מכוורת ארז בעוטף עזה צילום- אלון סגרון.

פסח כשר ומתוק: לאחר חמש שנים של ירידה, תפוקת הדבש תעמוד על כ- 3,800 טון

מועצת הדבש: הודות לגשמים הברוכים והיקפי פריחה גדולים, שיא בתפוקת הדבש. לאחר חמש שנים של ירידה בכמות ייצור הדבש, תעמוד תפוקת הדבש השנתית על כ- 3,800 טון דבש. לקראת חג הפסח והמימונה נערכת מועצת הדבש לשיווק 800 טון דבש המהווים כ- 25% מהביקוש השנתי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במועצת הדבש מברכים על כמות גשמי החורף והיקפי פריחה גדולים מהרגיל, בעקבותיה צפויה עלייה של כ- 25% בתפוקת הדבש השנתי שיופק בתום עונת האביב.

מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן אומר: "אשתקד עמדה תפוקת הדבש על כ- 3,000 טונות והשנה צפויה עליה של כ- 25% בתפוקה, תוספת של כ- 800 טון דבש לערך. מזה חמש שנים לא נרשמה עלייה בסדר גודל כזה בתפוקת הדבש, החורף הנוכחי מסתמן כאחד החורפים הגשומים בשנים האחרונות, הן מבחינת כמות המשקעים הכוללת והן מבחינת הפיזור הגאוגרפי של המשקעים ברחבי הארץ לאורך העונה. הגשמים הרבים הבטיחו את פריחות האביב והקיץ בפרדסים, במטעים, בשטחי פרחי הבר בגליל, ברמת הגולן, במרכז ובאזור הדרום, והביאו לפריחה אביבית טובה. בימים אלו כבר נצפית אגירת דבש בשטחי ההצבה וכן החלה תקופת האבקה של הדבורים בשטחי החקלאות", אומר מידן ומוסיף, "תקופת הרדייה (פעולת הפקת הדבש) הקרובה תתבצע בחודשים מאי ויוני ולאחר מכן כאשר הפריחה הקיצית תהיה בשיאה תתבצע אגירה ופעולת הרדייה הנוספת תתרחש בחודש אוגוסט לקראת ראש השנה השנה לא יהיה מחסור בדבש או עליית מחירים".

בנוסף, על פי הערכות מועצת הדבש, תעמוד כמות צריכת הדבש לחג הפסח והמימונה השנה, בדומה לאשתקד על כ- 800 טונות דבש, המהווים כ- 20% מצריכת הדבש השנתית בישראל, "הדבש אינו משמש רק כממרח, אלא גם לבישול ותיבול מאכלים, מאפים וסלטים ועם המודעות הבינלאומית לשימוש מוגזם בסוכר נצרך הדבש כממתיק טבעי ובריא מקום סוכר. כמו כן בחג המימונה, שהפך לחג לאומי, קיים שימוש רב בדבש, הנאכל עם המופלטות ולהמתקת העוגיות המסורתיות" מציין מידן ומוסיף, "אנו ממליצים לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ומזכירים כי, יש לוודא שעל צנצנת הדבש מודבק תו האיכות של מועצת הדבש- "דבש איכות תוצרת ישראל" המאשר את היותו דבש איכות טבעי.

מידן מציין כי, אל לנו לשכוח כי עדיין בארץ ובעולם מתרחבת משנה לשנה תופעת היעלמות הדבורים.

בכל העולם קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים עם היעלמות של כשליש מכמות הדבורים ברחבי הגלובוס. הסיבה העיקרית הנחקרת, הינה התמעטות מקורות הצוף לדבורים. עקב התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל"ן בעולם והצטמצמות האזורים החקלאיים, קיים מחסור אמיתי בפרחי צוף המשמשים מזון לדבורים וחרקים. מומחים בארץ ובעולם נערכים וחוקרים דרכים חלופיות וכן מעודדים נטיעות צופניות בכדי שיהיה מספיק מזון לדבורים. שכן דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא, גם בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים.

מנתוני מועצת הדבש: בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה. כיום, ישנם בישראל 510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ וכ- 80,000 כוורות המשמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture