Hadas Parush/FLASH90

מי ששתה את בנט ושקד יאלץ להתמודד עם תעלולי ליברמן / יעקב שאול

נתניהו גרם ל'ימין החדש' לא לעבור את אחוז החסימה. כעת שיבחר בין בנט ושקד – שנואי ביתו, אך גם מקיימי דברו כולל בחוקים האישיים, לבין ליברמן שיתענג בכל פעם מחדש לתפוס את הכותרות בתור אויב הבית של הקואליציה • או אולי בכלל ממשלה עם גבאי?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כדאי לנתניהו לקחת נשימה עמוקה ולהתמלא בהרבה סבלנות, ובינתיים לעכל את נוסחת הוויתורים. כשזה יקרה יצטרף ליברמן לממשלה. לעת עתה טרם נראים סימני התקפלות של ליברמן שצוחק כל הדרך לביזיון נתניהו. האחרון מתנהל כאילו זכה ללא פחות מאשר שלושים מנדטים, אבל מה לעשות, הבייס של ליברמן אוהב את זה. כשכל המפלגות מתכנסות סביב אותם עקרונות, ליברמן מנצל זאת היטב ע"מ ליגע בליבות עמך ישראל המרוחקים מהדת. לפתע סוגיית הגיוס חשובה לא מכל, כאילו שאין את מה לשפר באזורי נחלת חבל העולים מרוסיה. הוא גם דואג להפיץ ספינים מעולים שאפילו בבחירות לא עלו בידיו, אמש פורסם כי ליברמן ולפיד נפגשו באירופה, טוב נו כנראה שהם שוחחו על התרסקות החללית טרם נחיתתה על הירח.

אבל בל נדאג, ליברמן לא יפקיר את ידידו הטוב אריה דרעי אל זרועות מאיימות של ממשלת אחדות, מה גם שליברמן לא בדיוק שש ושמח להתחלק בשלל יחד עם חברים רבים נוספים. קצת הכרת הטוב מסתבר שיש לליברמן, דרעי הגיש לו ממתקים במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי כשטען כי ידרוש את תיק העלייה והקליטה, ובכך נתן לליברמן דלק רב בהתנעת מהלכי השיסוי נגד הציבור החרדי – זה פופולרי בקרב הציבור הרוסי. זוכרים את אכילת ה'דבר אחר' תוך כדי חילול שבת באשדוד?

אבל אין מה לעשות לכל תענוג יש מחיר. נתניהו פעל והתנהל בצורה שגרמה למפלגת "הימין החדש" שלא לעבור את אחוז החסימה. כעת שנתניהו יבחר בין בנט ושקד – שנואי ביתו, אך גם מקיימי דברו כולל בחוקים האישיים של נתניהו כדוגמת החוק הצרפתי, לבין ליברמן שיתענג בכל פעם מחדש לתפוס את הכותרות בתור אויב הבית של הקואליציה. בעוד כמה ימים יפורסמו תוצאות האמת, זאת לאחר כשלים בספירת הקולות, וערער שהגישו הימין החדש ויהדות התורה, נותר להתפלל ולקוות שזאת תצלח בסופו של דבר לצלוח את המשוכה ולגרום לליברמן מבזה הדת להישאר אל מחוץ לקואליציה.

כעת מתחיל נתניהו להתחבט בשאלה כיצד פרצים את חומות ליבו של ליברמן. בפעם שעברה הסצנה הייתה דומה, נתניהו ניהל משא ומתן פיקטיבי עם מפלגת המחנה הציוני בראשותו של הרצוג ובכך הפעיל לחץ רב על ליברמן שנכנע וזחל אל הקואליציה כאחרון המנצחים לאחר שקיבל את תיק הביטחון. כעת לנתניהו ישנן שתי אפשרויות; האחת לגרור את הזמן עם ליברמן ולהיזהר שלא לעלות בדרך על מוקש רב עוצמה שיסבך את המצב. השנייה, להשליך חבל הצלה אל המפלגה המיטרפת יחד עם יושב הראש שלה אבי גבאי המאוים בפיטורים ומצוי בלחץ בלתי פוסק. בעוד זמן לא רב צפוי גבאי להיות השחקן המרכזי במסע עריפת הראשים ההיסטורי של מפלגת העבודה לדורותיה. ומי כמו גבאי יודע את זה. כעת, הוא ישמח להצטרף אל ממשלת נתניהו שעוד תותיר לו סיכוי ואפילו קלוש לשרוד את מה שרבים לפניו ניסו ולא עלתה בידם.

אין לגבאי סיבה לסרב להצעה שכזו, אם הרצוג הסכים למהלך שכזה בעוד מפלגת העבודה מנתה עשרים וארבעה מנדטים, ודאי שגבאי יתרצה לכך בו בזמן שמפלגתו מונה ששה מנדטים. מה גם שגבאי ייהנה מליטופים רבים מחברי מפלגתו שכבר משוועים למשהו חדש, קצת ג'ובים לא יזיקו. שנים שהם מתייבשים בספסלי האופוזיציה, משם, קשה מאד להישאר רלוונטי. לגבאי שתי אפשרויות; לחבור למרץ ולהקים מפלגת שמאל. ולחלופין להצטרף לממשלת נתניהו, כמובן, להניע תהליך מדיני ושלל הסיסמאות. ריענון קטן, גבאי חצה את הגושים ממפלגת כולנו למפלגת העבודה.

לתגובות: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה' שהתפטרנו מבנט הצבוע חובש כיפה
ומזלזל בכל הקדוש והיקר וברבנים שבחרו בו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture