בישראל תופרים תיקים? הפרשנים רמזו שכן; היועמ"ש מכחיש

על רקע הפרסומים לפיהם מינויו של יריב לוין לשר המשפטים יביאו ל"עוד שנת מאסר לנתניהו", אמר מנדלבליט כי הפרסומים על שיקולים לא מקצועיים הם "חסרי כל ביסוס". לדבריו, "השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האמירה של הפרשן שגררה את תגובת היועמ"ש: לפני יומיים התבטאו פרשני 'חדשות 12' גיא פלג ואמנון אברמוביץ' כי הוא לא מעלה על הדעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את יריב לוין לשר משפטים עקב עמדותיו כלפי מערכת המשפט ועל רקע כתב החשדות נגד נתניהו. זאת מפני שלא ירצה לעורר את זעם הפרקליטות.

אברמוביץ' אף הוסיף והתבדח על כך שמינוי כזה יוסיף לנתניהו שנת מאסר, "יריב לוין לא רק מבקר את מערכת המשפט. הוא ממש מגדף אותה. אני אגיד בצחוק, ממש בצחוק: יריב לוין שר משפטים, זה עוד שנת מאסר לנתניהו", אמר אברוביץ' כשהוא בעצם מאשר ברמז כי בישראל תופרים תיקים למי שאינו מתיישר עם האליטה.

הדברים עוררו סערה רבתית כשהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נאלץ להתייחס לנושא בדברים שנשא באירוע מורשת של הסנגוריה הצבאית: "בימים האחרונים היו פרסומים שונים כאילו ישנם שיקולים לא מקצועיים שעלולים חלילה להשפיע על עבודתנו, בהקשר למינויים כאלה ואחרים. אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. הם רעים ומזיקים. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה", אמר מנדלבליט.

לדבריו, "העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה. זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק. העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית – בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט".

פלג ניסה היום להסביר את דבריו וכתב ברשתות החברתיות כי, "חשבתי שהייתי ברור, האמת גם בדיעבד אני חושב שהייתי ברור אלא שזה לא מפריע לכמה פוליטיקאים להסית ולכמה בריונים להשתולל. אז הנה הבהרה למי שצריך. אני לא חושב שמערכת האכיפה רודפת את מי שמאתגר אותה. אני לא חושב שמערכת האכיפה מחסלת או מנסה לחסל פוליטיקאים לעומתיים".

"אני בטוח שאיש לא רדף את שר המשפטים לשעבר רמון. אני לא חושב שהייתה נפתחת חקירה כנגד דוד ביטן אם לא היה עושה עסקים מפוקפקים לכאורה עם אנשים מפוקפקים. אני לא חושב שרדפו את אהוד אולמרט. אני בטוח שאם לא היה עוסק בספירת מזומנים ובחלוקתם למעטפות לא היה הולך לכלא. אני בטוח שהחקירה כנגד ראש הממשלה נקיה והגונה וזהירה במיוחד, ייתכן שזהירה מידי".

"אבל מה? חשודים, כמעט כולם. נאשמים, כמעט כולם, סבורים שהחוקרים והתובעים לוקחים אותם אישית, רודפים אותם. מנקודה זו הערכתי שראש הממשלה, שסבור שהחקירה כנגדו לא הייתה נקיה יחשוש למנות שר משפטים לעומתי למערכת המשפט. אין לו מה לחשוש. בין שימנה ובין שלא, יש לו תיק גדוש ראיות להתמודד איתו. תיק שהוא פרי המעשים שלו ורק שלו. גם איילת שקד הייתה לעומתית למערכת. פרופסור דניאל פרידמן בוודאי. איש לא חקר אותה. איש לא חקר אותו. להבנתי איש גם לא חשב לחקור אותם. כך זה כשאתה אדם הגון. איש לא רודף אותך".

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture