Noam Revkin Fenton/Flash90

"בדמוקרטיה הרוב מכריע": ריבלין הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה • צפו

הנשיא הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. לצד הברכות, אמר: "עברנו בחירות קשות. נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר". נתניהו: "זו הפעם החמישית שאכונן את הממשלה. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ואולי אף יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (רביעי) בלשכתו בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והטיל עליו את הרכבת הממשלה. במהלך הפגישה חתם ריבלין על כתב המינוי ומסר אותו לנתניהו. ובכך קיבל נתניהו רשמית בפעם החמישית את מלאכת הרכבת הממשלה, אותה יצטרך להרכיב תוך 28 יום.

לאחר החתימה, הנשיא ריבלין אמר: "בדמוקרטיה הרוב מכריע, והרוב אמר את דברו בבחירות אלה. לאחר התייעצות עם יושב ראש ועדת הבחירות, המשנה לנשיאה השופט מלצר, פתחתי בהתייעצויות עם נציגי הסיעות, עוד טרם פרסום התוצאות הרשמיות והסופיות. בהחלט לקחנו בחשבון שינויים בתמונת המנדטים, אבל שהתמונה הכללית ברורה. לאחר שנועצתי עם נציגי כל הרשימות הנבחרות, בהתייעצות שהייתה לראשונה גלויה ושקופה לכלל הציבור, הריני להודיע כי שישים וחמישה חברי כנסת המליצו עליך – ראש הממשלה היוצא, וחבר הכנסת בנימין נתניהו, כמי שתוטל עליו – מלאכת הרכבת הממשלה".

"אדוני. אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית, זו הפעם החמישית באמונו של העם היקר הזה, היושב בארצנו. עליך מוטלת האחריות להרכיב ממשלה, בזמן שמשימות כבדות מונחות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת. ביצור ופיתוח מעמדה הביטחוני והמדיני של מדינת ישראל, לאור האתגרים בחזיתות השונות, וכן לאור ההזדמנויות שאולי יעמדו לפתחנו. כמו כן, צמצום וסגירת הפערים החברתיים. העוצמה החברתית-כלכלית שלנו, היא המפתח לעוצמה הביטחונית והמדינית שלנו".

"רק ישראל חזקה מבפנים היא ישראל חזקה מחוץ. ולבסוף, איחוי הפצעים והקרעים שנפערו בינינו. עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר. לא במדינה יהודית, ולא במדינה דמוקרטית. קיר הברזל הוא קיר שיש להציב בינינו לבין האויבים שלנו. לא בתוך הבית, לא בתוכנו, לא בינינו. נגמר "אנחנו והם", מעכשיו זה רק "אנחנו".

"זה הזמן להפסיק להילחם "בהם", ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה ב-"אנחנו". להילחם על הבית המשותף שלנו, שחילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים, מימין ומשמאל, יכולים למצוא בו את עצמם כשותפים שווים. האחריות לכך מונחת על כתפי כל סיעות הכנסת, והיא מונחת, יותר מכול על כתפך, אדוני ראש הממשלה".

ראש הממשלה נתניהו פתח את דבריו באיחולי אחלמה לרעייתו של הנשיא ואמר כי הוא מבקש להביע את הערכתו על האופן שבו הוביל ריבלין את תהליכי ההתייעצות. "זוהי הפעם החמישית שבה אני מקבל על עצמי את המשימה לכונן את ממשלת ישראל. אין זכות גדולה מזאת בחיים הדקמורטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה, במובן מסוים אפילו יותר מהפעם הראשונה, ואעשה הכל כדי להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי".

"אני מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת על כתפיי ואפעל כשליח עם על כל חלקיו, אלה שבחרו בי ואלה שלא. יסוד כוחנו הוא היכולת לפעול יחד בערבות הדדית מול המשימות העיקריות. בתקופה של טלטלה עזה שפקדה את אזורנו הצלחנו לא רק לשמור על ביטחונה של המדינה, אלא הצלחנו להפוך את ישראל למעצמה של ממש בכמה תחומים מסוימים".

ראש הממשלה ציין כי יתחיל מיידית בהרכבת ממשלה. "נתחיל במגעים לכינון הממשלה בלא שינוי מיותר כי המשימות הלאומיות מחייבות זאת. אני מבקש להודות לכל 65 חברי הכנסת שהמליצו עליי ולשותפי הבכירים, ראשי המפלגות, שפעלו בצורה מרשימה בממשלה הקודמת. אני בטוח שנמשיך יחד לעשות זאת גם בממשלה החדשה שנקים", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הדיוט
בית משותף ליהודים וערבים??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture