – האלוף במיל׳ טל רוסו, מועמד מס׳ 2 במפלגת העבודה, הצביע בקלפי בתיכון י״א בתל אביב. ״בוקר טוב. בחרתי עכשיו את פתק א.מ.ת, כפי שעשיתי לאורך כל השנים ומילאתי את חובתי האזרחית – צאו והצביעו עם האמת שלכם״

10:35 – ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לבוחרים לצאת ולהצביע לליכוד. "אני קורא לכם: לכו להצביע. אם תישארו בבית, נפסיד. לפיד יהיה ראש הממשלה ותקום ממשלת שמאל עם העבודה ומרצ. אבל אם תבואו להצביע – ננצח. ננצח ונמנע הקמת ממשלת שמאל. ולכן לכל מי שמתכוון להישאר בבית, לכל מי שמתלבט – הצביעו מח"ל. תביאו את המשפחה, תביאו את החברים, להצביע ליכוד. ובעזרת השם ובעזרתכם ננצח", אמר נתניהו.

10:30 – נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע כדי להצביע בקלפי בבית הספר יפה נוף בשכונת בית הכרם שבירושלים. הוא התייחס למצבה הבריאותי הקשה שבו נמצא רעייתו נחמה – ואמר: "במשך כל השנים הצבענו יחד. אני מקווה שנעשה זאת גם בפעם הבאה כאן, במקום מגורינו הקבוע". ריבלין קרא לאזרחי ישראל ללכת להצביע: "לא נשיא ולא ראשי מפלגות יקבעו מי יהיה ראש ממשלה. היחידים שיקבעו מי יהיה ראש ממשלה זה אתם".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

10:25 – ח״כ עודד פורר הצביע הבוקר במשמר דוד ואמר: "הבוקר כבר גילינו ניסיונות להעלים פתקי הצבעה של ליברמן במספר קלפיות באשדוד ובצפת. הניסיונות לפגוע בטוהר הבחירות מצביעות על הפאניקה והרצון לחסל את ישראל ביתנו, אבל המצביעים שלנו שבאים לקלפיות לא ייוותרו וידרשו את הפתקים. שימו לב בכל קלפי שאתם מצביעים שיש פתקי הצבעה של 'ל' ואם לא תפנו ליו"ר הוועדה ותבקשו לעצור הצבעה עד שיביאו פתקים".

10:20 – יו״ר סיעת ש״ס ח״כ הרב יואב בן צור: "בעז"ה נעשה ונצליח. מצביעים היום לתנועת ש"ס ומבטיחים ממשלה ימנית, השומרת על הצביון היהודי ופועלת למען השכבות החלשות ורווחת כל עם ישראל".

10:15 – ח"כ חיים ילין, מפלגת העבודה, לשעבר ראש מועצה אזורית אשכול, תושב עוטף עזה: "בתוך כל בליל המסרים, הלחצים והאסטרטגיות, היום זה היום שיקבע מי יהיו השותפים של גנץ בממשלה הבאה ואיזה ערכים יובילו אותה. בואו לחזק אותנו היום – כדי שנוכל ליישם את התכניות שהכנו לפריפריה, לחקלאות, להתיישבות ולעוטף עזה. הצבעה לעבודה = תמיכה בגנץ לראשות הממשלה + חיזוק הדרך והנבחרת של העבודה. המחוייבות שיש לנו כלפי הפריפריה – היא הכוח המניע שלנו ואותו אנחנו מבקשים לחזק היום בעזרתכם".

10:10 – רא"ל במיל' גבי אשכנזי, הנהגת כחול לבן הבוקר בעת ההצבעה: "כל מי שרוצה מדינה אחרת, כל מי שלא רוצה את סמוטריץ' שר חינוך של הילדים שלו ואת בן גביר כשר משפטים. כל מי שרוצה ממשלה מאחדת צריך כחול לבן גדול".

צילום: יובל כהן אהרונוב

10:05 – יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הצביע עכשיו בקלפי סמוך לביתו בהרצליה ״הצבעתי עכשיו מחל כמובן כדי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו עם הנבחרת המנוסה והמוצלחת ימשיך להוביל את מדינת ישראל. על מנת שזה יקרה, על מנת שהשמאל לא יעלה לשלטון אתם חייבים לקום להגיע לקלפיות ולשים פתק מחל. רק כך נוכל להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל״.

10:00 – יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, כחול לבן, הצביע הבוקר בביתו שבקיבוץ גרופית בערבה "אזרחי ישראל, זהו יום בחירות היסטורי. הצבעתי הבוקר בקיבוץ שלי גרופית שבערבה. אני קורא לכולכם – הצביעו למפלגת "כחול לבן". שימו "פה" בקלפי ויחד נחזיר את המדינה למסילה".

צילום: יוד צלמים

9:55 – חבר הכנסת איימן עודה יו”ר חד”ש-תע”ל הצביע כעת בחיפה: “כמו כל אזרח אני שמח ונרגש להצביע היום וקורא לכל האזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית. לאזרחים הערבים בפרט – מי שלא רוצה לראות אתכם בקלפי זה נתניהו. אנחנו מצביעים עבור תקווה לעתיד טוב יותר לכלל האזרחים, עבור אלטרנטיבה ערכית לשלטון הגזעני והמקצין ששלט כאן בעשור האחרון. אנחנו חייבים להאמין שיכול להיות שינוי, שיכול להיות שוויון, שיכול להיות שלום. היום בוחרים – אפרטהייד או דמוקרטיה".

9:50 – יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני מצביע הבוקר.

9:45 – תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ יו״ר איחוד מפלגות הימין הצביע הבוקר עם משפחתו בישוב שלו נווה שבעוטף עזה :״בוקר טוב לכולם מהבית שלי בישוב נווה שבחולות חלוצה. ישוב שהוקם לאחר הגירוש מגוש קטיף. נצביע ׳טב׳ כדי שלא יהיה עוד גירוש. אני קורא לכל העם בישראל הצביעו נכון, הצביעו ׳טב׳. היום אנחנו נקבע מה תהיה השפעתה של רוח הציונות הדתית בכנסת שתיבחר ובממשלה שתקום.״ מצ״ב תמונות וסרטונים לשימוש חופשי".

9:40 – יו"ר העבודה, אבי גבאי, הגיע לפני זמן קצר ללוות את אמו, שרה, בהצבעה בקלפי בירושלים. "צאו מכל החישובים, מכל האסטרטגיות, מכל הספינים והשקרים שמסתובבים סביבנו היום של גודל המפלגות. לכו עם האמת שלכם. אף בנאדם לא הצטער שהוא הצביע בהתאם ללב שלו והלך עם האמת שלו. זאת מפלגת העבודה. מפלגה שהקימה את המדינה, מפלגה עם האנשים הכי טובים, עם התכניות הכי מעשיות לשנות את פני המדינה. חייבים את מפלגת העבודה חזקה כדי שיהיו חילופי השלטון".

9:35 – שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיע לפני זמן קצר להצביע במשכן לאומנויות ומוסיקה ברעננה: "היום הוא יום הבוחר. אני רוצה לבקש מכולם להצביע נ׳ לימין החדש. אנחנו אנשים טובים שעושים טוב לעם ישראל ומאמינים בעם ישראל. אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים, הכל בסדר. הגיע הזמן לדבר אחד, הבחירות האלה הן בעצם רק על דבר אחד – האם סוף סוף מדינת ישראל תגבה את חיילי צה״ל שלה, גם כשלפעמים כואב. האם ישראל תחזור לנצח. נוציא את המשפטיזציה וננצח את האויב. נהיה חזקים, נהיה מאוחדים, דתיים וחילונים גם יחד. יש לנו עם נפלא״.

9:33 – סגן השר פרוש בסיור כעת במטה המרכזי של 'אגודת ישראל' בחיפה: "זו מערכה גורלית עבור היהדות החרדית, אסור לנו לחזור לימים של ממשלת לפיד, צריך לעבוד ולעשות הכל כדי למצות את הפוטנציאל של הציבור החרדי בכדי שייצאו ויצביעו ליהדות התורה ג'."

9:24 – השר ישראל כ״ץ הצביע הבוקר במקום מגוריו בכפר אחים וקרא לאזרחי ישראל: ״צאו להצביע ולהשפיע, יחד נמשיך לחזק את מדינת ישראל בכל התחומים״.

9:18 – ח"כ בצלאל סמוטריץ בהודעה קולית לתומכים.

9:16 – השר לבטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הצביע הבוקר במקום מגוריו בקרית אונו

9:06 – יו"ר כחול לבן, בני גנץ הצביע להצביע בקלפי בראש העין. לדברי גנץ, "אהיה ראש הממשלה הבא. צריך לכבד את הדמוקרטיה ולהתנהג באחריות. בואו נאמין בתקווה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה". בני גנץ בדרכו כעת לבית הקברות בכפר אחים ויעלה לקבר הוריו הטמונים במקום.

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

8:51 – יו”ר יהדות התורה סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הצביע כעת בקלפי ברחוב עזרת תורה בירושלים: "הצבעתי ג’ כהוראת רבותינו. אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה, בשביל עולם התורה וכדי להגדיל את כוח היהדות החרדית שתוכל לעמוד על המשמר מפני אלו המנסים לפגוע בציבור החרדי ובזכויותינו. צאו להצביע ואין מקום לשאננות".

צילום: שלומי כהן ויונתן זינדל

8:48 – יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד הצביעה לפני שעה קלה בקלפי בבית קמחי בתל אביב. "נתניהו יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה אם יקים ממשלת שמאל עם גנץ או ממשלת ימין אמיתית עם שקד ובנט. מי שרוצה ימין חייב להצביע רק נ הימין החדש", אמרה שקד.

8:38 – יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הצביע לפני זמן קצר בנוקדים. "אין שום בסיס לזעקות השבר של ראש הממשלה נתניהו ולקריאות ה"זאב, זאב" שלו. גוש הימין לוקח בגדול. נתניהו מנסה לפגוע במפלגות הימין הקטנות, כדי להחליש את כוחן במו"מ הקואליציוני שינהל אתן."

8:34 – יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הצביע כעת בעיר מגוריו, אשקלון

8:33 – יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הצביע כעת בעיר מגוריו, מעלה אדומים.

8:32 – יו"ר יחד אלי ישי: "לידיעת הציבור, עובדי ופעילי קלפיות: כידוע לכם, משכתי את ההתמודדות ברשימת יחד, אך בשל עיכוב טכני עדיין יש במספר קלפיות את פתקי אותיות הרשימה. שופט ועדת הבחירות הורה להסירם. אם בכל זאת נתקלתם באותיות רשימת יחד, נא להודיע למזכיר ועדת הקלפי שיסירם. היום הגיע רגע האמת, להצביע ליהדות התורה בפתק ג".

מועמד איחוד מפלגות הימין איתמר בן גביר הצביע הבוקר בקלפי שבקריית ארבע. בן גביר אמר לאחר ההצבעה: "הבוקר בזה הוא בוקר של תקווה, בוקר של תפילה לעם ישראל. אני הולך לכנסת למען ילדינו, למען עתידנו ועמנו. מגיל 14 אני פועל למען עם ישראל ואני מקווה שעם ישראל יתן לי את האמון להילחם בשבילו מהכנסת למען ארץ ישראל, עם ישראל לפי תורת ישראל". צפו

8:30 – מועמד "יהדות התורה" הח"כ המיועד יעקב טסלר פתח סדר יומו בהצבעה בביה"ס הסמוך לביתו באשדוד, כשהוא מעביר את המסר הברור כי "הגיע רגע האמת, אני בטוח שהציבור הפנים כי אלו בחירות גורליות ואיש לא יישאר בבית".

8:27 – סגן השר פרוש כעת במטה אגודת ישראל בטריה עומד מקרוב על נתוני ההצבעה של הקהילות והציבור בעיר, במערכת החדשנית שפותחה ע"י אגו"י.

8:22 – שר האוצר ויו"ר כולנו הצביע כעת בקלפי בבית הספר היסודי הריאלי בחיפה. בכניסה לקלפי אמר השר כחלון: "לכו להצביע, תשפיעו. ארבע שנים תוכלו להנות מההצבעה שלכם. כולנו תשחזר את ההישג מהבחירות הקודמות, אין ספק בכלל. אני מרגיש את האווירה. בשבוע האחרון יש סחף ואנשים חוזרים לכולנו. הם מבינים מי עבד עבורם ומי עבד עבור עצמו. הם יודעים מי התעסק עם צוללות ופלאפונים ומי התעסק עם החיים עצמם. הם מבינים מי טיפל בדיור, חסכון לכל ילד,  שכר מינימום ודאג לאזרחי ישראל. אל תשבו בסלון ותשאלו למה זה קורה, למה לא מטפלים בנו ולמה לא דואגים לנו. לכו להצביע, תשפיעו".

7:55 – יו״ר ש״ס השר אריה דרעי הצביע הבוקר בקלפי בשכונתו ואמר: "לכל מצביעי שס בכל הארץ – צאו להצביע. חייבים ש״ס חזקה כדי לשמור על הציביון היהודי במדינה, על השבת, המסורת והנשמה היהודית. חייבים ש״ס חזקה כדי שנמשיך להיות פה לשכבות המוחלשות שרק אנו דואגים להם". צפו.

צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל.

7:44 – סגן השר פרוש וצוות לשכתו פתחו את יום הבחירות בתפילת שחרית על קבר הרשב"י במירון, במהלך היום יסייר פרוש במטות המרכזיים ומטות הקהילות ברחבי הארץ, כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעילות להמרצת המצביעים אל הקלפי.

7:20 – יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התפלל שחרית על קברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. יחד עם השר השתתפו בתפילה עשרות פעילים ובנו של מרן חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף והדיין הרב ציון בוארון.

דרעי: "כל מי שנמצא כאן, ובכל הארץ הולכים לעשות את שליחותך בעזרת השם ושלוחו של אדם כמותו. כשם שבחייך זכינו לקדש שם שמים כל נזכה בעזרת השם היום למלא את שליחותך ולקדש שם שמים ולהחזיר עטרה ליושנה". צפו.


צילום: יעקב כהן

23:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפילה אמש בשריד בית מקדשנו הכותל המערבי.

יום הבחירות הוא יום הדין של הפוליטיקאים והם יעשו הכל כדי לנצח אותה, הקמפיינים של יום הבחירות מוכנים, הסמסים כבר מוכנים לשליחה ולכל אחד לו"ז משלו. הוא מתחיל מוקדם בבוקר ויסתיים בנאום ניצחון או הפסד לפנות בוקר במטה המפלגה. אצל אלה ששומרים תורה ומצוות וגם אצל אלה שלא, שריד בית מקדשנו הכותל המערבי הוא נקודת ציון חשובה בדרך.

אנחנו נביא כאן במהלך היום את כל התמונות מכל הפוליטיקאים מכל המקומות, זה שהתחיל את הבוקר במירון, זה שהתחיל בכותל, זה שהתחיל בבית הכנסת גור, זה שהתחיל בהצבעה בקלפי, וזה (ראש הממשלה בנימין נתניהו) שהתחיל אותו אמש בשריד בית מקדשנו הכותל המערבי, ספק לתפילה, ספק לניצול ציני של המקום הקדוש לקושש קולות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לגפני קפץ ה'פוילישער': הוא אומר 'לשם יחוד'… רק גערטל חסר…

שנזכה לקדש שם שמים.
לא בכל יום ישנה הזדמנות כזאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture