David Cohen/Flash90

זיהום, חנק וניתוח שהסתבך: 3 פעוטות נפטרו בתוך שעות

בן שנה אושפז ביחידה לטיפול נמרץ באיכילוב בתל אביב ומת לאחר שלקה בזיהום נדיר בדם. כמה שעות מאוחר יותר מת בן שלוש ממזרח י-ם לאחר שסבל מדימום לאחר ניתוח להסרת שקדים. בהמשך נחנק למוות תינוק בלוד ממרק שאכל אצל המטפלת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טרגדיה משולשת: שלושה תינוקות מתו היום (רביעי) בשלושה בתי חולים ברחבי הארץ. בלוד נקבע מותו של תינוק כבן שנה שנחנק למוות במהלך שתיית מרק בבית המטפלת שלו. במקביל, דיווח בית החולים "שערי צדק" על מותו של פעוט בן 3 שפונה למרכז הרפואי כשהוא מחוסר הכרה, מספר ימים לאחר ניתוח שקדים שעבר. מוקדם יותר נפטר תינוק בן שנה בבית החולים איכילוב כתוצאה מזיהום חיידקי נדיר בדם.

בן שנה נפטר מזיהום

תינוק בן שנה אושפז הלך לעולמו הלילה לאחר שלקה בזיהום חיידקי בדם. התינוק אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב שבתל אביב, ומת לאחר שהצוות הרפואי נאבק על חייו. לשכת הבריאות המחוזית כבר יצרה קשר למתן טיפול מונע עם מי שבא עמו במגע. גורם רפואי בכיר בבית החולים איכילוב אמר כי "מדובר על מקרה חריג שלא התרחש כמותו בעשור האחרון בתחום בית החולים".

ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים דנה לילדים שבאיכילוב, מסרה בעקבות האירוע כי "אתמול בשעות הצהריים הגיע למיון ילד בן שנה וחצי עם הסיפור של מחלת חום במשך כמה ימים. בהמשך הופיעה גם תופעת של ישנוניות ופריחה. הילד קיבל טיפול אנטיביוטי, מצבו הידרדר, כולל בדיקות הדם ולכן הוא הועלה לטיפול נמרץ. שם לצערנו למרות כל המאמצים האינטסטייבים המקסמיליים של הטיפול התומך – הטיפול לא צלח ולפנות בוקר הוא מת". לדבריה, "עדיין אין לנו זיהוי של חיידק, למרות שדי ברור שמדובר בזיהום אלים, וכדי לא לסכן את בני המשפחה וילדי הגן, ניתן להם טיפול אנטיביוטי מונע. משתתפים בצער המשפחה על האובדן הכבד".

בן שנה נחנק ממרק

פעוט כבן שנה איבד את ההכרה כששהה בפעוטון פרטי בלוד. בני משפחתו אמרו כי התינוק נחנק תוך כדי שאכל מרק ירקות טחונים. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותוו. מהפרטים הראשוניים עולה כי הפעוט שהה בפעוטון פרטי של מטפלת, שנמצא בדירתה, לצד כמה תינוקות נוספים. הפעוט נחנק ככל הנראה מירקות שהיו במרק. במשטרה החלו בחקירת המקרה ויעדכנו ככל שיעלה חשד לפלילים.

ממד"א נמסר כי הדיווח על הפעוט שנחנק התקבל בשעה 13:34. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפעוט טיפול רפואי ופינו אותו לאסף הרופא כשמצבו קריטי, אך שם נקבע מותו. הפרמדיקים של מד"א משה גלבשטיין ואנדריי ירמייב סיפרו: "כשהגענו לבית ראינו פעוט כבן שנה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך האוכל ואיבד את הכרתו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות והוא פונה במצב קריטי תוך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

בן 3 מג'בל מוכבר נפטר אחרי ניתוח שהסתבך

פעוט כבן 3 משכונת ג'בל מוכבר בירושלים, שעבר לפני שבוע ניתוח שקדים, פונה הבוקר לבית החולים שערי צדק בעיר ללא סימני חיים ותוך פעולות החייאה. מבית החולים שערי צדק נמסר כי הפעוט עבר לפני שבוע את הניתוח בבית חולים אחר. "בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה אך לא היה מנוס מקביעת מותו, אנו משתתפים בצער המשפחה", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture