נתונים חדשים שפרסמה חברת בואינג יצרנית המטוסים הגדולה בעולם מהווים כאב ראש לא קטן למנכ"ל החברה. על פי הנתונים, חברות התעופה הפסיקו להזמין את מטוסי הבואינג 737 מקס, כך עולה מדו"ח שפרסמה החברה לרבעון הראשון של שנת 2019

נתונים חדשים שפרסמה חברת בואינג יצרנית המטוסים הגדולה בעולם מהווים כאב ראש לא קטן למנכ"ל החברה. על פי הנתונים, חברות התעופה הפסיקו להזמין את מטוסי הבואינג 737 מקס, כך עולה מדו"ח שפרסמה החברה לרבעון הראשון של שנת 2019.

הנתונים מראים כי לא התקבלו הזמנות חדשות לדגם ה-737 מקס בחודש האחרון וזאת בעקבות ההתרסקות באדיס אבבה בה נהרגו כל נוסעי המטוס.

בנוסף, דגמים נוספים של מטוסי ה- 737 – כולל  הדגם 737-800 הישן, ירד ל-89 השנה מ-132 בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בואינג הודיעה ביום שישי כי תפחית את הייצור של ה -737 מקס ממה שהיא ייצרה עד כה וזאת כדי לבצע שינויי בטיחות, כולל עדכון תוכנת בקרת הטיסה, בעקבות שתי האסונות הקטלניות הקשורות למודל.

נתוני חברות התעופה מוכיחים כי הנוסעים התרחקו מהמטוסים 737 מקס בעקבות ההתרסקות הקטלנית של חברת התעופה האתיופית לפני חודש. נזכיר כי זה היה התרסקות השני של מטוס בואינג 737 מקס מאז אוקטובר, מה שגרם ליותר מ -50 מדינות וחברות תעופה לקרקע את המטוסים מחשש לשום הנוסעים.

נציין כי שנחאי – אחת מחברות התעופה הגדולות של סין הצטרפה לרשימה של חברות התעופה הדורשות פיצויים מחברת בואינג על בסיס החוזה של 737 מקס, צעד קטן שמדגיש אתגר גדול יותר עבור יצרנית המטוסים.