נתניהו אמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרוגע של נתניהו, ניצחון המדגמים של גנץ, ומילה למפלגות החרדיות / פרשנות

"לא יתכן שעם הצלחה כבירה שכזו תשחזרו רק את ההישגים הקודמים. אם ליברמן מאיים דורש וסוחט, אין סיבה שאנו לא נקבל יותר. תתנו לנו המצביעים את תחושת העליונות והגאווה החרדית. כן, אין בזה שום בעיה. זוהי הפוליטיקה" / יעקב שאול מסכם את הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נתניהו בהחלט רגוע, גוש הימין נראה מושלם מתמיד, הרכבת הממשלה נראית קלילה. על אף שכחלון יו"ר 'כולנו' לא התחייב במערכת הבחירות הקודמת להמליץ על מועמד מסויים, כעת הוא הבטיח באופן ברור במהלך הקמפיין וגם אתמול עם סיום תוצאות המדגם כי יתן את תמיכתו למועמד המחנה הלאומי. המהלך שלו ברור, כחלון מבין כי אפשרות סבירה לשרוד את הג'ונגל הפוליטי חייבת לעבור דרך מפלגה גדולה ויציבה, זאת הסיבה לרחש בחש סביב האפשרות לחבירת כחלון אל מפלגת השורשים שלו 'הליכוד'. לפי שעה ליברמן מפעיל את שריריו אך כנראה שזה הסתיים בניתוח להארכת הפתיל הקצר.

וכמובן, כשנתניהו רגוע יש לו סיבות טובות לכך. הבחירות הללו נסובו על שאלה אחת; רק ביבי או מפלגת רק לא ביבי, מצביעי 'כחול לבן' לא באמת חשבו שיש בגנץ ומפלגתו בשורה גדולה. בתחילתה של כל מערכת בחירות הורגלנו לחוש ברחוב הלא חרדי תחושת מיאוס בקרב רבים מביסוס שלטון נתניהו, בעיקר בקרב צעירים רבים, כעת נתניהו הוקיע את תחושות המיאוס, והוכיח לכולם שברגע האמת הוא ואין בלתו. אזרחי ישראל מוכיחים בפעם המי יודע כמה, נמאס משלטון הלבנים. מהתנשאות התקשורת ומהפוליטיקה הזולה. נתניהו מביא עמו קבלות התחומים רבים, בכלכלה ובמדינאות.

ההצלחה של נתניהו נשבה בחוזקה לאחר ניהול קמפיין מבריק שנוהל תחת לחץ תקשורתי וכמובן מתח נפשי בעקבות חקירותיו הרבות. את האסטרטגיה האדירה של נתניהו כולם מבינים כעת; אך ורק לחזק את תחושת "ליכוד חזק ישראל חזקה", ולשדר עוצמה וביטחון. לא הצילו ולא סכנה, וכשמפלגת השלטון לא משדרת תחושת הצילו כולם נרדמים. זה בדיוק מה שקרה, נתניהו הרדים את כולם וגרם לצלילת אחוז ההצבעה, ברגע האחרון פצח נתניהו בקמפיין גיוואלד כנה וישיר שהצליח לעורר רבים, גם את אלו שלא התכוונו לשלשל פתק לקלפי. הקמפיין פעל בכל הכח ברשתות החברתיות באמצעות ציטוטים מפחידי עם ותקשורת ישירה עם האזרחים בפלטפורמות הללו. וכשזה קורה תוצאת הבחירות הגיונית לחלוטין. כעת, כולם נותרו עם מפלגות מצ'וקמקות ורק הליכוד חגג על כולנה. זו גם הסיבה לתוצאות המדגמים, נתניהו פצח בקמפיין במהלך השעתיים האחרונות של יום ההצבעה, בו בזמן שקלפיות המדגם נלקחו לבדיקה בשעה שמונה וחצי בערב.

האמרה המפורסמת קיבלה משמעות אמיתית, "מה שנתניהו הספיק לשכוח גנץ לא ילמד גם עוד מאה שנה" גנץ פצח בקמפיין ניצחון אדיר על סמך מדגמים, מה שהתברר לאחר מכן כאחד ההפסדים הצורמים ביותר של הפוליטיקה הישראלית. לעומתו נתניהו הגיע אל ציבור תומכיו בשעה שתיים וחצי והתקבל בתרועות השמורות למנהיגים עולמיים. אין ספק שהוא קוסם, נתניהו מוביל על כולם במאה צעדים קדימה. גם שמערכת הבחירות נראתה קשה מתמיד נתניהו שידר את הרוגע, מהלכיו היו מחושבים. לא כעיוור באפילה. גנץ ביצע את כלל הטעויות האפשריות, אך מה לעשות כשמפלגה מגישה ספר מצע אגיר הכולל בתוכו את המשפט היחיד "רק לא ביבי" גם הטעויות הללו מתקבלות בהבנה. על אף הכבוד ליועצי הצללים של גנץ, ניהול הקמפיין היה משווע. עם קריצה מתוחכמת יותר אל גוש המרכז ימין והבלטתו של גבי אשכנזי בקמפיין יכול היה גנץ לשאוב מספר מנדטים נוספים.

ולסיום מילה למפלגות החרדיות: אל תהיו זולות, לא סמרטוטים, אל תתנו לקנות אתכם במחירי מציאה של סוף עונה. לא יתכן שעם הצלחה כבירה שכזו תשחזרו רק את ההישגים הקודמים. אם ליברמן מאיים דורש וסוחט, אין סיבה שאנו לא נקבל יותר, כמובן שהכל נצרך לניהול פקח בטוב טעם ודעת למען לא יתרגזו עמך בית ישראל. לבוא ולומר לנתניהו אנו אתך בכל מחיר זהו שפל. תתנו לנו המצביעים את תחושת העליונות והגאווה החרדית. כן, אין בזה שום בעיה. זוהי הפוליטיקה. (כמובן שהכל בכפוף להורת גדולי ישראל).

לתגובות: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה.

נתניהו צריך לדאוג. ליברמן הולך לעשות לו בית ספר. בעיות מפה ועד לוושינגטון. החרדים צריכים לדאוג מאוד. אם ליברמן יכפה ממשלת אחדות זה רק ירע לנו. לא נראה לי שביבי רגוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture