חלק מנציגי יהדות התורה היום בועדת הבחירות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד יוסטמן ל'JDN': "אין חשד למעשה מכוון – המטרה להכניס את פינדרוס"

חבר ועדת הבחירות מטעם יהדות התורה, עו"ד אברהם יוסטמן בראיון לJDN: "המסה העיקרית זה החמש קלפיות שיספקו להבטיח את המנדט השמיני". ואם לא יספיקו? "קיבלנו הרבה מידעים, נפנה לחיפושים נוספים". מעריך: הימין החדש לא עוברת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר ועדת הבחירות המרכזית מטעם יהדות התורה, עורך הדין אברהם יוסטמן, פנה היום לוועדה שבה הוא מכהן כבא כוחה של המפלגה אותה הוא מייצג, בדרישה לבדוק קלפיות שבהן היה דיווח מוטעה על נתוני ההצבעה ליהדות התורה לעומת למפלגת העבודה. בינתיים טען יוסטמן על חמש קלפיות שמדברות על כמעט אלפיים קולות.

בראיון ל'JDN' אומר יוסטמן כי מהמידע שבידיו ידוע על לפחות חמישה קלפיות שכאלה, "הגיעו הרבה מידעים נוספים, אבל המסה העיקרית זה החמש קלפיות הללו, אני מעריך שזה יספיק להבטיח את המנדט השמיני, זה מה שאנחנו רוצים להשיג. אם לא, אז אנחנו נפנה לחיפושים נוספים. אם הימין החדש לא נכנס אז אנחנו צריכים להיות חזקים יותר, גוש שס-יהדות התורה חייב להיות חזק יותר מול גוש מר"צ-העבודה. ההפרש בין מרצ ליהדות התורה על המנדט הנוסף הוא קטן".

לדבריו, בינתיים התמקדו במספר קלפיות שהנתונים בהם מובהקים, אך במקרה הצורך יבחנו קלפי אחר קלפי, "אנחנו יודעים לדגום נתונים ולהשוות אותם לצפיות שלנו, שזה הדבר הכי חשוב, לקחת נתון ולחפש מה היו הציפיות שלנו במקום הזה או מה יכול היה להיות וכו', או מה היה ב-2015, אלה דברים שאנחנו עושים פחות או יותר. מעבר לזה, אנחנו כמובן מנסים דברים נוספים". יוסטמן לא חושב שיש בדבר כוונה פלילית, "זה טעיות אנוש, הקלדה, הפרוטוקול לא כתוב נכון, וכיוצא בזה. אנחנו לא חושדים לשום מעשה מכוון".

לדבריו, ההערכה הכמעט וודאית שלו היא שפינדרוס בכנסת הבאה. יוסטמן מודה שבמקרה והימין החדש נכנסת לכנסת, סיכוייה של יהדות התורה לקבל את המנדט השמיני פוחת, אבל הוא מעריך שהסיכויים לכך קלושים. "הם יכולים לעשות מה שאנחנו עשינו, כלומר בדיקות של קלפיות, טעויות, וכדו'. הם יכולים גם לטעון לקולות פסולים, אבל זה כבר הרבה יותר מורכב וזה יכול לקחת גם הרבה מאוד זמן", הוא מספר על האפשרויות העומדות בפני בנט.

בועדת הבחירות הודיעו היום כי רק בשבוע הבאה יפורסמו הנתונים הסופיים, אך יוסטמן מעריך שכבר הערב תהיה תמונת מצב ברורה, "הם מגבים את עצמם כי זה המון לחץ, הרי לא מדובר פה במספרים מאוד גדולים, הדברים האלה קוראים כמעט כל מערכת בחירות שיש קלפיות שלא נספרות מספיק מוקדם. רק שאף פעם זה לא עומד על המספרים הקטנים האלה, זה יוצר המון לחץ, גם בקרב נציגי המפלגות, גם בקרב הוועדה עצמה שרוצה לצאת בשלום מהסיפור הזה. אנחנו בהחלט מקווים שעד היום בערב הסיפור יסתיים".

בתוך כך, מאז פרסום הכתבה ב'חדשות JDN' על חשש לטעות בין מפלגת העבודה ליהדות התורה בהזנת הנתונים של קלפיות בריכוזים החרדיים, זרמו למערכת נתונים על קלפיות נוספות. בקלפי (82) שמוצבת בבית ספר בית יעקב גור בבית שמש נרשמו 247 קולות למפלגת העבודה ואפס ליהדות התורה. בקלפי (974) המוצגת ברמת שלמה בירושלים סומנו 405 קולות למפלגת העבודה ואפס לג'. בקלפי (181) שמוצבת בבית הספר בית יעקב החסידי באשדוד, מפלגת העבודה קיבלה על פי הרישום 518 קולות ויהדות התורה 0. בקלפי (128) בבני ברק קיבלה מפלגת העבודה 354 קולות. סך הכל: 1,771 קולות.

ביהדות התורה פרסמו הערב פניה דחופה מיהדות התורה למזכירי קלפיות יו"ר קלפי חברי ועדה ומשקיפים לדווח על אי-סדרים ספציפיים. "תמונת המצב כרגע היא שאנחנו בפער קטן, ויש אי סדרים בנתונים. ניתן להציל את הפער באמצעות זיהוי ספציפי של ארועים בעיתיים, זיופים או של תוצאות בלתי הגיוניות, בדיקתן, וטיפול בהן".

מי שבידיו נתונים דומים מתבקש לשלוח את כל הפרטים למייל באדום של 'חדשות JDN'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם קלפי 3 ביד בנימין

קלפו 342 בתלמוד תורה "תורת אמת" בחיפה, כל הקולות של יהדות התורה נרשמו לעבודה

למה אין תמונה של יוסטמן מתמונה הראשית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture