צילום: שב"ס

כניעה או ניצחון? יותקנו טלפונים ציבוריים, שביתת הרעב תסתיים

אחרי ששבתו רעב כשבוע, הגיעו האסירים וגורמי ביטחון לסיכום • עיקרי ההבנות: יוצבו חסמים סלולריים בכל המתקנים ובמקביל האסירים יקבלו טלפונים ציבוריים • במקביל האסירים הסכימו להעביר לידי שב"ס כ-300 טלפונים ניידים שהוברחו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסכם פשרה הושג היום (שני) בין המחבלים הכלואים בישראל להנהלת שירות בתי הסוהר, ושביתת הרעב תבוטל. גורמים בישראל אומרים כי לפי הסכם הפשרה, מיסוך הטלפונים הניידים, שבגינו התחיל הסכסוך בין האסירים יישאר. האסירים יחוייבו למסור את מכשיריהם הניידים, בתמורה להצבת טלפונים ציבוריים בבתי הכלא, שיהיו מפוקחים על ידי השב"כ. במידה ותהיה הפרת משמעת – האגף ינותק מטלפונים. לא יתקבלו ביקורי משפחות מרצועת עזה.

במסגרת ההבנות, ישראל התחייבה להכניס טלפונים ציבוריים חכמים לבתי הכלא כך שהאסירים יוכלו לחייג בפיקוח של שב"כ לבני משפחתם בקרבה ראשונה. בכך אפשרה ישראל לראשונה הכנסת טלפונים לאגפים הביטחוניים ויצירת קשר מחוץ לכותלי הכלא. ישראל הודיעה לאסירים כי בכל מקרה של חשד להברחת טלפון או שימוש בטלפון שלא בחוק ינותק האגף משימוש בטלפונים הציבוריים. במקביל התחייבו האסירים להעביר לשב"ס 300 טלפונים ניידים שעל פי ההערכות הוברחו לבתי הכלא עם מסרים לאגפים הביטחוניים, ואף הסכימו להתקנת שבשי קליטה.

במערכת הביטחון טוענים עוד שכל תביעות האסירים הביטחוניים נדחו. החסמים הסלולריים שהותקנו בבתי הכלא יישארו, וגורמים מדגישים שאלו שתוכננו להיכנס לבתי כלא אחרים יותקנו כמתוכנן. במקומות שבהם יש מיסוך יותקנו טלפונים ציבוריים לשימוש האסירים. על פי גורמי ביטחון, הטלפונים הציבוריים שיותקנו יהיו טלפונים מפוקחים שלאסירים יוגדר מראש למי מותר להם להתקשר וכמה פעמים. בהתאם להסכם, כל הפרת משמעת או הפרת נהלי שימוש בטלפון תגרור סנקציות משירות בתי הסוהר. לפי מקורות פלסטיניים, כל אסיר יוכל לבצע שלוש שיחות טלפון בשבוע. גורמי ביטחון ציינו כי על פי ההסכם גם ייאספו טלפונים ניידים מוברחים שנמצאים ברשות האסירים.

האסירים הביטחוניים דרשו גם את החזרת ביקורי המשפחות לאסירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מעזה, אולם בקשתם נדחתה. עוד הם דרשו כי יוסרו הסנקציות שננקטו נגדם מאז מבצע "שובו אחים" ב-2014, אך גם בקשה זו נדחתה. הייתה התנגדות של חלק מהגורמים המעורבים בישראל להתקנת הטלפונים הציבוריים. אולם לבסוף, עמדת שב"כ שצידדה בכך ניצחה בעקבות ערבות של שב"כ שהוא ישלוט על התעבורה הזו.

תחנות הטלוויזיה של חמאס והג'יהאד האסלאמי דיווחו הערב כי הושג הסכם בין האסירים הביטחוניים השובתים לבין שב"ס. לפי הדיווח, שביתת האסירים הסתיימה אך לפי שעה לא ברור באילו תנאים. "זהו ניצחון למאבק", הוכרז. בתחנות הטלוויזיה דיווחו: "הושג הסכם בין הנהגת האסירים להנהלת בתי הסוהר. ההסכם נותן מענה לדרישות שבגללן פתחו האסירים בשביתת הרעב". לפי הדיווחים, בישראל "קיבלו את כל דרישות הפלסטינים".

גורם בכיר בשירות בתי הסוהר הדגיש, כי "כל דרישות המחבלים – הסרת החסמים, תנאי המחיה, ביקורי המשפחות והסרת הסנקציות מעל אסירים שהציתו מזרנים – לא נענו". לדבריו, "נקבעה מדיניות, יחד עם השב"כ שהתקנת טלפונים ציבוריים תהיה רק לאחר מסירת כל הטלפונים הניידים, כאשר הטלפונים הציבוריים יהיו בפיקוח שירות הביטחון הכללי, כדי למנוע הכוונת פיגועי טרור מתוך בתי הכלא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הם נורמלים שיעשו שיטת רעב שימותו מיצידי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture